Natrich Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei! Jeg holder på med et prosjekt nå i php. Jeg skal lage en link men det skal vist ikke være så lett echo "Please <a href=\"/login.php\">Login</a> to your account or, <a href=\"register.php\">Register</a> a new account.\n"; Hva gjør jeg feil? Natrich Endret 21. mai 2009 av Natrich Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er ingen syntax-feil som jeg kan se. På hvilken måte fungerer det ikke? Tips: Om du ikke skal bruke variabler i echo-statementen din, så kan du bruke «'» istedenfor «"». Synes selv det er litt enklere å lese. echo 'Please <a href="/login.php">Login</a> to your account or, <a href="register.php">Register</a> a new account.' . "\n"; Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Funket ikke med «"» clvn... Det er meningen at det skal være en link på Login og Register. Jeg testa istad med en helt vanlig link: www.diskusjon.no, det funket heller ikke. Her er scriptet: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor <?php if(isset($_SESSION['uid'])){ $sql = "SELECT id,username FROM `users` WHERE `id`='".$_SESSION['uid']."'"; $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); if(mysql_num_rows($res) == 0){ session_destroy(); echo "Please <a href=\"/login.php\">Login</a> to your account or, <a href=\"register.php\">Register</a> a new account.\n"; }else{ $row = mysql_fetch_assoc($res); echo "Welcome back, <a herf=\"./index.php?act=profile&id=".$row['id']."\">".$row['username']."</a>!\n"; } }else{ echo "Please <a herf=\"./login.php\">Login</a> to your account or, <a herf=\"./register.php\">Register</a> a new account.\n"; } ?> Endret 21. mai 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 }else{ $row = mysql_fetch_assoc($res); echo "Welcome back, <a href=\"./index.php?act=profile&id=".$row['id']."\">".$row['username']."</a>!\n"; } }else{ echo "Please <a href=\"./login.php\">Login</a> to your account or, <a href=\"./register.php\">Register</a> a new account.\n"; } Det heter "href", ikke "herf" Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Det heter "href", ikke "herf" Ops, skrivefeilen er nå rettet opp og alt funker, takk for hjelpen! Natrich Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå