Fenixen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) akkurat.. er nå det virkelig noe å dra frem i "fjorten" tråder ? om man lar slikt påvirke konsollvalget så mja.. så hdmi utgangen sender ikke ut lyd? :S Endret 21. mai 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jo, det gjør den selvfølgelig. Men kan vell skylde på meg selv at jeg ikke har HDMI forsterker. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hehe, Lindquist. Joda vi har diskutert det før, og synes faktisk sammenligningen din var helt grei. Du var bare så bastant på at slik SKAL det se ut. Kan faktisk være noen som synes at ett bråkete dvd drev er irriterende. Og om du skal si at xbox 360 er 1/3 del av prisen til ps3 så kan du ikke velge å ikke ta med støyen som xbox 360 lager når spill ikke er innstallert. Men disse diskusjonene er jo nyttesløse. Trådstarter burde se på disse faktorene. Hva er ditt behov? Skal konsollen fungere som dvd spiller, skal den fungere som mediastreamer, kun spillekonsoll. Skal den være koblet til nettet osv osv osv. Det er mange mange spørsmål, men synes du bør legge mest vekt på spillene, noe du sikkert er enig i. Sett deg ned å se hvilke spill som er kommet. Review på gametrailers og andre plasser kan være greit nok, men hands on opplevelser hos kompiser er vel å foretrekke. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 360en har en DVD-leser som gir mindre lagringsplass og (avhengig av hvilken type) kan gi mer støy. Fordelen er at den er raskere. PS3 har BluRay-leser som er betydelig treigere å lese enn 360, men stillere. Samtidig gir den mer lagringsplass. For å få ned støyen på 360en kan du installere spillet til harddisken, men arcade leveres ikke med harddisk og den koster ganske mye å kjøpe utenom. PS3en krever som regel at spillet installeres på harddisk, og det tar lang tid. Når det gjelder filmavspilling så er ikke BR-spilleren så bra lenger og overgåes av billigere stand-alone spillere. DVD-spillingen på 360 er derimot meget bra på HD-skjermer siden scaleren i 360en er meget bra. Begge konsollene har både styrker og svakheter hva medialeseren angår og ingen av dem kan sies å være en klar vinner. Personlig synes jeg PS3 koster for mye, uten at den gir stor nok merverdi i forhold til de andre konsollene for å forsvare prisen. Wii støtter ikke HD engang og har et smalt spillbibliotek så min anbefaling pr idag blir Xbox 360 såfremst det ikke er noen eksklusive titler på PS3 du bare MÅ ha. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Må bare si tusen takk for alle tilbakemeldingene! (Og beklager til moderator om overskriften var litt kjip Jeg er veldig enig med dere alle at det kanskje ike utelukkende går på spillern men og hvilke spill jeg eventuelt skal bruke. Jeg er ikke noen stor spillemester (som dere sikkert har skjønt) halo, wow, resident evil er ikke de tingene jeg har tenkt på i første omgang. Jeg var hos en kompis og venninne i danmark, han har en ps3 og vi spilte "Tomb Raider Underworld", og det er det spillet jeg i første omgang skal bruke (fader så avhengig etter bare en uke!! :S) For min del er det ps3 eller xbox 360 elite (sort m/120GB HDD). Som folk nevner så er jo ikke blueray spiller en utrolig kostnad lenger (kvalitetsmessig kanskje bedre og), det noen og har sagt (ikke her inne) er at spill som finnes på begge konsoler egner seg best på 360 (pga grafikk og at ps3 er en vanskelig konsol å konvertere spill til. ?) og noen jeg har snakket med har sagt at kontrollen til 360 er mer behagelig å jobbe med.. Pr. nå så ligger tankene mest på en 360, mye pga prisfoskjellen, og tanken om at DVD er penere. Om live tjenesten koster noen hundrelapper i året er vel ikke så farlig føler jeg. Men altså, Tomb Raider, kanskje ett eller annet enkelt bilspill (hater altfor avanserte ting hvor man må ha fire hender for å trykke på knappene), noe mer er jeg ikke sikker på enda. Men ja tusen takk for alle svarene, gjerne kom med flere. Skal tenke litt til før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Pr. nå så ligger tankene mest på en 360 og tanken om at DVD er penere. Jeg har både en Xbox 360 og en PS3 under tven. Hvis jeg skal se en dvd ser jeg det på PS3'en. Jeg ser ikke mye forskjell på 360/PS3-bildet, men xboxen bråker mye. Og jeg orker ikke å se på film når jeg må ha tven på høyeste lydstyrke for å slippe bråket. Jeg kjøper aldri dvder lenger, har gått helt over til blu-ray, men hvis jeg skal se en dvd blir den sett på på playstationen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, xbox 360 er en terningskast 1 dvd spill, det er sikkert. Mens ps3 er mer enn terningkast 5 dvd og terningkast 4,5 blu-ray. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg trudde at hvis du kjøpte en ny xbox360 så er den veldig mye stillere enn hvis du kjøpte en for 2 år siden? Den nye min er hvertfall mye stillere enn den gamle. Den nye er fra mars i år faktisk. Er de terningkastene dine eller fra en side? Jeg vet jo at du har begge konsollene Lenke til kommentar
Kris Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Nyere xboxer bråker mindre enn de eldste. Men den bråker fortsatt mye. Lurer også litt på det bebeluv spurte om, Hva er psnid din? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 The PS3 has been awarded by reviewers as being one of the best (if not the best!) Blu-Ray players available. On the other hand the Xbox 360 DVD playback functionality has been proven to be one of the worst quality upscaling DVD players available. http://www.vgchartz.com/forum/thread.php?id=6963 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 I følge mange mediasider per nå er PS3 en OK blu-ray spiller men langt fra den beste. Den var det innenfor sin priskategori men nå har blu-ray spillere falt så mye i pris at den er langt fra den beste blu-ray spilleren på markedet. Med mange mil og faktisk i følge noen. At det er greit om man likevel vil ha en spillkonsoll med multimedia støtte så er PS3 et godt valg men å proklamere den som den beste blu-ray spilleren blir litt far fetched Lenke til kommentar
Kris Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg mente ikke å vise at PS3 hadde en av de beste blu-ray-spillerene i 2007, var setningen under. Det med at 360'en har dårlig oppskalering, mens thklinge mener det motsatte. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ah, beklager, tolket litt feil da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 En del innlegg ble vurdert som utenom trådens intensjon og mening, og er derfor fjernet fra tråden. Desverre forsvant også noen bedre innlegg, men som var kommentar på slettede innlegg. Som nevnt et par ganger tidligere i tråden, det er trådstarter og hans/hennes problemstilling denne tråden handler om. Bidrar ikke innleggene i en så måte at de er til hjelp for trådstarter, kan innleggen bli fjernet fra tråden. (Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM) Lenke til kommentar
dweebster23 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) PS3 er den klarte beste blu ray spilleren på markedet - når du tar med alt det andre du får med. Og hvem vil ha 2 bokser ved siden av Tv`n når du kan begrense deg til 1? Uansett så er det bare marginale forskjeller i kvalitet det er snakk om, som du kanskje legger merke til hvis du har det überste av überste LCD og/eller 7.1 surround. <--- og jeg gidder ikke sjekke hva som er forskjellene på alternativene til PS3, siden det er det nivået folk legger seg på her. Vær særdeles skeptisk til arumentet om at spill ser "bedre" ut på Xbox360 - den tida er forbi! Hvis du er dritlei kino, som jeg er , så kjøp PS3 og nyt Blu Ray på HD-tv! Endret 23. mai 2009 av dweebster23 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Film er fortsatt best på kino, er noe med følelsen av å se den i en stor sal sammen med andre. Dessuten er det ikke noen framtid i plast-skiver, det er nedlastning som blir distribusjonsmodellen. Når jeg ser på TVen hjemme er det enten TV2 Nyhetskanalen eller noe på Popcorn Hour-boksen. Både PS3 og 360 er dårlige medieavspillere. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hva som er dårlig med ps3 som media avspiller? Klart man kan argumentere med at ps3 ikke støtter alle formater osv osv men det gjør selv ikke popcorn avspilleren. Du klarer sikkert å finne ett par filmer den ikke tar. Ps3 gjør en grei jobb som blu-ray avspiller, en kjempe god jobb som dvd spiller og en ok jobb som media(foto, musikk, videofiler). Den gjør også en god jobb som media streamer når man parrer ps3 med ps3 media server på en grei pc. Og når det gjelde kino så merker jeg at jeg er mindre og mindre på kino med årene, var greit når man satt hjemme å så tv på 28" og hørte på tv lyden. Men nå som man har store hd tv'er og anlegg som spiller høyt og bra nok så er det faktisk bedre med film hjemme. Popcorn knaskende bråkete fjortisser gjør ikke akkurat en god film bedre. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Husker distroen på spill skulle være over internett før lenge, hva vi ser er faktisk en kontrarevolusjon, folk foretrekker mye heller det håndfaste i hånda fremfor no imaterielt på PCen. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Spør gutta som jobber med Steam om de synes at distro av spill skal skje på plast. De gjør det svært godt om dagen Hverken PS3 eller 360 er gode på videoformater, dessverre. Til det bruker jeg PCHen. Ja jeg har kommet over filer den ikke ville spise, men det skjer svært svært sjelden og med siste firmware har jeg hittil ikke møtt på noen filer som ikke ville la seg avspille. Med en PS3 til 3500,- i stua og som er selvutnevnt mediasenter numero uno så er det skuff å måtte begynne med Tiversity eller andre sjabby otf encodere for å spille av videoene. Samme situasjon er det med 360 med Media Extender eller Media Center Extender. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Klart at de gjør det godt, men så er det ikke noe steamtjeneste til PS3, X360 eller Wii så der kommer fremdeles spillene på plastplate og kommer til å komme på det i en lang tid fremover. Internett er langt fra raskt nok over største delen av verden til at selskapene vil gå over til ren internett distro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg