Gå til innhold

Noen sanger er mye høyere enn andre på ipoden

Anbefalte innlegg

Noen av sangene på ipoden er mye høyere enn de andre. Vet at man kan gå inn på sangene i itunes og sette opp eller ned volumjusteringa, men alle står på det samme og inne på innstillinger på ipoden har jeg satt på "volumnormalisering" som man skulle tro gjorde sånn at sangene holdt seg på samme volum.

Hvorfor har noen av sangene høyere volum enn andre da? Og hva mer kan jeg gjøre for å fikse det? er sykt irriterende og høre på ipoden på bussen eller no og så plutselig kommer det en sang med sykt høyt volum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ene sangen som er høy var 128 kps da.

Noen av sangene er 192, andre 320 og noen 128. Men det ser ikke ut som om det har nye med volumet å gjøre. For det er noen sanger som er 320 kps som er helt fine.

Hva kan jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Det finnes en funksjon i iTunes som endrer lydnivået på sangene

Høyreklikk på sangen det er snakk om. vis info- valg - volumjustering. Dette har jeg ikke prøvd selv da jeg ikke har problemet, men regner med det funker

Som jeg sa tidligere i tråden har jeg gjort akkurat det. og alle sangene står på 0%. Ikke no opp ikkeno ned.

Andre som har no tips?

Hakke ipoden her, men gikk på rediger-innstillinger-avspilling og huka av på "volumjustering-juster avspillingsvolumet til samme nivået", kan det hjelpe?

Lenke til kommentar

Er det bare å adde de filene jeg vil ha fiksa og så trykke track gain, og så er alle samme volum? Og må jeg legge alle sangene over i itunes igjen etter at de er kjørt gjennom programmet?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Er det bare å adde de filene jeg vil ha fiksa og så trykke track gain, og så er alle samme volum? Og må jeg legge alle sangene over i itunes igjen etter at de er kjørt gjennom programmet?

?

Lenke til kommentar
Tired of reaching for your volume knob every time your mp3 player changes to a new song?

MP3Gain analyzes and adjusts mp3 files so that they have the same volume.

MP3Gain does not just do peak normalization, as many normalizers do. Instead, it does some statistical analysis to determine how loud the file actually sounds to the human ear.

Also, the changes MP3Gain makes are completely lossless. There is no quality lost in the change because the program adjusts the mp3 file directly, without decoding and re-encoding.

Trykk i det minste på linken før du spør.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor har noen av sangene høyere volum enn andre da? Og hva mer kan jeg gjøre for å fikse det? er sykt irriterende og høre på ipoden på bussen eller no og så plutselig kommer det en sang med sykt høyt volum.

Det er konsekvensen av noe som heter "Loudness war". Eldre sanger er spilt inn med lavere volum, det er også forskjell på pop/rock og sanger i andre kategorier. I realiteten betyr det at du mister MYE dynamikk i musikken fordi noen har funnet ut at sanger som har høyere volum lettere blir lagt merke til.

Se også

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...