Gunfreak Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Ok, går gikk alt til helvete, et program som heter internet antivirus pro, kom seg gjennom brannmuren min, installerte seg på pc'n dette programe later som det er et ekte antivirus program, men det kapre hele pc'n De lurer pc til å tro at jeg trenger programet, når jeg går inn på windows internet security sier den at jeg må kjøpe antivirus pro, som om programet var en del av windows, det programet dukker også opp med popups der den sier at pc'n min er i fare og at jeg har masse virus, og vil da at jeg skal kjøpe antivirus pro for at den skal fjerne virusene, Når jeg går på nettet og skal inn på en spesiell side, kommer jeg til en annen side som later som den er fra google om at siden jeg skal inn på er farlig, og den legger da ut linker til, ja du gjettet det, antivirus pro der den vil jeg skal kjøpe det. Noen ganger vi ikke en gang internetet startet når jeg trykker på explorer bare lukker programet seg. Jeg fikk lastet ned avast og kjører det, men tviler egentlig på at den vil finne programet og fjerne det. Finnes det et egent program som er laget spesielt for fjerne Internet antivirus pro bugen? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Combofix tar dette programmet. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hvis du søker etter "eget" program for å avinnstalere finner du ofte et betalt program fra samme "produsent " lol Har hatt hell med spybot http://www.safer-networking.org/no/download/index.html for å fjerne denne eller malwarebyts, deretter rydde opp i temporære filer med feks. ccleaner www.ccleaner.com. Her er en annen guide for å fjerne denne. http://www.2-spyware.com/remove-internet-antivirus-pro.html Har ikke prøvd denne ennå. -> Edit detta var noe lureri for å få deg til å kjøpe, men manuelle guiden funka. Endret 21. mai 2009 av drbuggs Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Følg veiledningen og post svarene her etterpå (Helst post logene i spoiler) Endret 21. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Kjørte Spybot, og fikk fjerna de jeg kunne finne av malware, virus, trojaner osv. Men hadde fremdeles problem med at explorer bare ikke funka, så jeg kjørte en restore, som bare var noen dager gammel. Da fiksa deg seg, så fortet jeg meg å installere norton igjen, som jeg av en dum grunn hadde slettet da jeg prøvde å finne en løsingen på noen annet for noen uker siden Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Kjørte Spybot, og fikk fjerna de jeg kunne finne av malware, virus, trojaner osv.Men hadde fremdeles problem med at explorer bare ikke funka, så jeg kjørte en restore, som bare var noen dager gammel. Da fiksa deg seg, så fortet jeg meg å installere norton igjen, som jeg av en dum grunn hadde slettet da jeg prøvde å finne en løsingen på noen annet for noen uker siden Oppdater Windows ( Windowsupdate) og bruk Malwarebytes or/eller Spybot i tillegg. Norton tar ikke alt. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Viss du vil ha en sjekk om alt er greit kan du kjøre combofix. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Kjørte Spybot, og fikk fjerna de jeg kunne finne av malware, virus, trojaner osv.Men hadde fremdeles problem med at explorer bare ikke funka, så jeg kjørte en restore, som bare var noen dager gammel. Da fiksa deg seg, så fortet jeg meg å installere norton igjen, som jeg av en dum grunn hadde slettet da jeg prøvde å finne en løsingen på noen annet for noen uker siden Oppdater Windows ( Windowsupdate) og bruk Malwarebytes or/eller Spybot i tillegg. Norton tar ikke alt. Vet det, men Norton firewall stopper det meste av "angrep" det var sikkert ikke en tilfeldighet at jeg fikk masse virus og malware 2 uker etter jeg avinstallerte norton Endret 21. mai 2009 av Gunfreak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå