Randeboy Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ja det er jo to stk 6-kjernere som ligger på toppen. Garantert på et EVGA SR-2 hovedkort. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Liten oppdatering; er i italia med relativt dårlig nettilgang, oppdateringen fortsetter i begynnelsen av August Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 ASUS’ VG236H er en spennende skjerm å følge med på. Lanseres snart i Norge og kommer på litt over 3000,- uten 3D-settet. Sjekk omtale av både 120mhz og 3D på Anandtech: http://www.anandtech.com/show/3842/asus-vg236h-review-our-first-look-at-120hz/1 Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 - The display was equally unable to separate very dark grays from absolute black. As a result, we had a difficult time seeing what was happening in the Blu-ray version of Watchmen's opening fight sequence. http://www.maximumpc..._display_review Nei takk da tar jeg heller en LG W2363D. (Acer 23" har input lag og store text skarphetsproblemer, Alienware 23" ser smørete når du flytter musepekeren rundt eller ruller vinduet). Mener å huske LG'en hadde gode "black levels" men fant ikke tilbake til det. Kjipt å måtte skru opp gamma i spill og få enda dårligere fargetoning eller antall farger (tn panelene er allerede 6-bit med dithering). Jeg kan ikke se Anandtech testet sortnivåer noe særlig, de testet bare contrast. De måtte skru opp gamma i Metro men det var i 3D modus. black level test: http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Alle skjermer på markedet i dag er mer eller mindre søppel, men enkelte er bedre enn andre. Det finnes ikke et produkt uten store kompromiss eller mangler. Hvis man skal treffe i alle bruksområder må man ha 3 skjermer, 1 til film, 1 til arbeid og en til spill. Hadde vært kjekt om de greide lage et produkt som egnet seg til alle 3. Curved display kunne vært unntaket, men for det første så koster det 40k og for det andre så er ikke oppløsningen 2880*900 egnet for stort annet enn spill. Vet ikke med denne nye ASUS-modellen (ser den har glossy skjermoverflate og da ville ikke jeg hatt den) men VW- og VK-seriene deres er iallefall brukbare til spill og normal bruk. Til grafisk arbreid kommer de til kort. Endret 19. august 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 @ Gambler & Bcat: Skjønner, men jeg tror ikke jeg er så kresen som dere. Men glossy er uaktuelt for meg også. Har hatt en glossy skjerm, og det ble også den siste. Er ganske greit utrustet med skjermer nå, og gidder ikke å kjøpe noen nye hvis ikke det dukker opp noe som gjør litt forskjell. Tror kanskje 120mhz og 3D etterhvert vil gjøre det. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Kresen er vel ikke feil å si, men det som irriterer meg er produktkategorier der det er store mangler i produktsortimentet som tvinger en til å inngå kompromiss man helst skulle vært foruten. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg er ikke uenig i det, men ikke glem at vi de siste 10-15 årene har blitt til de grader skjemt bort med teknologisk utvikling. Nyere, bedre og billigere produkter hele tiden. Det skal bare en aldri så liten verdenskrig eller old school-pandemi til før hele denne deilige teknologiske utviklingen raser sammen og vi må vente 5 år på noe nytt igjen. En ting jeg irriterer meg over er at ingen lanserer en bærbar med avtagbart/løst tastatur. Tablet og bærbar PC i ett. Det må bare komme før eller siden. Men det må vel et par generasjoner med hybrider før noe slikt kommer på markedet. iPad kan koble til tastatur, ja, men den er skapt for konsum av "innhold". Jeg vil ha en dings som er like bra på produksjon som en vanlig bærbar. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Har innsett at jeg har svært begrenset med tid, da jeg jobber 4 dager i uken, trener 4 håndballag og går VG2- derfor er det fritt frem for andre å endre på tråden! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Nå skal jeg prøve å ikke høre ut som en maktsyk autoritetsmakt (), men Maccan har forsåvidt påtatt seg arvtakerrollen med en egen lignende tråd som han oppdaterer etter beste evne. Det hadde kanskje vært positivt med mindre tråder som krysser på tvers av hverandre, og inntil videre dersom du ikke har tid nok til å holde denne tråden i drift, kan du kontakte en administrator og få den avklistret enn så lenge. Lenke til kommentar
Larkva Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 La til en ny gamerskjerm, kongen av gamerskjermer (Quote flatpanels.dk) Samsung 2233rz Fjernet Acer G24. Forslag til endringer? tror denne skulle være grei, BenQ 23,6" XL2410T Led 120hz 1080p. Kan brukes til å se 3d blurayfilm og spill. 3d bluray trenger da kompatibel avspiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 http://www.youtube.com/watch?v=FK4ip08auGg&feature=sub Tenkte den passte bra inn her. 2 Lenke til kommentar
Netfrog Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Flott guide! Uten at jeg hadde lest guiden din den gang, delte jeg ditt syn på at de komponentene som varer lengst er de komponentene som kan påkostes litt ekstra sist jeg bygget meg PC. Fortjener Thermaltake Toughpower muligens en plass blant PSU-ene i entusiastsegmentet? Jeg har hatt forgjengeren til denne litt over ett år nå, og er svært fornøyd. Stillegående er den også. Lenke til kommentar
ekallevik Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei! Jeg har et par spørsmål angående bygge-PC: Hvor mye sparer man på å bygge en PC selv i forhold til å kjøpe en vanlig PC eller en PC fra Komplett.no som de bygger for deg? Hvor vansklig er det å bygge en PC selv? Hvor mye arbeid er det å bygge en PC selv? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Kommer litt an på budsjett, men cirka 500 kroner for en godt utstyrt PC når du betaler 7-8000 kroner. Det er ikke særlig vanskelig å bygge en PC selv. Tenk på det som et puslespill der brikkene kun passer et sted. Sammen med en brukerveiledning kan de aller, aller fleste klare det uten store vanskeligheter. Første gang man bygger en PC bør man regne med å bruke nærmere en halv eller hel dag. Etter at man har gjort det et par ganger og vet hvor ting skal plasseres, klarer man det gjerne på litt over en time. Fordelen i å bygge en PC ligger ikke bare i de sparte kronene, men også at man kjenner sin egen maskin inn og ut, samt at det gjerne føles som en bragd og en opplevelse etter at alt har gått bra. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Fordelen med å montere selv er at man får akkurat de komponentene man ønsker og slipper et oppsett som andre har valgt med tanke på å gjøre profitt. Ulempen er at man kan ende opp med å velge komponenter som har dårlig synergi, ikke passer sammen, eller montere feil eller slurvete slik at det oppstår feil, periodiske feil eller feil som først blir synlige etter en tid. Å velge det beste av alt er en dårlig løsning. Alle komponenter må være akkurat passe for å få en god PC. Det kan gå raskere å montere etter hvert, men for min del er det omvendt. Før monterte jeg en PC på under en time mens nå er jeg svært nøyaktig når jeg påfører termisk pasta, trekker kabler osv. Det er ikke noe problem å skru inn et hovedkort og montere samtlige komponenter et kvarter, men synes ikke det er rom for hastverksmontering med komponenter til flere titalls tusen kroner. Å bygge en PC selv på en god måte krever noen uker til planlegging, research og utførelse. Dersom man er kresen kan det ta flere uker å gjøre research for valg av hovedkort og entusiaster utsetter gjerne byggingen i flere måneder i påvente av at en bestemt komponent skal komme i salg. Etter hvert som man får erfaring med å montere, holder seg oppdatert på komponenter, kjenner komponentenes virkemåte og synergi, går det raskere å velge komponenter og montere. Enhver kan montere en PC, men å montere på en god måte med optimalt komponentvalg for bruksområdet krever at man er dedikert og skjønner hva man gjør. Montering av PC er en kunstform og jeg får igrunnen litt vondt av de som monterer PC på måfå og ender opp med dårlige resultat eller ødelagte komponenter. Håper at noen av postene på forumet er trolling. Feks det tilfellet der det var montert DDR minne i et DDR3 spor mens PCen stod på eller han som ødela prosessoren og etterpå filmet montering av prosessor til stor frustrasjon for leserne. For all del, ikke vær redd for å kaste deg ut i det men gjør det på en god måte om du først skal gjøre det. Endret 15. juli 2011 av BadCat Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 En annen stor fordel med å bygge PC selv er at det som regel blir mye lettere å oppgradere PC-en senere. Du kan f.eks. velge et hovedkort som du vet det vil komme nye prossessorer til i lengre tid framover. Du kan velge å ha to ledige spor til nye ram-brikker hvis du trenger mer senere (nye PC-er har av og til fylt alle sporene med brikker med lav kapasitet slik at du må fjerne to for å sette inn to nye). Du vil også kunne velge komponenter som kan overklokkes, i tilfelle du ønsker å gjøre det senere for å få mer ytelse. Du får mange flere kabinetter å velge mellom og kan finne et som passer akkurat til din smak (stort, lite, farger, stil, tøft, diskret, etc). Du kan velge et kabinett som du vet ikke bråker, har god kjøling og har plass til flere harddisker og ev. grafikkort om du skulle trenge det senere. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Problemet er at det relativt ofte (for oss vanlige dødelige) kommer ny socket. Da må man fort bytte ut mb, cpu og ram. Kan fort bli dyrt å kjøpe nytt hvert andre år om du ønsker det nest beste av ytelse. Jeg har tre/fire maskiner som i teorien var oppgraderingsvennlige, men der jeg nå må bytte ut de vitale organene. Sånn sett kan man si at en dyr skjerm eller dyrt tastatur er fremtidsrettet fordi dette kan brukes selv om man bygger fra scratch. Selv jobber jeg mye med tall, analyse og databaser og synes et godt lavprofiltastatur + god mus er en investering i velfungerende armer, fingre og håndledd. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Burde jeg vente til Bulldozer kommer ut, eller burde jeg gå for en 2500k/2600k nå? 1055t'en min mater rett og slett ikke nok til skjermkortene mine, så de kjører nesten på 50-70% hele tiden Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Burde jeg vente til Bulldozer kommer ut, eller burde jeg gå for en 2500k/2600k nå? 1055t'en min mater rett og slett ikke nok til skjermkortene mine, så de kjører nesten på 50-70% hele tiden Du skulle kjøpt i5-2500k og P8Z68-V PRO på timesalget i går til 2300 totalt. Bulldozer er lovet å lansere i oktober nå (hvem vet om det er riktig eller galt? Utsettelse før kan bli utsettelse nå), så om du vil være klar for BF3 hadde ikke jeg giddet å vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå