Faller Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei. Jeg lurer på en ting når det gjelder Cubase LE 4. Hvis man finner guitar chords på google, da går det an å åpne de i f, eks Guitar Pro som kan spille av melodien for guitar, trommer og bassguitar. Jeg ser også at det finnes en mulighet for å eksportere disse filene som MIDI-filer. Går det da an å importere disse i cubase og bruke trommer og bassguitar som rytme? Prøvde å eksportere fra Guitar Pro 5 som MIDI-filer, og importere i Cubase LE 4 som MIDI-filer. Man ser at de spiller av, men det kommer ikke lyd i det hele tatt. Finnes det noen måte å få det til å virke på? På forhånd takk Mvh Faller edit: la ved bilde av brukergrensesnittet Endret 21. mai 2009 av Faller Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 For meg virker det som du ikke har fått aktivert noe som spiller av MIDI- dataene. Du vet du har lyd på kanal to og tre? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) du må bruke instrument channel og ikke midi channel.... da skal det funke Edit: DVS mååå ikke, men det er det enkleste Endret 22. mai 2009 av JacobDW Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 CastorFiber: Stemmer meget godt. Snakket med en bekjent som har gått på NISS. Forklarte meg at MIDI-filer kun er datainformasjon, og ikke lydinformasjon. Men takk for godt svar av dere begge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå