faaeri Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Panasonic lanserer SDHC minnekort som støtter Class 10 Les mer Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Vek og bra at det kommer flere og raskere kort på markedet, men Panasonic henger fortsatt etter Sandisk som har 4, 8 og 16GB SD-kort med lese/skrivehastighet på 30 MB/s på sine Extreme III kort. Noe akam også skrev om i september i fjor. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Store og raske SDHC-kort kan også brukes til en del videokameraer. Thunderhead: Sandisk sine kort har høyere topphastighet (30 vs 22 MB/s), men hvordan er de på minimum hastighet? (Antagelig bedre, men hvor mye eller lite?) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Når jeg solgte D80en min beholdt jeg 8GB kortet mitt slik at jeg kan ha det i kortleseren til laptopen og dermed få 8GB ekstra lagringskapasitet. Francis Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Har et Class 6 fra Sandisk som er på 30 MB/s... hvordan henger dette sammen da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Sandisk sine Extreme III er vist bare Class 6. Altså garantert en minstehastighet på 6 MB/s. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 HUSK at Class-standard kun er defineret op til "Class 6" http://www.sdcard.org/developers/tech/sdhc/ Det er selvfølgelig helt logisk at forlænge dette til "Class 10". Det KAN meget vel være en del af forklaringen på at selv de hurtigste sandisk fortsat kun kaldes "Class 6", og "Class 10" således blot er Panasonics egen opfindelse. (Det er jo ikke så nemt som det umiddelbart kan lyde at definere en "garanteret minimums hastighed", for hvis det er inklusive adressering, så skal tingene køret MEGET stærkt for at overføre en blok på kun EN BYTE med en given hastighed... Eller på fil-niveau, en stærkt fragmenteret fil...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg