siDDis Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Finst det? Sånn at gamle spel funker heilt smertefritt med lyd i win2k/xp? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har du prøvd å høyreklikke på filen og aktivere emulering av Win95 eller noe slikt? Lenke til kommentar
ripset Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har du prøvd å høyreklikke på filen og aktivere emulering av Win95 eller noe slikt? Hallo ?? Ms-Dos emulator ble det spurt etter, ikke Win 95 :o Lenke til kommentar
texaco Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Det er en løsning for at lyd i dos kan fungere... man må skru av noe i directsound eller no... husker ikke i øyeblikket.... Prøv å søk på vår venn www.google.com: dos emulator eller sound in dos Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Har du prøvd å høyreklikke på filen og aktivere emulering av Win95 eller noe slikt? eg har windows 2000 så eg har ikkje sånt, uansett har lyst å få spelt indiana jones & the fate of atlantis med voice Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 ms-dos funker vel med windows 95 emulator da...?? kunne godt tenkt meg å få til dos spill i win 2k jeg også!! Har sjekket og prøvd... hvordan får jeg win 95 emulatoren opp?? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har du prøvd å høyreklikke på filen og aktivere emulering av Win95 eller noe slikt? Hallo ?? Ms-Dos emulator ble det spurt etter, ikke Win 95 :o Han vil spille Ms-Dos spill i Win2k, derfor anbefalte jeg det. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Driver og spiller et gammalt DOS spill som er seriøst oppgradert men ennå henger i DOS. Å få DOS spill til å funke skikkelig i W2K (Spes med mus) er visstnok sykt vanskelig. Det er endel lettere i W XP. Bootdisk er vel noe av det enkleste. Søk på google på SP:MBT eller SP:WW2 De har egen seksjon om å få DOS til å gå i 2K og XP. Prøv her Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 ms-dos begynner vel ikke å bli så gammelt at det begynner å bli gratis? eller må vi igang med freedos? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 DOS-lyd i Windows, les denne: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=871618 Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 hmmm... tror jeg kan få ett spill til å funke (dreamweb). men jeg får opp hele tiden "not enough memory, dreamweb needs at least 590 kb of base memory" jeg har h.klikket filen og gitt den høyeste minneinnstillinger jeg kan. Noen tips? Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 DOS-lyd i Windows, les denne:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=871618 takker... nå funka det Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 takker... nå funka det Good sh*t! Det er helt overlegent å spille de gamle DOS-spilla igjen med den fantastiske lyden! Føler meg som en tenåring igjen, må finne fram alle de gamle schlagerne fra 80-tallet - nostalgi er en fin ting! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 1) Du kan prøve programmet VMWare. Med dette kan man legge inn og starte opp operativsystemer i et vindu i den Windows'en du har lagt inn som standard. Programmet lager rett og slett virtuelle harddisker. Dette har jeg gjort før en gang, og det virker. Det du trenger er VMWare og enten en Win98-cd eller DOS-disketter. 2) http://dosbox.sourceforge.net/ Dette har jeg ikke prøvd enda (kom over linken for bare et par minutter siden). Skal til å downloade det og se hva det er for no, men iflg. forumposten jeg fant URL'en i, gjør det så man får kjørt DOS-programmer under moderne Windows-utgaver (Også 2000, iflg. fyren som postet). Edit: DOSbox klarer gaamle spill meget bra, men foreløpig har den ikke støtte for spill som kjører i 'protected mode' enda. Dette betyr bl.a. DOOM1, DOOM2 og Duke Nukem 3D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå