bandit Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Har kjøpt et plexi "kabinett" fra Multiplex til mitt nye HTPC prosjekt. Vil gjerne ha inputs på beste mulige oppsett uten å sprenge 4000kr merket. Mitt foreløpige valg: HK: Gigabyte GA-73PVM-S2H stort sett pga bra tilbakemeldinger samt masse tilkoblingsmuligheter. CPU: Intel Pentium E5200 Kom med inputs. :-) Endret 21. mai 2009 av bandit Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Anbefaler deg en ny tittel på tråden, den er litt misvisende om du vil ha input på hardwaren. Så jo ut som om du hadde en prosjekt-tråd der du lagde plexiglass-kabinett selv. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det funker fint det der, men kombiner det med et dedikert skjemkort. som dette elle lignende https://prisguiden.no/product.php?p...1&cat_id=30 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Ville sett meg om etter en stor og god vifte hvis jeg var deg... -Og selvsagt en blu-ray spiller. Hva skal du bruke pcen til? Litt vanskelig å gi inputs uten å vite hva den skal brukes til. Lenke til kommentar
bandit Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Ville sett meg om etter en stor og god vifte hvis jeg var deg... -Og selvsagt en blu-ray spiller.Hva skal du bruke pcen til? Litt vanskelig å gi inputs uten å vite hva den skal brukes til. Skal rett og slett brukes til å se nedlastet matriale, ISO/IMG og MKV filer i opptil HD-ready oppløsning (720p) Mener å ha hørt at det interne skjermkortet på det hovedkortet der skal være nok til å fra HD-ready matriale. Hvilken vifte mener du? "Kabinett"-vifte? Da dette blir en "åpen" løsning så hadde de kanskje vært greit å få flyttet vekk til varmluft.... Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Skal rett og slett brukes til å se nedlastet matriale, ISO/IMG og MKV filer i opptil HD-ready oppløsning (720p) Mener å ha hørt at det interne skjermkortet på det hovedkortet der skal være nok til å fra HD-ready matriale. Hvilken vifte mener du? "Kabinett"-vifte? Da dette blir en "åpen" løsning så hadde de kanskje vært greit å få flyttet vekk til varmluft.... Jeg tror det hovedkortet vil klare å spille av det meste på en grei måte, også blueray. Med "vifte" mente jeg kjøleribbe til prosessoren. Hva med tvkort og slikt da? Er ikke det like interessant? Ett tips kan også være å kjøpe 4GB ram, uansett om du skal ha 32 eller 64bit OS, da ram for tiden er såpass billig. Hvor mange harddisker skal du ha? Er det noen greie måter å feste harddiskene i kabinettet samtidig som de står i ro? Endret 25. mai 2009 av Kong Basse Lenke til kommentar
bandit Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Med "vifte" mente jeg kjøleribbe til prosessoren. Aha, har du noen anbefalinger her??? , gjerne en relativ lydsvak sådann, er jo et åpent kabinett. Hva med tvkort og slikt da? Er ikke det like interessant? Tja, igrunn ikke, har en Dreambox dekoder tilkoblet over nettverket som jeg føler fyller dette behovet, men hvor mye må men evnt legge i et kurrant tv-kort (Kabel-TV) ?? noen forslag? Hvor mange harddisker skal du ha? Er det noen greie måter å feste harddiskene i kabinettet samtidig som de står i ro? Blir vel en WD 1TB regner jeg med.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Mener å ha hørt at det interne skjermkortet på det hovedkortet der skal være nok til å fra HD-ready matriale. ja går nok sikkert det, men ikke så mange kroner i dag for et meget fint HTPC kort, jeg hadde tatt det med Lenke til kommentar
bandit Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 ja går nok sikkert det, men ikke så mange kroner i dag for et meget fint HTPC kort, jeg hadde tatt det med Isåfall kjøper jeg et HK til rundt 500, istedet for det til over 1100 :-) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg er skeptisk til dette skjermkortet. Mulig det virker på 720p, men ville heller satset på et skjermkort med PureVideoHD. Lenke til kommentar
bandit Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg er skeptisk til dette skjermkortet.Mulig det virker på 720p, men ville heller satset på et skjermkort med PureVideoHD. Forslag? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Asus P5N7A-VM: https://prisguiden.no/product.php?p...52&cat_id=1 Lenke til kommentar
bandit Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Asus P5N7A-VM: https://prisguiden.no/product.php?p...52&cat_id=1 Ser nå at jeg har limt inn "feil" HK i første post i denne tråden. Var Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (Rev 1.0) jeg mente. :-) Og det kortet har en Nvidia GeForce 9400 chip, og det har vel PureVideoHD og duger?? :-) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ja da er jeg enig med deg :-) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ja da er jeg enig med deg :-) jeg også, men for den prisen får du jo et Gigabyte G31 og et HD 4670 etter min mening det heftigste skjermkortet der ute. det har en powerplay (intern volt regulering) som gjør at det bruke noe watt på idle og 50-60 W på load. TEST det oppsettet kjører jeg i htpc og er fornøyd Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hvis du skal spille er jeg enig i at HD 4670 er et bedre alternativ. Til film mener jeg Nvidia er bedre pga. * Bedre 24p støtte * Bedre drivere (i forhold til hardware akselerasjon) * Bedre linuxstøtte (XBMC for linux er det "beste" mediacenteret i forhold til hardware akselerasjon). Lenke til kommentar
bandit Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Hvis du skal spille er jeg enig i at HD 4670 er et bedre alternativ.Til film mener jeg Nvidia er bedre pga. * Bedre 24p støtte * Bedre drivere (i forhold til hardware akselerasjon) * Bedre linuxstøtte (XBMC for linux er det "beste" mediacenteret i forhold til hardware akselerasjon). Skal i utgangspunktet ikke spille, og om det en gang skal spilles så er det relativt lette spill som CIV4. 24p? Og skal jeg kjøpe et eget skjermkort så vil jeg iallefall ha et uten vifte :-) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) 24p = 24 Hz oppdateringsfrekvensen Blu-ray filmer vanligvis lages i. Hvis TVen/skjermkortet støtter kun 50hz må bildet omformateres, og skaper "hakking" i raske sener/panoreringer. Både Nvidia og ATI støtter 24p, men Nvidia har hakket bedre støtte. Endret 26. mai 2009 av obergeru Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Du bør også tenke på lyd når du velger skjermkort/hovedkort. nVidia er bedre på bildet. -Men Ati har LPCM over HDMI. -Dvs det er kun Ati's skjermkort som kan gjengi Dolby's og DTS' sine HD-lyd formater. -Men om forsterkeren din uansett kun støtter vanlig DolbyDigital 5.1 (og DTS 5.1) er nok en nvidia løsning best. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Nvidia Geforce 8200/8300/9300/9400 støtter også 7.1 LPCM over HDMI. Endret 26. mai 2009 av obergeru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå