Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Muskelknuter i kjeven

carmelita

Anbefalte innlegg

Etter at jeg måtte begynne å bruke gom pga tennene mine har det dukket opp muskelknuter i kjeven. Kjenner de både fra siden og nedenifra, og det er ganske ømt og vondt. Det plager meg virkelig, men jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt de. Da jeg i tillegg er sanger (musikklinja, sang som hoved) er det enda mindre ønskelig, fordi en skal slappe av i kjeven. Det fungerer ikke spesielt godt når man har muskelknuter der.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg kan jo ikke slutte å bruke gom, og den er jo tilpasset til munnen min også, så jeg vet ikke lenger jeg.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De ligger ved kjevefestet eller hva jeg nå skal kalle det. Det er ikke bare tykkere hud, men muskelknuter, det kjenner jeg ganske godt for å si det sånn.

Det spørs om knuten er pga. tenner som irriterer området eller om det er inflammasjon.

Det beste rådet er å oppsøke fastlegen. Han/Hun vil vudere om du trenger ortopedisk/plastisk eller odentologisk tilsyn.

Lykketil.

Vaio :wee:

ps. Hvor holder du til? (Linjen?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...