Gå til innhold

Ms-Dos Emulator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en løsning for at lyd i dos kan fungere... man må skru av noe i directsound eller no... husker ikke i øyeblikket....

Prøv å søk på vår venn www.google.com:

dos emulator

eller sound in dos

Lenke til kommentar

Driver og spiller et gammalt DOS spill som er seriøst oppgradert men ennå henger i DOS.

Å få DOS spill til å funke skikkelig i W2K (Spes med mus) er visstnok sykt vanskelig. Det er endel lettere i W XP.

Bootdisk er vel noe av det enkleste.

Søk på google på SP:MBT eller SP:WW2

De har egen seksjon om å få DOS til å gå i 2K og XP.

Prøv her

Lenke til kommentar

hmmm... tror jeg kan få ett spill til å funke (dreamweb). men jeg får opp hele tiden "not enough memory, dreamweb needs at least 590 kb of base memory"

jeg har h.klikket filen og gitt den høyeste minneinnstillinger jeg kan. Noen tips?

Alle svar mottas med takk

Lenke til kommentar
takker... nå funka det :)

Good sh*t! Det er helt overlegent å spille de gamle DOS-spilla igjen med den fantastiske lyden!

Føler meg som en tenåring igjen, må finne fram alle de gamle schlagerne fra 80-tallet - nostalgi er en fin ting!

Lenke til kommentar

1) Du kan prøve programmet VMWare. Med dette kan man legge inn og starte opp operativsystemer i et vindu i den Windows'en du har lagt inn som standard. Programmet lager rett og slett virtuelle harddisker. Dette har jeg gjort før en gang, og det virker. Det du trenger er VMWare og enten en Win98-cd eller DOS-disketter.

2) http://dosbox.sourceforge.net/

Dette har jeg ikke prøvd enda (kom over linken for bare et par minutter siden). Skal til å downloade det og se hva det er for no, men iflg. forumposten jeg fant URL'en i, gjør det så man får kjørt DOS-programmer under moderne Windows-utgaver (Også 2000, iflg. fyren som postet).

Edit: DOSbox klarer gaamle spill meget bra, men foreløpig har den ikke støtte for spill som kjører i 'protected mode' enda. Dette betyr bl.a. DOOM1, DOOM2 og Duke Nukem 3D :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...