Gå til innhold

Idioter på HW.no Forumet


Anbefalte innlegg

Hvorfor klarer ikke dere og da tenker jeg på brukerne og holde dritt prat unna HW.no

 

som f.eks her :

 

psilocybe skriver :

gjett hvem som betatester counter-strike 1.4 beta nå, da

 

sfougner skriver :

EN HOMO!!!!

 

hva er liksom vitsen det har jo tatt av etter jul med bare dritprat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-22 16:06, Gribuz skrev:

Hvorfor klarer ikke dere og da tenker jeg på brukerne og holde dritt prat unna HW.no


som f.eks her :


psilocybe skriver :

gjett hvem som betatester counter-strike 1.4 beta nå, da


sfougner skriver :

EN HOMO!!!!


hva er liksom vitsen det har jo tatt av etter jul med bare dritprat


 

Fullstendig enig! Og har vel tidligere sagt mitt om saken. Får håpe det bedrer seg.....

Lenke til kommentar

Noen brukere kjefter og smeller på oss og kaller oss for politi hvis vi forteller at folk skal oppføre seg skikkelig overfor andre, slik som den posten du refererer til der. Jeg har fått høre fra enkelte at de ønsker å svare på slike frekkheter selv, uten innblandelse fra moderatorer. Jeg fikk i hvert fall så øra flagret da jeg stengte en tråd hvor diskusjonen gikk over stokk og stein og langt fra det originale emnet.

 

Mens andre ønsker det motsatte, hvor vi griper inn og sensurerer og snakker til personen, evnt. fjerner innlegget eller stenger tråden. Vi har enda ikke utarbeidet noen klare retningslinjer her. Det er selvsagt litt synd, men det har ikke vært prioritert. Ser jo helt tydelig at det bør gjøres så fort som mulig. Det er alt for mye søppel her.

 

_________________

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-01-23 01:15 ]

Lenke til kommentar

Strengt tatt bør ikke folk skrive noe de ikke hadde sakt til en perosn de snakket med FTF. (face to face)

 

psilocybe skriver :

gjett hvem som betatester counter-strike 1.4 beta nå, da

 

sfougner skriver :

EN HOMO!!!!

 

Det lite saklig å komme det en slik kommentar sfougner har her. Det nok lite sansynlig han hadde sakt det samme IRL (in real life) FTF. Det er nok noen som hadde sakt det, men ikke uten følger.

 

Ta f eks. den saken med han som fikk 15000,- i bot for trakasering på internett/chat/forum. Etter andre deltakere anmeldte han til politiet.

 

_________________

Pål Kallevåg

-----------------

Hardware.no

-----------------

EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbmMaxtor

 

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-23 07:17 ]

Lenke til kommentar

Lurer bare på en ting. er det ikke mulig å banne folk fra forumet over en viss tid eller noe. for det er meget uheldig at folk sitter og slenger dritt og "fornærmer" folk uten grunn. burde sette noen regler. Er jo en del av folka i hw.no som er aktive på forumet så de kan jo passe godt til jobben som "politi" :wink: men men vet ikke ossen høres ut. men er i hvert fall en tanke.

Lenke til kommentar

Quote:


Psyc0re skrev (2002-01-23 16:39):

Lurer bare på en ting. er det ikke mulig å banne folk fra forumet over en viss tid eller noe.


 

Ja.

 

Quote:


Er jo en del av folka i hw.no som er aktive på forumet så de kan jo passe godt til jobben som "politi" :wink: men men vet ikke ossen høres ut. men er i hvert fall en tanke.


 

Joda, vi prøver å følge litt med, men vi klarer dessverre ikke å følge opp alt.

 

Det viktigste for meg er at det sakligheten i forumet opprettholdes. Enkelte ganger sklir det ut, og det er synd. Imidlertid synes jeg det er veldig mye bra her også.

Jeg tror faktisk at det er mulig å få til et bra, fungerende forum uten særlig innblandelse fra moderatorer.

Se bare på nyhetsgrupper (news). Der har man ikke mulighet til å modere på samme måte, men likefullt er seriøsiteten ivaretatt.

 

Uansett, i frames-versjonen (http://forum.hardware.no/frames) kan man klikke på "mod's" i menyen for å vise hvilke moderatorer som har tilgang til den aktuelle kategorien. Deretter er det bare å sende en mail med tips om dårlig oppførsel.

 

Forøvrig arbeider vi med retningslinjer.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Synes også dere burde slå hardt ned på skrivefeil.

Det er veldig utbredt med ogå feil på forumet,

dette provoserer og er helt unødvendig.

Eventuelt burde folk bli gitt en advarsel eller

utestenges hvis de fortsetter med feilskrivningen.

 

Folk burde heller ikke få lov til å poste to ganger

etter hverandre på en tråd. De må vente til noen har

svart. Det er kanskje litt uklart hvorfor det bør

være slik men regler er regler.

 

Kritiske poster om hardware.no eller noen av de

samarbeidende sidene burde også være forbudt.

Kritikk burde føre til umiddelbar utestengelse.

Lenke til kommentar

Hvilken del av Norge har du vokst opp i? Det er jo helt vanlig at folk skriver litt feil, noen har dysleksi og kan ikke noe for det.

 

Skrivefeil er absolutt ikke noen grunn til å stenge noen ute, det er helt absurd.

 

Å poste to poster etterhverandre bør ses i sammenheng med hva som er postet. Er det relevant så er det jo ikke noen grunn til å utestenge noen.

 

Må si du virker veldig opphengt i hive ut folk som gjør småfeil, det gjøres verre ting på forumet enn å skrive feil og poste etter hverandre.

 

Tror ikke hardware.no har noe imot kritikk (correct me if i'm wrong), hvordan skal de få feedback?

 

Telcontar

 

_________________

-Dell Dimension XPS-R1200CelT

-Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SECC1 med Powerleap konvertor

-768MB PC133 RAM, WD 80GB 7200rpm, WD 60GB 5400rpm

-CreATIve Geforce 3 Ti500

-WinXP Pro

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2002-01-23 19:06 ]

Lenke til kommentar

Når det kommer til skrivefeil så er jo det en elendig grunn til å stenge folk ute, ja.

 

Mange uttaler f.eks ordene og/å helt likt i dagligtale (inkludert meg selv). Tror jeg greier å skrive riktig av de to for det meste (ivertfall om jeg tenker meg om), men det er etter min mening en veldig ubetydelig skrivefeil!

Lenke til kommentar

Hmmmmmm Et forum er suverent for utveksling av erfaringer, og det er jo det det er ment for. Derfor er det så innmari greit når folk kan skrive i klartekst og spesifisere problemet sitt med gode beskrivelser og navn på komponenter o.l. Det er så mye lettere å søke i forumet når det er tydelig, og da har vi som ikke er "eksperter" mulighet til å finne løsningene uten at de samme spørsmålene må stilles oppatt og oppatt. Samtidig må det være litt humor og ablegøyer innimellom. Den derre diskusjonen "ha ha vedder på at ingen har samme pc som meg (http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=11132&forum=25&replies=35) er artig. Her kan vi jabbe litt om gamle daga, og jeg ser at mange setter pris på utstyr som tross alt ikke lenger henger med, men faktisk likevel fungerer. Det er bra folkens!!! Dere har forstått no vesentlig.

 

Forumet er unektelig sosialt også da eller hva...

 

Men det må ikke bli "søppel og jævelskap" "Homofisering og direkte trakasering er dårlige greier. Normal folkeskikk kommer man langt med, også her. Men så må man ha litt takhøyde for folks mer eller mindre feilskrivninger. Hmmm ikke så lett å få alt detta tel å fungere i praksis med så mange og ulike folk. Nok fra "moralens vokter?!"

Lenke til kommentar

Quote:


J.A. skrev (2002-01-23 20:21):

Samtidig må det være litt humor og ablegøyer innimellom. Den derre diskusjonen "ha ha vedder på at ingen har samme pc som meg (http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=11132&forum=25&replies=35) er artig.


 

Enig. Vi kommer helt sikkert ikke til å "vokte" forumet på noen som helst måte. Målet vårt er kun å fjerne totalt useriøse meldinger.

 

Poenget mitt er at meldinger som kun inneholder "LOL", "hehe", e.l. kan vi også klare oss fint uten...

Man skal altså ha "noe" å si før man legger ut en melding.

 

Vi setter også stor pris på at alle skriver så god norsk som mulig, og ikke forsøpler på andre måter (poste samme melding flere ganger etc.).

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...