sneipen92 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Heisann jeg fikk i bursdagen min ca 500g proteinpulver. Og så lurte jeg på hvor lenge det varer før jeg ser forandring. Jeg trener på Elixia 3g uka styrke. og en ting til! Er DETTE et bra tilbud? http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1792 Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du merker absolutt ingen ting om du bare får i deg proteinpulver. Eneste det er godt for er å øke inntaket av proteiner, og da kommer det helt an på hvor mye proteiner du får i deg fra før. Husker ikke helt "tommelfingerregelen" nå, men mener man må ha i seg 2.5 ganger vekten din / 1000, dvs feks: Hvis du veier 80kg: (80 * 2.5)/1000 = 0.2 kg Dvs at du må få i deg 200 gram proteiner hver dag. Så du må vel nesten beregne hvor mye du får i deg til vanlig og hvor mye proteinpulver du trenger hver dag. Selv tar jeg to doser hver dag, en etter trening og en tidligere på dagen, feks rundt lunsjtider. Det er vel forsåvidt et bra tilbud, men har sett det billigere... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Det proteininntaket der var da litt mye? Er det ikke tilstrekkelig med 2g per fettfri kg? Dvs at en person på 80kg (med en fettprosent på ca. 15, altså ca. 10kg fett) trenger (70*2) = 140g protein hver dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå