Gå til innhold

Problemer med å importere video fra kamera til macbook

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig anskaffet meg en Macbook, men når jeg skal redigere videofilmer på den oppstår det straks problemer.

Maskinen finner ikke noe kamera når jeg kobler dem sammen, så jeg får ikke spilt inn videoene til Final Cut (ikke iMovie heller).

Jeg har bare usb innganger på maskinen min, fordi apple mener FW er på vei ut; http://arstechnica.com/apple/news/2008/10/...re-question.ars

Et alternativ er at jeg kobler kameraet til den gamle pc'en min, overfører fra videokamera til harddisk der via FW, så kopierer filmene over fra pc til mac. Men dette er en utrolig tungvint måte å gjøre det på.

Er det andre som har hatt samme problem og løst det på en enklere måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har endelig anskaffet meg en Macbook, men når jeg skal redigere videofilmer på den oppstår det straks problemer.

Maskinen finner ikke noe kamera når jeg kobler dem sammen, så jeg får ikke spilt inn videoene til Final Cut (ikke iMovie heller).

Jeg har bare usb innganger på maskinen min, fordi apple mener FW er på vei ut; http://arstechnica.com/apple/news/2008/10/...re-question.ars

Et alternativ er at jeg kobler kameraet til den gamle pc'en min, overfører fra videokamera til harddisk der via FW, så kopierer filmene over fra pc til mac. Men dette er en utrolig tungvint måte å gjøre det på.

Er det andre som har hatt samme problem og løst det på en enklere måte?

Om Macen din har PCMCIA eller Express card slot kan du jo sette inn et firewire kort der.

Å bruke USB til video skal jo i teorien være mulig, men i praksis har jeg enda ikke opplevd at det virker noen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...