Gå til innhold

HTPC-prosjekt, inputs ønskes.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville sett meg om etter en stor og god vifte hvis jeg var deg... -Og selvsagt en blu-ray spiller.

Hva skal du bruke pcen til? Litt vanskelig å gi inputs uten å vite hva den skal brukes til.

Skal rett og slett brukes til å se nedlastet matriale, ISO/IMG og MKV filer i opptil HD-ready oppløsning (720p)

Mener å ha hørt at det interne skjermkortet på det hovedkortet der skal være nok til å fra HD-ready matriale.

Hvilken vifte mener du? "Kabinett"-vifte? Da dette blir en "åpen" løsning så hadde de kanskje vært greit å få flyttet vekk til varmluft....

Lenke til kommentar
Skal rett og slett brukes til å se nedlastet matriale, ISO/IMG og MKV filer i opptil HD-ready oppløsning (720p)

Mener å ha hørt at det interne skjermkortet på det hovedkortet der skal være nok til å fra HD-ready matriale.

Hvilken vifte mener du? "Kabinett"-vifte? Da dette blir en "åpen" løsning så hadde de kanskje vært greit å få flyttet vekk til varmluft....

Jeg tror det hovedkortet vil klare å spille av det meste på en grei måte, også blueray.

Med "vifte" mente jeg kjøleribbe til prosessoren. Hva med tvkort og slikt da? Er ikke det like interessant?

Ett tips kan også være å kjøpe 4GB ram, uansett om du skal ha 32 eller 64bit OS, da ram for tiden er såpass billig.

Hvor mange harddisker skal du ha? Er det noen greie måter å feste harddiskene i kabinettet samtidig som de står i ro?

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Med "vifte" mente jeg kjøleribbe til prosessoren.

Aha, har du noen anbefalinger her??? , gjerne en relativ lydsvak sådann, er jo et åpent kabinett.

Hva med tvkort og slikt da? Er ikke det like interessant?

Tja, igrunn ikke, har en Dreambox dekoder tilkoblet over nettverket som jeg føler fyller dette behovet, men hvor mye må men evnt legge i et kurrant tv-kort (Kabel-TV) ?? noen forslag?

Hvor mange harddisker skal du ha? Er det noen greie måter å feste harddiskene i kabinettet samtidig som de står i ro?

Blir vel en WD 1TB regner jeg med..

Lenke til kommentar

Hvis du skal spille er jeg enig i at HD 4670 er et bedre alternativ.

Til film mener jeg Nvidia er bedre pga.

* Bedre 24p støtte

* Bedre drivere (i forhold til hardware akselerasjon)

* Bedre linuxstøtte (XBMC for linux er det "beste" mediacenteret i forhold til hardware akselerasjon).

Lenke til kommentar
Hvis du skal spille er jeg enig i at HD 4670 er et bedre alternativ.

Til film mener jeg Nvidia er bedre pga.

* Bedre 24p støtte

* Bedre drivere (i forhold til hardware akselerasjon)

* Bedre linuxstøtte (XBMC for linux er det "beste" mediacenteret i forhold til hardware akselerasjon).

Skal i utgangspunktet ikke spille, og om det en gang skal spilles så er det relativt lette spill som CIV4.

24p?

Og skal jeg kjøpe et eget skjermkort så vil jeg iallefall ha et uten vifte :-)

Lenke til kommentar

24p = 24 Hz oppdateringsfrekvensen Blu-ray filmer vanligvis lages i.

Hvis TVen/skjermkortet støtter kun 50hz må bildet omformateres, og skaper "hakking" i raske sener/panoreringer.

Både Nvidia og ATI støtter 24p, men Nvidia har hakket bedre støtte.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Du bør også tenke på lyd når du velger skjermkort/hovedkort. nVidia er bedre på bildet. -Men Ati har LPCM over HDMI. -Dvs det er kun Ati's skjermkort som kan gjengi Dolby's og DTS' sine HD-lyd formater.

-Men om forsterkeren din uansett kun støtter vanlig DolbyDigital 5.1 (og DTS 5.1) er nok en nvidia løsning best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...