Gå til innhold

Skal kjøpe konsoll, men hvilken bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Greit. Selv liker jeg designet på begge boksene, selv om PS3 ser best ut. Men for meg er det spill som teller mest, og for å ikke starte noen fanboydiskusjon, så velger jeg 360 da, siden spillene som finnes til den (og kommer, var veldig imponert over Microsofts E3-presentasjon), er en sammensetning jeg personlig vil få mest ut av.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du antyder at jeg har bodd under en sten..? Jesus.. Man kan sikkert diskutere i det vide og det brede om brødboksen eller den hvite mursteinen ser bra eller dårlig ut. Personlig synes jeg ikke noen av dem har et utseende som skjemmer hverken stua eller som svir i øya. Da er det andre ting som er viktigere, eksempelvis pris.

Lenke til kommentar

Prøver igjen fordi du skjønte tydeligvis ikke poenget mitt.

2 personer nevner design som en av faktorene for kjøp. Den ene synes etter det jeg kan forstå at design er viktig og er noe han vil betale for.

Den andre synes design er mindre viktig og er ikke noe han vil betale for.

Du, derimot synes det er rart at design blir dratt inn i diskusjonen fordi ps3 koster 3 ganger så mye som xbox 360.

Og det er nemlig her jeg stusser, og begynner å lure på hva du har bedrevet tiden med de siste årene, for design er vel kanskje det som oftest selger varen, samt at folk GJERNE betaler 2-3-4-5 ganger prisen for ett tilsvarende produkt med dårligere design. Dette ser du i alle bransjer. Så selv om at DU kanskje ikke bryr deg særlig om designet så er det mange som bryr seg veldig. Fremdeles snodig at design er en kjøpsfaktor for noen i denne tråden??

Lenke til kommentar

Design er viktig, ja, men de færrste vil betale det dobbelte, eller det trippelte av prisen på alternativet, når det eneste det står på er design. Det er tross alt snakk om noe ala. Nokia mot Sony Ericcsson, ikke gullbelagt Nokia med diamantknapper, mot standard SE. Så det du nevner er mer ekstremtilfeller, noe vi gjerne ser i designbutikker og lignende. Ellers har vi jo Apple som er et godt eksempel, men her er nok prisen ikke mer enn ca. 50% høyere.

Selvsagt betaler mange en del mer for design, men når en ser på PS3 mot 360 (spesielt Elite-verisjonen), så er det ikke særlig stor forskjell, utenom pianofinish på PS3en. Det er altså ikke verdt en kanskje dobling i pris, slik det ser ut til at du antyder.

PS: Nå mener jeg ikke at det bare er designet som er bedre på PS3 enn 360 (det er det nødvendigvis ikke heller, det er jo tross alt en smaksak), men i denne diskusjonen velger jeg å fokusere på det.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Design er viktig, ja, men de færrste vil betale det dobbelte, eller det trippelte av prisen på alternativet, når det eneste det står på er design. Det er tross alt snakk om noe ala. Nokia mot Sony Ericcsson, ikke gullbelagt Nokia med diamantknapper, mot standard SE. Så det du nevner er mer ekstremtilfeller, noe vi gjerne ser i designbutikker og lignende. Ellers har vi jo Apple som er et godt eksempel, men her er nok prisen ikke mer enn ca. 50% høyere.

Selvsagt betaler mange en del mer for design, men når en ser på PS3 mot 360 (spesielt Elite-verisjonen), så er det ikke særlig stor forskjell, utenom pianofinish på PS3en. Det er altså ikke verdt en kanskje dobling i pris, slik det ser ut til at du antyder.

PS: Nå mener jeg ikke at det bare er designet som er bedre på PS3 enn 360 (det er det nødvendigvis ikke heller, det er jo tross alt en smaksak), men i denne diskusjonen velger jeg å fokusere på det.

Har ikke skrevet ett eneste ord om at ps3 har bedre design enn xbox 360. Har bare skrevet og argumentert for at folk betaler gjerne for design. Men at dette varierer fra person til person. Noen betaler mye for design mens andre driter i det å kjøper billigste uansett. Hva som har best design, bmw vs mercedes eller porsche vs ferrari eller samsung tv'er vs panasonic tv'er eller ps3 vs xbox 360, det blir opp til den enkelt og dens smak. Dessuten blir dette med at ps3 er 3 ganger så dyr som xbox 360 bare tull i mange tilfeller også.

Lenke til kommentar

Det er strengt tatt ikke en dobling av pris fra en 360 Elite til PS3, 500,- kroner i forskjell er det.

Selv så kjøpte jeg en 360 Elite + trådløst (strekke kabel i stua er uaktuelt) + gold, ble dyrere for meg enn en PS3. Fordelen med 360 er selvsagt at dette er valgfritt.

Lenke til kommentar

Slik prissituasjonen er nå til dags så kan man egentlig så og si glemme den diskusjonen.

En ps3 kan nå plukkes opp fra ca 2700kr.

Edit : Mener da selvsagt at prisen kan ikke brukes som et argument for å kjøpe en eller annen konsoll ved at den er billigere.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Anbefaler alltid å kjøpe etter spill, om konsollen koster 3500 men har en drøss av spill som du liker så vil du synes at det var 3500 godt brukt, derimot om du kjøper en enhet til 2500 men hater spillene så vil du mest sannsynelig anse det som et drittkjøp og penger ut av vinduet til tross for at enheten var mye billigere.

Lenke til kommentar

enig med bear.. 1000-1500kroner fra eller til er ikke verdt å diskutere uansett, tingene som bear nevner er jo mye viktigere enn de kronene..

For min og dama sin del har jo ps3en blitt brukt til å streame et sted mellom 500-1500 timer minst, vi har sluttet helt og se på vanlig tv og kjører alt av tv-programmer, filmer og serier ned ferdig utpakket via rss.. I den forbindelse har ps3en spart meg for innkjøp av en Syvio/Popcorn til 1500-2000kroner + ekstra boks i tvbenken..

Det å si at Xbox og ps er to sammenlignbare produkter vil være avhengig av hver enkelt persons bruksområder, til streaming som jeg er kjempeavhengig av strekker ikke xboxen til rett og slett.

Lenke til kommentar

Ja, sånn sett så har jeg selv erfart at ps3 er helt konge til streaming.

Ps3 Media serveren var den som virkelig satte fart på ting her men det finnes jo mange andre gode muligheter også.

Men, Bear har absolutt rett i at man bør se på spillene som finnes for hver konsoll og vurdere om dette er noe som passer for en, liker man Halo spillene og lignende franchiser som kun finnes på Xbox 360 og har ikke behov for mediemulighetene til ps3 så er Xbox360 et veldig godt valg, ønsker man derimot å spille feks MGS IV, Killzone 2 og andre eksklusive titler til ps3 eller liker singstar / buzz og de nye mulighetene med eye så er jo ps3 en veldig god kandidat.

Lenke til kommentar

Ps3 Media serveren var den som virkelig satte fart på ting her men det finnes jo mange andre gode muligheter også.

Men, Bear har absolutt rett i at man bør se på spillene som finnes for hver konsoll og vurdere om dette er noe som passer for en, liker man Halo spillene og lignende franchiser som kun finnes på Xbox 360 og har ikke behov for mediemulighetene til ps3 så er Xbox360 et veldig godt valg, ønsker man derimot å spille feks MGS IV, Killzone 2 og andre eksklusive titler til ps3 eller liker singstar / buzz og de nye mulighetene med eye så er jo ps3 en veldig god kandidat.

sier du at xbox ikkje har media streaming muligheter?

Lenke til kommentar
Xbox 360 har også streaming-muligheter.

:)

Eg veit eg berre lurer på ka han meiner med det han skriver. Nå får vi jo og 1080p instant streaming

Hvis Ps3 kan stream x264 so kan det jo være det

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Ganske nice av deg å ramse opp 1 spill som kun finnes til 360 og ramse opp flere til PS3, men hvis han virkelig vil finne en liste med eksklusive titler kan han ta en titt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/PS3_exclusives

og

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_exclusives

Endret av Vault
Lenke til kommentar

Det som er ment er at ps3en er bedre, du kan blant annet streame x264 med full surround og hele sulamitten uten å gjøre en skjit med filene.. Å streame divx/xvid er det vel ingen med 42tommer eller større skjerm som ønsker? :) ikke får du surround på en typisk xvid-rip heller..

Xbox er brukande til streaming, men mer tungvint og dårligere muligheter enn ps3.

Angående Xbox live streaming håper jeg at Sony også åpner for PSN-streaming i Norge slik som de har i usa, men det vil uansett være uaktuellt for meg å betale for hver eneste film og serie jeg vil se...

x264 rippene lastes automatisk og ligger klar for avspilling via ps3 menyen når jeg kommer hjem fra jobb, i tillegg er jo mange av de 1080p også.. bedre enn det blir det ikke. Det vil være mye mer tungvint å gå inn på PSN-network, kjøpe filmen og derretter spille av :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Det som er ment er at ps3en er bedre, du kan blant annet streame x264 med full surround og hele sulamitten uten å gjøre en skjit med filene.. Å streame divx/xvid er det vel ingen med 42tommer eller større skjerm som ønsker? :) ikke får du surround på en typisk xvid-rip heller..

Xbox er brukande til streaming, men mer tungvint og dårligere muligheter enn ps3.

HÅper at sony skjerper seg og også åpner for 1080p streaming også i Norge og ikke bare usa slik som microsoft nå gjør.. selv om jeg aldri kommer til å betale for alle serier jeg vil streame..

ahh, viste ikkje at PS3 kunne streame x264, men no får me jo 1080p instant steaming.

Men eg tviler på utvalget blir so stort til å begynne med, men det kommer nok til å vokse.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...