Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Syk og trenger å bli frisk fort. Influensa? Forkjølelse?

Riot™

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ble syk for et par dager siden, og det har selvfølgelig gått utover arbeidsplassen min (heldigvis en forståelsesfull sjef), og vil helst være tilbake på jobb i morgen eller lørdag.

Symptomer:

Varm (feber?)

Tett nese

Rennende nese

Rennende øyne

Hodepine

Vond hals

Tunghørt

Mulig symptomer på influensa? Om så, hva er beste tips til å bli frisk? Holder meg til sengs men sitter i stuen når jeg er drittlei av å snu meg fra venstre til høyre for at snørret skal renne over til det andre hullet. :lol:

Har også klødd meg så sykt på høyre øye at det ikke vil åpnes like mye som venstre lengre. Det er skikkelig plagsomt når tårene strømmer, og nå har det bare blitt verre.

Kanskje en tur til legen? Jobber de i dag? :p

Endret av Da Kurlzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hadde jeg for et par uker siden, men så mye å gjøre for å bli fortere frisk er det vel ikke. Men det finnes alltid kjerringråd for den slags, å spise mye vitaminer osv..

Men tror nok du bare får belage deg på et par dager ekstra i senga. Dette har og burde en sjef ha forståelse for. Evt, du benytter deg av egenmelding eller en sykemelding. Hvis det er det du er bekymret for.

Lenke til kommentar

Neida, er ikke bekymret for noe med jobben annet enn at jeg vil jobbe fredagen og lørdagen slik at jeg kan få en høyest mulig lønning på mandag. Billappen (bedre seint enn aldri) er hva lønningen skal gå ut på først. :)

Hva gjorde du for å bli frisk?

Lenke til kommentar

Ok. Jeg gjorde absolutt ingenting, såvidt jeg vet. Kanskje inntok et ekstra dusin med salt/sukker samt vitaminer. Men var litt for brå når jeg merket at det jeg ikke ble verre, og det var å kle av meg når det begynte å bli varmt. Men fikk totalt tilbakeslag etter noen timer.

Så kunsten er i denne årstiden er å ikke bli lurt av at man tror det er varmt. For det er stygg luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...