DrHawkins Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Først og fremst har jeg slutta å røyke (doktors ordre) for det andre : Opp igjennom årene har jeg lagt ut flere 100 000 kroner i pc utstyr. Og kan nevne at jeg aldri har hatt det siste beste (i alle fall ikke særlig lenge) kommer jo alltid noe nytt og bedre. Så å si at for 50 lapper får man noe som er fremtids rettet er bare BS. angående 80 kjerner cpu vel får vel ta en tlf til den lokale elektrikeren og be han komme legge inn noe 3 fase da eller dott no med noen sinnsyke sikringer jeg har brukt ca 250 000 kr på pc på 5 år nå og derfor gikk jeg til innkjøp av en skikkelig rå pc til en skikkelig dyr penge slik at jeg slipper å bruke så sinnsykt med penger på pc de siste pcene jeg har hatt har bare vært 15-20k pc`er og bygd på og bygd på hele tiden og havnet opp i den prisen til slutt. nå skal du se hvor lange jeg holder den 50k pc`en og hvor mye peng jeg sparer ved det spol tilbake noen sider å les om 80cores og slike ting. bruk populære google og finn ut selv istedenfor å komme her med påstander om 80coren... den vil komme på markedet innen 5år (til bedrifter) og sikkert 10 år til oss hjemme. Endret 3. juli 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Lol... alle vet at Fermi trekker mye strøm. I Forhold til hva 5000-serien til amd. Og jo, noen ting bruker mindre strøm Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 betaler du? ;P jeg røyker ingenting skal jeg si deg.... jeg følger bare med ting og bruker internett for hva det er til.... vel jeg skal installere BC2 og sjekke hvor mange kjerner det utnytter http://bildr.no/view/680174 gjør det takk, men det gamle skjermkortet ditt vil vær en flaskehals så du må stille grafikken ned! med full pupp på grafikk så blir fps lav og utnyttelsesgraden av cpuen din blir lav! Kan ikke du skjekke specsa mine(profilen)? lure på hvor lenge jeg har pc siden det kan virke som du har full kontroll Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 for å si det slik så har jeg allerede testet BC2 men spillte bare første brettet men alt på full grafikk uten en eneste lagg (sjekket ikke fps) men det gikk knirkefritt... (sjekket heller ikke hvor mange cores det gikk på) Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) er jo ikke singelplayer som belaster cpu, prøv med 32 spillere online. Men du har jo ikke dx11. Var uansett ikke om du kjørte spillet glatt som var tingen, men skjekke ut cpu bruk med høy fps! Hva prøver du å bevise med alle de grafene? Du motsir jo deg selv ganske ofte... Endret 3. juli 2010 av Mumriken 2 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Et HD 5850, et brennferskt kort på markedet, er mer enn dobbelt så raskt som Nvidia 9800GTX, et to generasjoners gammelt skjermkort. Og hvilket trekker mest? Endret 3. juli 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 folk påstår at strømforbruket går nedover for tida.. derfor grafene... når jeg kjørte BC2 så hadde jeg amd phenom II x4 940 black edition med 4890 TOP og jeg hadde ingen problemer med det. ingen lagg eller noenting slike ting nå begynner du bare å rote deg vekk med å komme med andre ting her nei jeg har ikke dx11 og jeg ønsker det veldig og det klør i fingrene til å handle men holder meg til ati 6*** serien kommer eller neste generasjon av nvidia kommer fordi kortet mitt holder i massevis foreløpig da jeg slipper å stille ned på grafikken på noen spill som helst når har jeg motsakt meg selv??? Et HD 5850, et brennferskt kort på markedet, er mer enn dobbelt så raskt som Nvidia 9800GTX, et to generasjoners gammelt skjermkort. Og hvilket trekker mest? seff det nye men det betyr ikke at det gamle er dårlig. det betyr ikke at det gamle ikke klarer å dra alle de nyeste spillene på full grafikk.. det betyr bare at man får ikke tilgang til dx11 og at man ikke har det nyeste kjøper du nytt tv hver gang det kommer et nytt et ut på markedet... eller mobil.. eller tastatur eller annet (det har ikke noe med ytelse å gjøre men prinsipielt poeng) Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Vel i det ene øyblikket har du bruk 250k på datautstyr på få år, men oppgradere grafikk gjør du ikke. It just doesn't add up! Strømforbruket går noe opp, men er da primert fermi som er offchart og neste genrasjon kommer garantert til å bli krympet for lavere effektforbruk! Hvorfor krymper dem prod. teknikken sin? er vel primert for og få ned effektforbruk? Er da primert high-end segmentet at krympen blir brukt til å trekke høyere hastigheter pga lavere varme som medfører høyer strømforbruk. Btw. 5870 gruser jo 470, men har lavere tdp. Faktisk er den nær 480 i ytelse. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hva roter jeg meg vekk med??? At for og få maks belastnig av cpuen for og vise multicore støtte så må du faktisk gi den noe og jobbe med Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Ok, da var det tid for en sårt tiltrengt oppdatering! Har nå endret litt layout (ikke ferdig) og skrevet om "visdomsordene", hva synes dere? Ser forøvrig at debatter raser her om hva som er fremtidsrettet, det er bra! Ikke nødvendigvis mitt svar som er fasiten. I denne sammenheng må jeg bare påpeke dette: DrHawkins, du tar dessverre feil mtp strømforbruk. HD285 i SLi lå i sin tid på 556w. Altså ikke mer en 60w mindre en 480 i sli. 8800 i SLi dro i sin tid ca 400w. Vi ser altså en klar tendens til økning, så din konklusjon er på ingen måte uberettiget. Men utviklingen vil aldri fortsette slik, nVidia har nok innsett at grafikkort som drar 1000W i tri-sli er alt for mye. Spesielt når ATI klarer under 650 med 3 HD5870, og under 600W med 2xHD5970. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 @mumriken i de 250k har jeg seff oppgradert grafikk kortet men har ikke oppgradert det nå på den siste oppgraderingen og det fordi jeg vil ha nvidia men fermi korta skuffa til tusen slik at jeg vil heller vente til noe bedre kommer. ati 5*** serien vil ikke kune utnytte spill og slikt som kjører dx11 ordentlig og derfor er ikke det ønskelig Det er vanvittig fristende å oppgradere men holder meg til å vente (dette hadde du visst hvis du hadde fulgt med på hva som hadde blitt skrevet tidligere) og med multicpu støtten så er dette mest pga 3d studio max der jeg kan bruke alle 8 kjernene 100% ved rendering @corporal clegg husker ikke hvor det var jeg leste det men det var en plass at alle skjermkort må/bør holde seg under en viss watt under idle (tror det var 300) og gtx480 ligger på 295 slik at de har veldig lite å gå på. selv om enkelte kort brukte mye strøm så kan du sjekke grafene på toppen av siden hvor mye strømforbruket har økt i det siste. sjekk den øverste blant annet. et dx7kort brukte på langt nær like mye strøm som et gjør i dag. gtx285 er et dx10kort og det er klart det bruker mye strøm da det er nvidia. herregud for et dårlig eksempel ta 9800gt eller gf 210 som eksempel så kan du se forskjeller... 600-1000watt er ekstremt mye.... 1000watt er halvparten av varmekablene mine i golvet eller airconditionen min. tenk på det du. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 /> jeg har brukt ca 250 000 kr på pc på 5 år nå og derfor gikk jeg til innkjøp av en skikkelig rå pc til en skikkelig dyr penge slik at jeg slipper å bruke så sinnsykt med penger på pc de siste pcene jeg har hatt har bare vært 15-20k pc`er og bygd på og bygd på hele tiden og havnet opp i den prisen til slutt. Har du brukt 250 000 kroner på PC på fem år? Bare av ren nysgjerrighet, hvor mange PC-er har du kjøpt i løpet av disse fem årene? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Ok, da var det tid for en sårt tiltrengt oppdatering! Har nå endret litt layout (ikke ferdig) og skrevet om "visdomsordene", hva synes dere? Ser forøvrig at debatter raser her om hva som er fremtidsrettet, det er bra! Ikke nødvendigvis mitt svar som er fasiten. I denne sammenheng må jeg bare påpeke dette: DrHawkins, du tar dessverre feil mtp strømforbruk. HD285 i SLi lå i sin tid på 556w. Altså ikke mer en 60w mindre en 480 i sli. 8800 i SLi dro i sin tid ca 400w. Vi ser altså en klar tendens til økning, så din konklusjon er på ingen måte uberettiget. Men utviklingen vil aldri fortsette slik, nVidia har nok innsett at grafikkort som drar 1000W i tri-sli er alt for mye. Spesielt når ATI klarer under 650 med 3 HD5870, og under 600W med 2xHD5970. Ikke hør på DrHawkins. Uansett hva han sier. 3 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 @DrHawkins, sorry mac- du tar sørgelig feil. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 /> jeg har brukt ca 250 000 kr på pc på 5 år nå og derfor gikk jeg til innkjøp av en skikkelig rå pc til en skikkelig dyr penge slik at jeg slipper å bruke så sinnsykt med penger på pc de siste pcene jeg har hatt har bare vært 15-20k pc`er og bygd på og bygd på hele tiden og havnet opp i den prisen til slutt. Har du brukt 250 000 kroner på PC på fem år? Bare av ren nysgjerrighet, hvor mange PC-er har du kjøpt i løpet av disse fem årene? første pc`en jeg kjøpte for 5 år siden ga jeg 17k for også har jeg påbygd hvert eneste år og da med ordentlige dyre produkter som HK til 2-3k og slike ting... ikke billig shit til 500kr o.l... og det fordi jeg skal ha kvalitet.. jeg skal ikke ha kvantitet dritet som blir produsert... @Romis Du er bare en idiot som ikke har snev av logikk eller noe. du skjønner ingenting og kommer aldri med kilder og bare påstår ting og har ingen peiling på hva du snakker om så du er bare ren bullshit @corporal clegg varmekabler i golvet går normalt sett på 2.2kw... air conditionen min går på 2kw... sjekk tabellene over om hvor lite strøm ting brukte før... skal du få bilde igjen bare slik at du kanskje klarer å få det med deg: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Se en gang til på den grafen der. Gtx 295 og Hd 4870 x2 bruker MER strøm en hva HD 5970 og Gtx 480 (ligger vel likt med gtx 295 da) gjør Og HD 5970 og gtx 480 er de nyeste kortene på markedet. Gtx 280, HD 4890, gtx 275 , gtx 285 bruker alle mer strøm enn hd 5870. OG hd 5870 er et nyere kort. Og strømforbruket går oppover? Ikke så mye, men når neste generasjon kommer så kommer strømforbruket til å gå nedover. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Du har da ikke noen form for dyre komponenter du nå? Et helt standard Asus hovedkort og Phenom II 940? Kan ikke akkurat si at det er noe å skryte av ... Har du bruke 250.000 kr iløpet av FEM år burde du hatt en Mac Pro med 8 kjerner som du kjøpte for 3 år siden. Nok en gang failer du hardt. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) nå har jeg i bruk 2x xeon pc`en min med HK and so on (and btw, jeg har 8 kjerner) ga 22000 bare for cpu, HK, ram og ssd... så kommer 6000kr i vannkjøling så kommer nytt skjermkort i tillegg også ny PSu og lydkort. så kommer nye hdd`s.. nytt kabinett do the math den tidligere maskinen min med amd phenom II x4 940 BE var dyr da det kom ut... billig i dag men ikke billig da strømforbruket gjelder ikke kun skjermkort da vettu.. det gjelder hele maskinen.... http://extreme.outer...culatorlite.jsp bruk denne til å sette sammen en gammel pc og en ny pc så ser du forskjellen Endret 4. juli 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Langt i fra 20k for en AMD Phenom II basert maskin. Rart du ikke har noe kraftigere når du har brukt 250.000 de siste fem årene? Eller har du vært så idiot å kjøpt ny PC hver eneste måned?? Har du brukt 250k så burde du hatt noe som er flere ganger kraftigere enn det du har nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå