emphazer Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Dette går nok ikke akkurat under MC, men det var det nærmeste jeg kom Problemet er gressklipperen, som har en 5 hesters B&S bensinmotor, som altså ikke vil verken starte eller gå. Jeg er ikke motorekspert så trenger noen råd her siden disse motorene ligner endel på mopedmotorer såvidt jeg har skjønt. Vindunderet var en gave fra noen som ikke fikk den til og gå etter å ha kjørt på ei rot eller noe. Jeg har såvidt vært under lokket og oppdaget først at denne magneten som skal sitte tett inntil "svinghjulet" lå helt på så den måtte jeg løsne og feste litt lenger ut (kanskje 2mm). Spørsmålet er; hvor langt i fra skal magneten sitte for at det skal bli spenning til pluggen? Mistenker nemlig det er her problemet ligger siden det ikke er antydning til tenning. På fohånd takk om noen gidder å svare før gresset blir for langt Endret 21. mai 2009 av emphazer Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Det er iallefall ikke snakk om så altfor mye, men ikke centimetere iallefall. Forsøk ved at du får plassert en mynt imellom - i første omgang. Endret 21. mai 2009 av Nidaroo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Har den stoppet brått i en stein eller rot kan det være at svinghjulet har klippet kilen og forskjøvet seg, dette er by design for og beskytte motoren ved bråstopp. Bare og ta av svinghjulet og bytte kilen. Lenke til kommentar
emphazer Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Høres kurrant ut. Hvor sitter denne kilen og hvordan ser den ut ? Bilde ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Motor: -Sjekk at det er bensin på tanken. -Sjekk at pluggen gnitrer. (Skru ut pluggen og se at det gnistrer. Pass pølsefingrene dine, sånn at du ikke får støt.) Kniv På vanlige plenklippere fungerer kniven som svinghjul. Mellom aksling og kniv er det en friksjonskobling som skal slurer ved slag. Her har det en tendens til å slure. Husk å koble fra plugg når du holder på med pølsefingrene under plenklipperen. Dette skulle stått først, men bedre sent enn aldri. Sjekk også at potten er i god stand. Dårlig potte = motor går dårlig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Den sitter i svinghjulet, du må ta av dette for og bytte den. Lenke til kommentar
emphazer Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Nå går den som ei kule! Takk for innspill Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Feilen var? Han hadde sikkert hatt poteter på tanken... Lenke til kommentar
vegard25 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hei Har en Flymo fl510d plenklipper med en brixon motor. Problemet mitt er at den starter, men når jeg stopper den og skal starte den, så vil den ikke starte? Har skiftet tennplugg, luftfilteret er fint..den går åsså ujevnt når den er i gang, har prøvd og stramme den reguleringsfjøren. Der er fyllt olje på den og tanken er full. Noen som kan gi meg svar:) Takk:) Endret 27. juli 2012 av vegard25 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Kjenner ikke den motoren. Men høres ut som choken har hengt seg opp. Sjekk at den automatiske turtallsreguleringsmekanismen og all mekanisme rundt forgasser (spjeld) kan beveges. Sjekk pluggledning for sprikket. Dårlig og morken pluggledning gir problemer i fuktig vær ( og fuktig gress). Det kan også hende at motor er utett ( dårlig komp). Prøv å dra startsnor sakte ut. Dersom du ikke merket noe serlig motstand, så er nok motoren deffekt. 1 Lenke til kommentar
vegard25 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Kjenner ikke den motoren. Men høres ut som choken har hengt seg opp. Sjekk at den automatiske turtallsreguleringsmekanismen og all mekanisme rundt forgasser (spjeld) kan beveges. Sjekk pluggledning for sprikket. Dårlig og morken pluggledning gir problemer i fuktig vær ( og fuktig gress). Det kan også hende at motor er utett ( dårlig komp). Prøv å dra startsnor sakte ut. Dersom du ikke merket noe serlig motstand, så er nok motoren deffekt. Hei, Takker for svar, skal sjekke det du sa og se om det ikke blir liv i skrotten:P takktakk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå