Gå til innhold

Batterigrep vs nytt vanlig batteri

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta bilder i et bryllup og regner med at jeg kommer til å trenge ekstra batteri til kameraet mitt for å få med meg "alt".

Jeg vurderer et "vanlig" batteri slik som medfølgte eller et nytt batterigrep.

Hva bør jeg kjøpe? Hva er fordeler/ulemper osv. Hvor mye bedre er et batterigrep?

mvh

Magnus

PS: Har Canon 450d

Batteri: http://www.netonnet.no/index.asp?iid=141662

Batterigrep: http://www.netonnet.no/index.asp?iid=141617

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde jo kjøpe et batterigrep med batteriluke, og mulighet for å sette inn AA- eller kamerabatteri. Da er du jo ikke avhengig av selve grepet for å få ekstra batterikapasitet.

Men støtter meg til at det er bedre med et ekstra grep, særlig på de litt mindre husene. Mitt står på hele tiden (D60).

edit: så ikke på linken, men ser jo at det er et slikt. Med batterigrepet bruker du to batterier, så det gir jo dobbel kapasitet. Selve grepet i seg selv gjør jo bare kameraet bedre å holde, særlig vertikalt. Du må vel uansett kjøpe batterier i tillegg til grepet.

Endret av jaadd
Lenke til kommentar

Det stemmer. Det følger ikke et ekstra batteri med grepet. Selve grepet festes i batteriluken på kameraet, mens det batteriet du allerede har settes i en av de to plassene i batterilukeanrodningen på selve grepet. Du må altså kjøpe et ekstra batteri til den andre plassen hvis du ønsker dobbel batterikapasitet :)

Det følger også med en batterilukeanordning for AA-batterier. Denne er meget kjekk å ha med seg i veska/sekken, og vil redde deg dersom uhellet skulle være ute med flatt batteri (så fremt du ikke befinner deg langt uti gokk). AA-batterier får du jo kjøpt overalt.

Jeg kjøpte selv grepet til 450D, men har ikke skaffet meg et ekstra batteri enda. Kjøpte det hovedsaklig for å få et godt vertikalt grep, samt forlenge hovedgrepet litt (sleit litt med å få ordentlig plass til lillefingern). Med min Sigma 50-150mm f2.8 påsatt er det også vesentlig mer behagelig/balansert å holde med den ekstra kameravekten batterigrepet gir.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...