maggern78 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei! Jeg skal ta bilder i et bryllup og regner med at jeg kommer til å trenge ekstra batteri til kameraet mitt for å få med meg "alt". Jeg vurderer et "vanlig" batteri slik som medfølgte eller et nytt batterigrep. Hva bør jeg kjøpe? Hva er fordeler/ulemper osv. Hvor mye bedre er et batterigrep? mvh Magnus PS: Har Canon 450d Batteri: http://www.netonnet.no/index.asp?iid=141662 Batterigrep: http://www.netonnet.no/index.asp?iid=141617 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Mange synes et batterigrep gjør kamera bedre å holde, særlig hvis du har litt tunge objektiver. I tillegg er det jo åpenbart bedre for bilder tatt på høykant. Personlig ville jeg kjøpt et uoriginalt batterigrep fra ebay. Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Du burde jo kjøpe et batterigrep med batteriluke, og mulighet for å sette inn AA- eller kamerabatteri. Da er du jo ikke avhengig av selve grepet for å få ekstra batterikapasitet. Men støtter meg til at det er bedre med et ekstra grep, særlig på de litt mindre husene. Mitt står på hele tiden (D60). edit: så ikke på linken, men ser jo at det er et slikt. Med batterigrepet bruker du to batterier, så det gir jo dobbel kapasitet. Selve grepet i seg selv gjør jo bare kameraet bedre å holde, særlig vertikalt. Du må vel uansett kjøpe batterier i tillegg til grepet. Endret 21. mai 2009 av jaadd Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Det stemmer. Det følger ikke et ekstra batteri med grepet. Selve grepet festes i batteriluken på kameraet, mens det batteriet du allerede har settes i en av de to plassene i batterilukeanrodningen på selve grepet. Du må altså kjøpe et ekstra batteri til den andre plassen hvis du ønsker dobbel batterikapasitet Det følger også med en batterilukeanordning for AA-batterier. Denne er meget kjekk å ha med seg i veska/sekken, og vil redde deg dersom uhellet skulle være ute med flatt batteri (så fremt du ikke befinner deg langt uti gokk). AA-batterier får du jo kjøpt overalt. Jeg kjøpte selv grepet til 450D, men har ikke skaffet meg et ekstra batteri enda. Kjøpte det hovedsaklig for å få et godt vertikalt grep, samt forlenge hovedgrepet litt (sleit litt med å få ordentlig plass til lillefingern). Med min Sigma 50-150mm f2.8 påsatt er det også vesentlig mer behagelig/balansert å holde med den ekstra kameravekten batterigrepet gir. Endret 21. mai 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hvorfor ikke slå to fluer i en smekk og kjøpe en pakkeløsning,ca400.- for hele sulamitten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå