Gå til innhold

Skal kjøpe konsoll, men hvilken bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Har for tiden en liten debatt i hodet på hvilken konsol jeg burde velge.

De det står mellom er:

Playstation 3

Xbox 360 (sort, elite?)

Nintendo WII

Var innom en spillbutikk og de vinklet meg veldig over på 360, men jeg er veldig usikker.

Noen tips og tanker, anbefalinger og synspunkter?

Jeg er ikke en person som skal ha ekstremt mye spill og spille, bluerayen veier jo litt hos ps3'en, men ellers er jeg veldig usikker.

Takk for svar :)

:D9Z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill, se for guds skyld på spill og velg enhet etter utkommete spill og kommende spill. Om du skal bruke den som spillkonsoll er det viktig å ha en konsoll med spill du er interesert i.

Så velg etter spill så får du en enhet du er fornøyd med.

Lenke til kommentar

PS3:

- Blu-ray

- Bra spillbibliotek

- Jævli mye bra spill annonsert for 2009

Xbox360

- Billig

- Flest spill å velge i

- Litt færre sterke exclusives kanskje? Og enn så lenge mye færre sterke spill annonsert for 2009 (endrer seg muligens i nærmeste fremtid ifbm E3 osv..)

- Mye mye bedre opplegg for voicechat, sosialisering over nett generellt...

Om du har dårlig pc hadde jeg kanskje valgt xbox360, men dersom du har en bra pc som takler nye spill hadde jeg lett valgt ps3 ettersom ingen av ps3 sine exclusives kommer på pc + bluray og veldig bra streamingmuligheter for full-hd.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

ps3.

-tittler

-BR-spiller(som koster nesten det samme som hele ps3-en)

-grafikken(oppløsningen)

-det sinsykt kule drevet (^^)

edit: det som kommer til 360 og ikke til ps3 er -i mine øyne- for det meste spill som ikke har noe på konsoller å gjøre.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Valgets kvaler, hva er best, hva selger mest og hva virker mest forlokkende å gå til innkjøp av. Tror du blir enda mere forvirra ved å stille ett slikt spørsmål på ett forum som har mange fanboys enten av den ene eller andre sorten og sum sumarium for deg blir egentlig ikke ett spørsmål om hvilken konsoll som er best fordi det er DU som til syvende sist skal ta valget.

Fakta mange sier att ps3 er best men all statistikk basert på salg av enheter sier att ps3 er dårligst med 360 på en knapp andreplass og Wii som en super vinner, men skal man tro på salgstall eller skal man tro på en klype folks meninger? svaret er neimen ikke enkelt.

Mitt råd er som følger se på hva vennene dine har og hold deg unna sider som omhandler hva som er best som denne for du får ikke noe klokt eller riktig svar her. De svare du får er hva DE syntes er best noe som mest sannsynlig er riktig for DEM men ikke for DEG.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
ps3.

-tittler

-BR-spiller(som koster nesten det samme som hele ps3-en)

-grafikken(oppløsningen)

-det sinsykt kule drevet (^^)

edit: det som kommer til 360 og ikke til ps3 er -i mine øyne- for det meste spill som ikke har noe på konsoller å gjøre.

Hva mente du med dette innlegget?

Titler - Bra hvis du liker for det meste kun skytespill, skal du ha noe annet så sliter du muliggens.

BR-spiller - Koster vel 1000kr nå for en som er bedre?

Grafikken(oppløsningen) - Her forstår jeg har du er helt blank på alt som har med ps3 og xbox 360 å gjøre. Både ps3 og xbox 360 støtter 1080p, og enkelte ganger har det vist seg at ps3 kjører lavere oppløsning på multiplatformspill, enn x360 kjører.

Selvom det står 1080p på skjermen din når du fyrer opp et spill, så finnes det vel til dags dato bare 3-4 spill totalt på både xbox360 og ps3 som kjører i 1080p. Men ja, grafikken er flott på de spillene hvor de har giddet å prøve.

Drevet - denne vil jeg ikke starte på engang.

Slik skal det se ut:

Playstation 3

+ Gratis online-tjeneste

+ Home - multiplayersims på konsoll

+ Mange gode kvalitetesspill (spesielt skytespill/actionspill)

+ Venter ennå på mange lovende spill som kommer snart

+ Blu-ray spiller

+ Klart den peneste

- Ofte de dårligste resultatene når spillene er multiplatform

- Onlinetjenesten PSN er ikke så god som XBL

- Dyr

- Ikke så stort spillbibliotek

Xbox 360

+ Bra online-tjeneste

+ Mange flere onlinefunksjoner

+ koster en tredjedel av en ps3 (999,-)

+ Mange gode kvalitetsspill (i alle sjangrer)

+ Veldig mange gode xboxlive arcade-spill

+ Venter også på en god del gromme titler

- Dyrt tilleggsutstyr

- Det koster å spille online

- Kun DVD

- Ikke kommet så mange kvalitetsspill siste månedene

Hva du "burde velge" forandrer seg etterhvert som spillene kommer ut.

I 2008 var det slik at alle skulle ønske de hadde en xbox 360, fordi det kom så sinnsykt mange fete og gode spill.

I 2009 ønsker sikkert flere at de hadde en playstation 3 fordi det kommer sinnsykt mange fete og gode spill.

Slik kan det fortsette opp og ned alle årene, og det er små ting som burde avgjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vi stopper prisdiskusjonen der. En langvarig prisdiskusjon trolig er til lite hjelp for trådstarters problemstilling og med mindre TS spør om pris, lar vi den diskusjonen ligge. Jeg ber om at vi holder fokus på trådstarter, dette er på ingen måte noen disksjonstråd der det argumenteres for det ene eller det andre rundt konsollkrigen. Vi skal hjelpe trådstarter i å velge konsoll, kan man ikke hjelpe TS, bør man heller ikke poste i tråden.

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Edit: leif

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra å gjøre trådstarter klar for hvor mye han må ut med om han skal ha alle disse tingene. Selv kom det som et sjokk hos meg hvor begrensa arcade/core versjonen var. Men da er det vell greit å gjemme dette bort, til trådstarter spørr om det. Noe jeg synes er helt latterlig, da pris har veldig mye å si når man kjøper en konsoll. Men jeg er ikke moderator, så får heller ikke gjort noe med dette. Står det forresten noe om dette i retningslinjene?

Lenke til kommentar

Erikke helt sikker på 360, men jeg har selv ps3 og mange av vennene mine har det og mange har 360. Ingen med ps3 har hatt noen problemer, men ca. 60-70% (kanskje flere) av de med 360 har fått problemer. Og det tar som regel veldig lang tid å få fikset det.

Og med en 360 må du betal ca. 500kr i året for live imens med en ps3 er det gratis. Og PS3 er definitivt kraftigs og har full HD, men den er jo også dyrere. Så hvis 3000kr er greit for deg så er PS3 det absolutt beste valget.

Og når det gjelder spill så er det sant at 360 har flest spill, men det er fordi den er eldst og dermed er mesteparten avspillene ikke av de beste, men på PS3 er de aller fleste spillene gode.

Håper dette hjelper deg og at valget havner på PS3! :D

Lykke til.

Endret av eystein94
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

En liten rettelse på et par innlegg:

Eystein94:

Xbox 360 har "like mye HD" som ps3 har.

Begge konsoller støtter 1080p.

Xbox live koster 300,- for 13mnd hvis du er smart og bestiller fra nettet. Det er lett å se at du har kun en ps3, fordi det finnes like mange gode spill til 360 som til ps3. Og spill blir ikke dårlige fordi de er 1-2 år gamle.

Urgelol

Vi har diskutert mange ganger før, og både du og jeg vet at begge disse problemene er så godt som løst. Færre går i stykker, og de som blir plaget av bråk kan laste inn hele spillet på harddisken (ja, en harddisk er dyr!)

2ball(s)

Slå opp hva eid betyr i urban dictionary, så vil du se at du bommet så hardt som overhodet mulig. Du dreit deg ut på 9/10 ting du skrev fordi du ikke hadde peiling. Det er til og med urglelol enig med meg i.

For min egen del: Jeg har begge konsollene i hus og jeg bruker min 360 mest, det skal være sagt. Og grunnen til at jeg skriver dette er fordi at det er så mange ting som blir skrevet i denne tråden som er helt på jordet. Det nytter ikke å komme med ting som ikke stemmer, gutta. Dere kan ikke komme her og si at en 360 ikke har HD eller digital lyd når dere ikke vet det selv. Det nytter ikke, blir bare for dumt. Ja, Ps3 har de beste spillene for tiden og tilleggsutstyr til 360 er dyrt, det har jeg jo allerede skrevet, så hvorfor quote meg og skrive det en gang til?

Takk.

Endret av roberteh
Reaksjon på moderering er fjernet
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...