Agentspoon Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Mener å vite at Corsair HX 620 er stillere enn Seasonic S/M12. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Jeps, det har du rett i! I alle fall med HX520/620. 750 og 850 har jeg ikke lest grundige reviews av enda, og M12 850W har en annen (bedre) vifte en de øvrige modellene i serien. Jeg hater virkelig begrensningen i antal tags pr post. EDIT: Det er vel kun M12 som bråker mer en HX, M12 har like to vifter. S12 har 1. Dobbelpost smeltet sammen til 1________________________________________________________ Der var hele kabinettdelen borte grunnen begrensing i antall tags. Det er slik at om man har for mange tags og trykker "legg til endret innlegg" forsvinnerhele innlegget. faen. Trippelpost(!) smeltet sammen til 1________________________________________________________ Da var det gjort relativt store endringer i layout og innholdet i kabinettannbefalingene. Hva synes dere om layouten nå? EDIT: Faen, enda en dobbelpost. Endret 31. mai 2009 av ravii Dobbelpost Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Synes den forsåvidt er grei, selv om det hadde blitt bedre hvis du hadde slått alt sammen i en Post (...Og hadde sluppet masse unødvendig mellomrom) "Husker den tiden da enkelte kjøpte 8800GTX til 5000kr og rettferdiggjorde investeringen med at den var fremtidsrettet siden de skulle kjøre SLI når ytelsen ble dårlig. Når den nye 48-serien til ATI kom ble 8800 gruset av kort til under 2000kr, og 8800 i SLI ble gruset av kort til 3500kr." - Ufattelig dårlig ekempel synes jeg. nVidia 8800 GTX var et Gedigent godt kjøp iforhold til nådagens High-End GPU's. 8800 GTX var jo på Ytelsestronen i mer enn en Mannsalder, og er fortsatt et Solid Kort (...Tatt i betraktning at det er X-Antall år Gammelt), dessuten innførte kortet DX10-"Standard", itillegg så kom Vista. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Du burde legge til linker til kategoriene i første post, så man kan hoppe raskere. Ikke at hver kategori er så lang, men... Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Synes den forsåvidt er grei, selv om det hadde blitt bedre hvis du hadde slått alt sammen i en Post (...Og hadde sluppet masse unødvendig mellomrom) "Husker den tiden da enkelte kjøpte 8800GTX til 5000kr og rettferdiggjorde investeringen med at den var fremtidsrettet siden de skulle kjøre SLI når ytelsen ble dårlig. Når den nye 48-serien til ATI kom ble 8800 gruset av kort til under 2000kr, og 8800 i SLI ble gruset av kort til 3500kr." - Ufattelig dårlig ekempel synes jeg. nVidia 8800 GTX var et Gedigent godt kjøp iforhold til nådagens High-End GPU's. 8800 GTX var jo på Ytelsestronen i mer enn en Mannsalder, og er fortsatt et Solid Kort (...Tatt i betraktning at det er X-Antall år Gammelt), dessuten innførte kortet DX10-"Standard", itillegg så kom Vista. Det går ikke å samle alt i en tråd, det er for mange tags. Jaok, 8800 er ikke det beste eksempelet. Men prinsippet er det samme, og selv om 8800 var et godt kjøp blir det knust av kort til under 1000kr nå. EDIT: Wiki: Done. EDIT2: Giallorossi; Jeg endret formuleringen. Ofte er det slik at man kjøper kjempedyre grafikkort, type 5000. Og kaller investeringen fremtidsrettet fordi man skal kjøpe et nytt, likt kort å sette det i Crossfire/SLI senere.Nå er det slik at utviklingen går så fort at når det er på tide å kjøpe et til kort (forutsatt at det ikke er snakk korte tidsperioder, type mindre en 5-6 måneder.) vil du få mye bedre ytelse for halvparten av det et nytt kort koster deg. Lærdommen er; har du et lavt budsjett er det bedre å kjøpe et middelklassekort å heller oppgradere tidlig en å kjøpe det aller dyreste. Har du et høyt budsjett og forventer meget god grafikk, er et kort fra den øvre prisklassen det beste valget. Et enkelt grep for å redusere kostnaden med neste oppgradering er å kjøpe et HK som støtter SLI/CF (Alt etter om du har nvidia eller ATI). Dette motstrider det jeg sier i punktet over, men ofte kan du være heldig å få et brukt kort for en billig penge. ------------------------------------------------------------------------ Edit: La til noen bilder og endret mer på layout; noen komentarer? Er det noen som kjenner igjen alle bildene jeg har brukt under overskriftene? (De fleste er relativt lette) Ikke juks! Endret 31. mai 2009 av Juliess Dobbelpost Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Dobbelpost, med vilje. Fra forrige post, redigert inn i ettertid siden det er ikke sikkert alle har sett det: La til noen bilder og endret mer på layout; noen komentarer? Er det noen som kjenner igjen alle bildene jeg har brukt under overskriftene? (De fleste er relativt lette) Ikke juks! Er det for mye å bruke 5000 på skjerm når budsjett er 15000? Edit: leif. Endret 1. juni 2009 av ravii Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det synes jeg egentlig. Kommer helt an på hva du skal bruke den til. For grafikere har du Eizo-skjermer til priser som langt overgår 5000 kroner, men spillere får god valuta fra for eksempel BenQ E2200 til kun 1400 kroner. For de litt mer kravstore finnes også dyrere og bedre alternativ, men sjeldent overgår prisen 3K. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 For en spiller, ja For en video/bilde-editor, [/b]nei[/b] Skal du lese VG og skrive brev, trenger du ikke skjerm til 5k. (heller ikke pc til 15, men det var bare et eksempel) Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Er kanskje 5k for mye for en spiller? Veldig få proffskjermer som er gode på etterslep.. Dog, om etterslep er plagsomt er veldig individuelt.. Skal en spille CS:1.6 på høyt nivå er CRT et must. Men skal en spille Crysis er en skjerm med godt sortnivå og gode farger å foretrekke, mener i allefall jeg. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Noen som har forslag til gamerskjerm? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 La til en ny gamerskjerm, kongen av gamerskjermer (Quote flatpanels.dk) Samsung 2233rz Fjernet Acer G24. Forslag til endringer? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Kabinett Dette punktet koker gjerne ned i personlige preferanser, men her er noen forslag: Hva med Antec P182 eller P193? Er meget fornøyd med P182 og kommer til å oppgradere innmaten i den mest sannsynligvis i fremtiden. Arg så ikke at kabinettdelen gikk over to poster. Kan den samles i en post heller? Endret 11. september 2009 av Epp Lenke til kommentar
Epp Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 La til en ny gamerskjerm, kongen av gamerskjermer (Quote flatpanels.dk) Samsung 2233rz Fjernet Acer G24. Forslag til endringer? Er Samsung en glossy skjerm? Ser bare bilder fra prisguiden. Glossy er noe herk etter min mening. Særlig om man har ei lampe bak seg. Ellers hva med fotograf-skjermer? Er det noe som burde vært tatt med? Jeg mener skjermer som gir riktig gjengivelser av bilder, kan kalibreres etc... Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Takk! Her har du en review av Samsungen, fra de beste på feltet- flatpanels.dk Grunnet en begrensning i antall tags pr post er det umulig å ha alt i en post.. Ellers hva med fotograf-skjermer? Er det noe som burde vært tatt med? Jeg mener skjermer som gir riktig gjengivelser av bilder, kan kalibreres etc... Dette går under entusiast, men jeg har markert det for dårlig- takk Skjerm- delen er under kraftig oppdatering Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hva med å utvide guiden til å ta med litt råd angående valg av sokkel, GPU, minne og slikt? Bør man investere i et godt og dyrt hovedkort eller er det like greit å kjøpe et billig jallakort og legge pengene andre steder? Bør man gå for kvalitetsminne? Hva er mest fremtidsrettet, mye men treg ram eller litt mindre men rask ram og kjøpe en brikke til etterhvert? Jeg synes dette er en flott start, men jeg savner litt mer kjøtt på beina og kanskje litt mer kontinuitet over det hele. Det er kanskje litt i overkant mye spoilere, bilder og avsnitt. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Jeg synes dette er en flott start, men jeg savner litt mer kjøtt på beina og kanskje litt mer kontinuitet over det hele. Det er kanskje litt i overkant mye spoilere, bilder og avsnitt. Skal få gjort noe med layouten, men hvordan? Det blir veldig rotete uten spoilerne? Hva med å utvide guiden til å ta med litt råd angående valg av sokkel, GPU, minne og slikt? Bør man investere i et godt og dyrt hovedkort eller er det like greit å kjøpe et billig jallakort og legge pengene andre steder? Bør man gå for kvalitetsminne? Hva er mest fremtidsrettet, mye men treg ram eller litt mindre men rask ram og kjøpe en brikke til etterhvert? Tar for meg noe av dette i "visdomsord", dog veldig overfladisk og rotete. Skal endre på heke den delen, og ta for meg dette- takk for tipset!! Men; Hva med å utvide guiden til å ta med litt råd angående valg av sokkel, GPU, minne og slikt? Bør man investere i et godt og dyrt hovedkort eller er det like greit å kjøpe et billig jallakort og legge pengene andre steder? Bør man gå for kvalitetsminne? Hva er mest fremtidsrettet, mye men treg ram eller litt mindre men rask ram og kjøpe en brikke til etterhvert? Kjør debatt! Endret 11. september 2009 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
bananajoe Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 jeg kunne gjerne tenke meg å vite hva folk her inne syntes om sokkel-valg. rettere sagt, hvor lenge tror dere 1366-socketen varer i forhold til 1156-socketen? er det verdt de ekstra pengene? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Hva skal du bruke maskinen til? Lenke til kommentar
bananajoe Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 spill, musikkredigering, litt godt og blandet. jeg tenker egentlig ene og alene på hva som vil vare- av ren nysgjerrighet. det er mange forskjellige meninger ute og går om 1156-socketen ikke har så lang levetid. så, noen meninger? =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Kjempebra guide! Denne kan hjelpe veldig mange Eneste du kanskje kan nevne er at når det kommer en ny socket i mellomklassen (f.eks i5 1156), så er det lurt å legge ekstra penger ned i et hovedkort som støtter så og si alt. Jeg for min del kjøpte rimelig dyrt hovedkort da 1366 kom, og det tror jeg gjorde lurt i. Med tanke på hvor lenge 775 varte så vil jeg tro at jeg kan ha dette hovedkortet i laaaang tid fremover. All slags type ram og CPU kan jeg oppgradere smertefritt av det som måtte komme fremover. Er også plass til 3 PCI-e i SLI/CF som kan kjøres i 16x. Alt det du nevner er noe jeg også legger mye penger ned i når jeg vil ha noe til å vare lenge, men hovedkort kan være en fin investering hvis det blir kjøpt til rett tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå