Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

PC-en min har det siste året vært offer for mange problemer. Først gikk strømforsyningen til helvete med et smell. Jeg lånte en midlertidig som ikke kunne gi strøm til skjermkortet, mens jeg ventet på å skaffe meg en ny en.

Før jeg fikk en ny, ble PC-en rammet av en kritisk systemfeil. Jeg tok backup av harddisken i maskinen til en kompis, før jeg satte den tilbake, sammen med en ny strømforsyning. Da klarte ikke maskinen å registrere harddisken. Jeg prøvde flere SATA-ledninger og innganger, men ingenting hjalp. I BIOS sto det [None] på SATA Master-ene. Resten av PC-en får strøm, og jeg tror at disken jobber.

Jeg kjøpte en ny harddisk, men det samme skjedde med den. Da vil jeg vel tro at hovedkortet (Asus A8n SLI Premium)er problemet. Den eneste utveien jeg ser er å kjøpe et nytt hovedkort, og siden jeg har et 939-kort, må jeg nok kjøpe ny CPU og RAM i tillegg.

Jeg lurer på om det finnes en forklaring på problemet, om det er en sammenheng mellom katastrofene, eller er det bare uflaks? Finnes det en gratis eller billig løsning på dette? Jeg forventer nesten nå at det vil dukke opp nye problemer med en gang jeg får fikset dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En defekt strømforsyning vil i noen tilfeller skape overspenning i det den ryker. Det kan da føre til at andre følsomme komponenter kan ta kvelden. Mulig dette har hendt med ditt hovedkort.

Kan jo forsøke å presse produsent til strømforsyningen til å spandere nytt hovedkort. Ofte de sier ja, men det kommer helt an på hvilke garantier de lever strømforsyningen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...