Møkkalasset Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Eg har ein yamaha 9,9 ca 93 mod. Som eg har kjøpt den har sått i ro ei god stund, Har grisa og smurt opp alt av begveglige deler. Men når eg skal ta motoren opp i til posison topp \ bun er den sjukt treig henger av seg sjølv. Har forsøkt å smørre det opp med silicon spray div rust løsere. Må eg demotere til funksjonen å smøre alt opp på nytt. Evnt noen som har erfaring med dette.? Endret 20. mai 2009 av londoy Lenke til kommentar
Winrace-12 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 hva med å trene muskler-hehe nei fra spøk til revolver det kan være lagrene i tilt'n som er gående. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Tror ikke det er noen "lagre" til tilten. Nå har jeg ikke vært borti så mange eldre yamaha, men de fleste har en rørgjennomføring som en evt. styrewire ville gått gjennom. Her har det en tendens til å ruste. Du må løse muttere på hver side og prøve å dunke den forsiktig ut. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Mutteren på eine sida går inn i "feste branketten" skal eg ta ut den stanga å smørre opp igjenn? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Tror nok du må til med det. Så pusse av evt. rust, med ett fint papir. Smør godt opp med vannfast grease Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Oki, den tid den sorg :-) får ta det til uka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå