Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) jeg har kjøpt en saab 900 16v 84 modell og lurer på hvordan jeg kan stille opp eller ned på turboen? Endret 21. mai 2009 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Stille hva opp eller ned? Turbotrykk? Vann/oljekjøling? Eksostrykk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 regner med at det er turbotrykket. fikk bare råd av noen venner om at jeg burde gjøre det. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Åssen turbo sitter det på den da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 helt blank på det her :S er ganske sikker på at det er helt originalt. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Om du ikke har den fjerneste anelse om hva du driver med kan jeg anbefale å ikke begynne å rote med en over 25 år gammel orginal turbomotor Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Eller får en som kan det til å se på den. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er vel APC som styrer ladetrykket på denne motoren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er vel APC som styrer ladetrykket på denne motoren? det står i allefall turbo/APC i dashbordet under en måler. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 napp slangen til wastegaten Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 napp slangen til wastegaten Da blir det morro Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvis man syns det er moro å plukke motordeler langs e6 så... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 gøy så lenge det varer, men kan nok bli litt dyrt i lengda ja Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Og kun justere opp turbotrykket vil bare gjøre vondt verre, og du kan ende opp med fuel cut på rundt 4000rpm. Iallefall på noen årsmodeller av 900 16v utgaven må hjernen omprogrammeres/chippes for å trykke etter nok bensin når trykket økes, men nå husker jeg ikke i farta hvilke det var. Har du ikke noe peiling på hva du driver med er nok det beste å la det ligge. Blir du kjørende med feil mapping og økt turbotrykk så vil du bare bli stående å bytte toppakning annenhver uke, og da er det heller bedre at det går litt dårligere og holder tett. Endret 29. mai 2009 av Brian Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 La bilen være, biler som er så gammle er ikke glad i mere effekt, har vell høy km.stand også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå