Gå til innhold

Den kuleste Fotobagen?

Anbefalte innlegg

Synes de fleste bagene jeg har sett er for klumpete eller upraktiske.

Det jeg er på jakt etter, er en firkantet myk og "flat" bag som ikke er noe særlig tykkere enn høyden på kameraet. Den bør være konfigurerbar innvendig, og helst ha mulighet for å deles, slik at størrelsen noenlunde kan avpasset til utstyret jeg vil ha med.

Hva er den kuleste og mest praktiske fotobagen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange synes crumpler er stilige bager. De er fargerike, og har tidvis noe utradisjonelle former. Personlig synes jeg de blir for glorete (de skriker "her er jeg"), upraktiske og med dårlige løsninger.

Lowepro er den mer tradisjonelle fotobagen. Litt kjedeligere, men i mine øyne mye penere. De har vedig mange praktiske løsninger, og hver enkelt detalj (og de er det mange av) er nøye gjennomtenkt og utprøvd.

Hva som passer deg, er umulig å si når vi ikke får noen som helst ino fra deg om hvilket kamera du har, og hva slags utstyr du vil ha plass til.

Ta deg en tur til en fotobutikk om mulig, og prøv. Ta med deg utstyret så du får sett i praksis hvordan bagene passer, eller så ekspeditøren kan komme med forslag og evt. bestille inn en bag som vil passe ditt behov.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jo, jeg har nikon d700 og 24-70 + 70-200 obj. Ønsker også kunne utvide med f.eks vidvinkel zoom og makro-obj. Når man skal på reise har man kanskje med seg mer, mens en tur på fjellet - mindre. Jeg har sett på endel av forslagene i den andre tråden om emnet, men ikke funnet det jeg er ute etter. Jeg har har selvfølgelig vært i fotobutikker og sett, der går det stort sett i Lowepro/mainstream merker, som jeg synes er kjipt design.

La meg spesifisere:

Jeg ønsker meg en relativt enkel anonymt utseende bag, på størrelse med en "flat firkantet marsipankake til ca 16 pers". (hvis noen får assosiasjoner) Jeg ønsker å kunne dele den - ta av f.eks halvparten til kortere turer/mindre utstyr.

Bagen må rommme kamera med påmontert objektiv, og kunne brukes som walkaround bag/slenges over skulderen - ihvertfall den minste delen.

Kommer ikke på mer nå, kanskje er jeg for kravstor allerede?

Kanskje noen vet om en slik bag av et nyere merke som ikke er så godt markedsført ennå?

Endret av JackSjiraff
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...