Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ja, strømforbruket gikk oppover, men nå går det nedover. Hva er det du ikke skjønner? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Å har du i bruk Xeon maskinen din nå DrHawkins? Ta en 3DMark Vantage test da så får jeg se hvor god CPU score du får. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Langt i fra 20k for en AMD Phenom II basert maskin. Rart du ikke har noe kraftigere når du har brukt 250.000 de siste fem årene? Eller har du vært så idiot å kjøpt ny PC hver eneste måned?? Har du brukt 250k så burde du hatt noe som er flere ganger kraftigere enn det du har nå. du kan ikke få kraftigere enn det jeg har nå (utenom mer ram og kraftigere skjermkort) Å har du i bruk Xeon maskinen din nå DrHawkins? Ta en 3DMark Vantage test da så får jeg se hvor god CPU score du får. ja men har ikke i bruk vannkjølinga enda pga manglende deler Ja, strømforbruket gikk oppover, men nå går det nedover. Hva er det du ikke skjønner? det går fortsatt oppover... selv om ting blir mindre så bruker det ikke mindre watt Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ja men kan du ikke ta en vantage test da? Så kan vi sammenligne din score med min i7 run på 4,45 ghz. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) OVERCLOCKED Intel Core i7 X 980 @ 3.33GHz 12,871 Intel Core i7 920 @ 2.67GHz 7,420 Intel Xeon E5520 @ 2.27GHz 7,351 X2 = 14,702 STOCK Intel Core i7 X 980 @ 3.33GHz 10,176 Intel Core i7 920 @ 2.67GHz 5,576 Intel Xeon E5520 @ 2.27GHz 4,356 X2 = 8,812 http://www.cpubenchm...ocked_cpus.html http://www.cpubenchm...h_end_cpus.html MULTI CPU STOCK [Dual CPU] Intel Xeon E5520 @ 2.27GHz 9,311 med overclocked vil du se en score betydelig høyere jeg skal ta en 3dmark advantage test men legg merke til at jeg enda kjører på stock hastighet og dermed vil ikke gi den perfekte ytelse som dere kan se ifølge tallene her Endret 4. juli 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Og du kommer ikke til å klare å overklokke noe særlig med det hovedkortet du har. Er ikke laget for det engang. Du har ikke kjøling på strømfaser eller kjøling på strømstyringen, noe som igjen betyr at du har enda mindre å gå på, og overgår du tempen på fasene enn det som er vanlig blir levetiden betraktelig dårligere. Endret 4. juli 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 men på multi cpu`en som jeg har lagt til er på stock hastighet og ikke på OC og dermed vil ikke gi en perfekt resultat jeg snakket med asus.com live i går og det går fullt ann å overklokke men jeg må ringe de på mandag for å få vite ossen jeg gjør det se forskjellen på scoren fra stock til OC på xeon E5520.. se hvor mye den forbedrer seg... hvor mye tror du ikke den forbedrer seg med OC i multi cpu som jeg har lagt til der??? tenk litt Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) EDIT: Nok offtopic nå. Denne tråden er ment for noe annet. Endret 4. juli 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) EDIT: Nok offtopic nå. Denne tråden er ment for noe annet. Helt enig. Her har det bare blitt en masse teknisk krangling om hva som er kraftigst, best, etc. Sånn jeg oppfatter meningen med tråden er hvordan du skal få mest ytelse for pengene. For å få det til lønner det seg faktisk ikke alltid å kjøpe det mest fremtidsrettede utstyret. Fremtidsrettet er forøvrig et begrep som det ikke er noen enighet om hva betyr her på forumet, og dermed er det ikke mulig å få til noen konstruktiv diskusjon. Etter min mening er det vel så viktig å tenke økonomisk når man planlegger anskaffelse av datautstyr. Det er masse usikkerhet knyttet til hvor lenge en teknologi varer, og det er ikke alltid lett å vite hva som slår an, lar seg oppgradere eller utnytte av fremtidig programvare. Når det er så mange usikre variabler i regnestykket er det risikabelt og ulønnsomt å investere for mye penger i en løsning man har forhåpninger om skal vare lenge. Hvis man på død og liv skal investere masse i en løsning som er det absolutt beste ut i fra det vi vet i dag, så risikerer man å stå uten økonomisk investeringskraft hvis det dukker opp en ny teknologi som konkurrerer ut den vi har i dag. Bare etter to-tre år kan det komme uforutsett teknologi som får dagens state of the art teknologi til å se latterlig ut. Hvis du da har blakket deg for å få det beste og mest fremtidsrettede så er du King for at day, fool for a lifetime. Som jeg har nevnt i et innlegg tidligere her så må hver og en ta utgangspunkt i hvor mye penger pr. år som er til rådighet og velge systemer ut i fra det. Har man 50 000 å bruke pr. år blir valgene annerledes enn hvis man har 5000,-. Har du mye penger å bruke så er det bare å kjøpe i vei alt det beste du finner av komponenter. Men i denne tråden er det så vidt jeg forstår snakk om å finne løsninger som gir mest igjen for pengene. Mitt bidrag til diskusjonen er Nedenstående prinsippskisse. Dette er en veldig grov forenkling, og det er masse å spare på å beholde komponenter hvor den teknologiske utviklingen ikke går så raskt (Kabinett, psu, skjerm, etc). En annen faktor som kan endre denne kalkylen er for hvilket bruk PC er ment. Å ha nyere utstyr kan minske supportbehovet, hvis det kjøpes inn til f.eks. en organisasjon med lav datakompetanse. For privat bruk av en kyndig person kan det tenkes annerledes. Edit: skrivefeil Endret 4. juli 2010 av Kaaz Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 for å si det slik så har jeg allerede testet BC2 men spillte bare første brettet men alt på full grafikk uten en eneste lagg (sjekket ikke fps) men det gikk knirkefritt... (sjekket heller ikke hvor mange cores det gikk på) jeg har en maskin med disse specsene stående: Athlon 6400 3,2ghz dualcore 4gb ddr2 2x 160gb 7200rpm raid0 Ati 4870 1gb Kan vel bygges for ca det du betalte for hver cpu. for å si det slik, så tar den også BC2 1680x1050 full grafikk uten noe lag og knirkefritt... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ok, da var det tid for en sårt tiltrengt oppdatering! Har nå endret litt layout (ikke ferdig) og skrevet om "visdomsordene", hva synes dere? Burde vi be en moderator ta opprydding i tråden din? Det blir veldig vanskelig å holde seg til saken med et slikt rasende inferno rett ved siden av seg. Jeg vil gjerne best se at noen av oss hjelper litt til med å oppdatere det første innlegget, og får tråden på beina igjen. Hva sier du til det? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 grunnen til jeg kjøpte en så dyr pc i første omgang var for å slippe å måtte kjøpe nye ting hele veien slik at jeg har en pc som holder veldig lenge og kan slappe godt av med den og kan vente til 80core kommer på markedet slik at jeg slipper å kjøpe alt mulig imellom å stresse med det... den grafen til kaaz er ganske så feil ja. den grafen er egentlig så på trynet som det går ann å få blitt.... for 10år siden var den grafen slik men ikke i dag og framover nei... men over til Randeboy så er enig med nok off topic og dermed gidder ejg ikke å bry meg mer om denne tråden, uansett hva dere skriver jeg vet hva jeg har og jeg komemr til å nyte det mens dere må kjøpe nytt hele veien bare for ingenting... have fun with it.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Sorry for enda mer offtopic men men.. DrHawkins, du er nok den eneste her som syns det er stress med nye komponenter. Vi andre her synes kanskje det er gøy med noe nytt nå og da. Å sitte med den samme pc'en hele tiden er kjedelig Og noe som allerede er blitt sagt : Ikke alle har penger til å kjøpe en pc til 50k som er så overkill som det går ann. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 jeg bruker ikke pc`en til å skru... jeg bruker pc`en til å surfe, spille, 3ds mac, dille og dalle og gjøre ting med den inne i OS`et jeg bruker ikke pc`en til å sitte inni kabinettet å skru det gjør tydeligvis dere Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 @DrHawkins, Jeg har justert grafen litt slik at den er mer i tråd med dine argumenter. Fornøyd nå? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Ja, veldig mange liker å oppgradere maskinen og ha det nyeste innen maskinvare. Kaaz: I lol'ed! Endret 4. juli 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Til C. Clegg, Det ser ut som noen kabinetter ikke er i salg lenger Silverstone SST-TJ07 Antec Performance One P182 <- Ny versjon P183 OT: Nei DrHawkins, jeg bruker ikke pc'en til å skru. Jeg gjør det når noe trengs en oppgradering. Hva gjør jeg nå? Jo - Jeg surfer på nettet Edit: Kaaz, nå ble jo grafen veldig fin Endret 4. juli 2010 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) @pmrosvik nettopp og derfor gidder ikke jeg å skru opp pc`en hvert eneste år og derfor vil jeg heller har noe som holder og noe som duger i ytelse fram til neste gang jeg oppgraderer om mange år slik vil en 50k pc gå... orket ikke å forandre de andre men de skulle også blitt kraftig forandret Endret 4. juli 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) HAHA! Tror du at din maskin kommer til å yte bedre enn en PC som er ny om 5-8 år? Drøm sier jeg bare, DRØM. Endret 4. juli 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 det er med forutsetning at jeg handler nytt skjermkort da selvfølgelig time will show Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå