DummeGaas Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg skal bygge en PC til familien. Den skal stå på kjøkkenet. Kravene er at den skal være pen, liten, TV-kort, spille spill, internett osv. Valgene er en iMac(lampe-Mac), en bærbar eller en barebone. Barebone-systemet jeg har satt opp ser slik ut: Shuttle SK41G Barebone Socket A 2 270,- AMD Athlon XP2000+ T-bred 591,- Corsair 256MB DDR PC2700 305,- WDC 80GB 2MB cache 905,- Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB 654,- Pinnacle PCTV Pro 905,- Logitech Internet Navigator-tastatur 287,- LG 15" LCD L1510S 2 725,- Plextor DVD/CD-RW 20x/10x/40X/12X 1 137,- Sony Diskettstasjon 137,- Sum 9 916,- Mus har jeg fra før. Forslag til forbedringer? Lenke til kommentar
Ingen Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Mer RAM kan være veldig greit å ha, spesielt om du skal kjøre winXP. Om du kjøper 1x512mb, 2x256mb eller 1x256 og oppgraderer senere kan du jo prioritere som du vil. Shuttle SN41G2 er dyrere, men har et greit integrert skjermkort og bedre ytelse. Kabinettet ser kanskje også bedre ut. Ulempen med denne er at det sitter en vifte på Northbridge som kan lage en del støy. Husk å kjøpe to like RAM-brikker hvis du velger denne for å utnytte doble minnekanaler/få bedre ytelse på det integrerte skjermkortet. Men siden den integrerte grafikkløsningen ikke blir bedre enn et Radeon 9100, så vet jeg ikke om det er verdt det... Samsung 152B/S/T er en litt bedre skjerm til f.eks. spilling med lavere responstid. Harddisken kan du godt bytte ut med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...CatID=9&GrpID=1 Er på tilbud til i natt en gang. 100 kroner ekstra er greit når du får dobbelt så stor lagringsplass. På den annen side er ikke disse diskene kjent for å gi fra seg lite støy og varme , som er vesentlig her. Jeg ville heller kjøpt en Seagate Barracuda. Samsung DVD/CD-RW er raskere og flere hundre kroner billigere. LG er også et alternativ om du ikke vil ha sort front. Jeg ville ha droppet floppyen, men den kan jo være grei å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå