Gå til innhold

TV'n som PC skjerm, med litt problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har en 40 tommer Samsung 5-serie i stuen, som jeg har begynnt å bruke litt som PC skjerm, men jeg har et problem med at på maks-oppløsningen, 1920 x 1080 så blir bildet litte grann for stort for tv-skjermen. Er det ikke mulig å finne en oppløsning som passer perfekt til tv'n?

Jeg kjører en DVI-HDMI kabel, ville jeg fått veldig mye bedre resultater om jeg kjøpte et skjermkort som hadde hdmi utgang? jeg har et GeeForce 8800 GTS nå.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ikke være noe forskjeld fra kabel til kabel. med tanke på bildestørrelse selfølgelig.

du har prøv alle de ulike formatene på TV-en?

vist ikke er det fult mulig den står i "zoom"

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Jeg fant formatet på tv'n for å fikse bilde-størrelse problemet, takk :)

Men jeg sitter fortsatt med følelsen av at jeg har et veldig dårlig bilde når jeg bruker TV'm som pc skjerm, både med farger og med bildekvalitet(skarphet osv). Er dette noe jeg kan stille på i f.eks Nvidia Kontroll-panel greia eller burde jeg skaffe en hdmi - hdmi kobling? Vet ikke hvordan det funker, om begge deler er digitalt og sånt, men høres logisk ut at det vil gi bedre resultat enn hdmi - DVI.

Spessielt fargene virker veldig dårlig i forhold til når jeg bruker en pc-skjerm.

Endret av Deadlocks
Lenke til kommentar

Bruk HDMI inngang 2, og aktiver "Just-scan" i TV-menyen. Du skal da få 1:1 pixelmapping, som skal passe perfekt for TVen. For å forbedre skarpheten kan du, i TVens menyer stille ned skarphet til nederste 1/4, og slå av "Digital NR". Angående fargene, så må du nesten kalibrere skjermen. Prøv deg frem i med innstillingene du har.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...