Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jente som er svimmel...

Gjest Guest_Svimmel_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Svimmel_*

Hei! Er ei jente på 17 år.

Har slitt med svimmelhetsanfall en tid nå, cirka 1 måned.

Går rundt og er konstant svimmel, men får noen ganger sånne skikkelige svimmehetsanfall der det svimler for meg og jeg må trekke pusten dypt. Virker som om at det er ett eller annet oppe i hodet mitt som det er noe galt med.

Har litt hodepine også, men ikke så veldig mye egentlig. Mest svimmelhet. (skjer ikke i forbindelse med at jeg reiser meg eller noe, kan skje når som helst )

Hender jeg våkner opp om natta av at jeg må sette meg opp og trekke inn pusten skikkelig.

Er utrolig ekkelt.

Etter 1 uke med det var jeg hos legen som sykemeldte meg. Sykemeldinga er nå over, men jeg har ikke blitt bedre. Legen mente det var stressrelatert.

Hva tror dere?

Er ellers frisk, bortsett fra en betennelse i foten som ikke har noe med saken å gjøre ;) Går ikke på noen medisiner.

PS: Den første dagen jeg fikk det fikk jeg det i forbindelse med alkoholinntak, men har ikke drukket noe etter det. Likevel har det fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok ikke legen noen blodprøver eller noe?

Ellers vil jeg påstå at det er lite sannsynlig at noen her vet hva som feiler deg når ikke legen sa noe.

Spiser og drikker du nok?

Endret av Right
Lenke til kommentar
Gjest Guest_svimmel_*
Tok ikke legen noen blodprøver eller noe?

Ellers vil jeg påstå at det er lite sannsynlig at noen her vet hva som feiler deg når ikke legen sa noe.

Spiser og drikker du nok?

Tenkte kanskje at noen her hadde opplevd noe lignende. :)

Prøver å spise og drikke nok, men glemmer det ofte. Spesielt å drikke. Sånn er det å ha to jobber + skole, hehe...

Legen tok ikke blodprøver, men skal få henne til å gjøre det neste gang jeg skal dit, dersom det ikke blir bedre. ;-)

Lenke til kommentar

En annen forklaring kan være at du lider av jernmangel. Jeg blir i hvertfall ofte svimmel. Jenter er som regel veldig utsatt for det, så det kan være greit å få testa det og evt. begynt på kosttilskudd. Om det ikke er hovedårsaken, kan det i hvertfall bedre tilstanden.

Ellers høres jo ikke virus på balansenerven så dumt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_svimmel_*

Tusen takk alle sammen for svar.

Skal få legen til å sjekke blodet mitt neste gang for jernmangel, samt vurdere om jeg kan ha virus på balansenerven. :)

Lenke til kommentar

Om du har virus på balansenerven kan appleys manøver hjelpe deg til å finne ut hvilken side dette er på. Samt forebygge/fjerne problemet. Svimmelheten grunnet BPV skyldes krystallisering i ørene og er ufarlig, men plagsomt. Men ta en sjekk av jern-lageret også for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

lavt blodtrykk er jo også en mulighet....

Ikke be om å bli sjekket for jernmangel. Bli om å bli ordentlig utredet for hva enn det nå måtte være som plager deg. Å spesifisere en ønsket blodprøve basert på vill gjetting på et forum er idiotisk.

Lenke til kommentar
Hei! Er ei jente på 17 år.

Har slitt med svimmelhetsanfall en tid nå, cirka 1 måned.

Går rundt og er konstant svimmel, men får noen ganger sånne skikkelige svimmehetsanfall der det svimler for meg og jeg må trekke pusten dypt. Virker som om at det er ett eller annet oppe i hodet mitt som det er noe galt med.

Har litt hodepine også, men ikke så veldig mye egentlig. Mest svimmelhet. (skjer ikke i forbindelse med at jeg reiser meg eller noe, kan skje når som helst )

Hender jeg våkner opp om natta av at jeg må sette meg opp og trekke inn pusten skikkelig.

Er utrolig ekkelt.

Etter 1 uke med det var jeg hos legen som sykemeldte meg. Sykemeldinga er nå over, men jeg har ikke blitt bedre. Legen mente det var stressrelatert.

Hva tror dere?

Er ellers frisk, bortsett fra en betennelse i foten som ikke har noe med saken å gjøre ;) Går ikke på noen medisiner.

PS: Den første dagen jeg fikk det fikk jeg det i forbindelse med alkoholinntak, men har ikke drukket noe etter det. Likevel har det fortsatt.

Veninna mi ble plaget med det samme som deg, etter hvert begynte hun også å svime av. Det viste seg at en av blodårene hennes lå i klem, det ordnet seg så fort de fikk vite det da såklart:) Kan også være mye anner rart. Som sagt utrolig rart at ikke legen tar deg mer alvorlig. Typisk at de sier det bare er "psykisk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...