Gå til innhold

Hvordan synkronisere lyd og bilde?

Anbefalte innlegg

Har en .avi fil der lyd og bilde ikke er i sync, og ønsker hjelp om hvordan jeg på en enklest mulig måte skal få til dette? Prøvde først med Windows Movie Maker, men den funksjonen er ikke der. Har deretter anskaffet med Magix Movie Editor, men får det ganske enkelt ikke til.

Så, hvordan går jeg frem her, for å synce lyd og bilde?

Endret av NBauge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få til å forskyve lyd i forhold til bilde, må du først koble sporene fra hverandre. Det gjør du ved å markere sporene, og så klikke "Ungroup" eller trykke Ctrl+M. Når du så klikker i lydsporet, får du bl.a. valget "Set audio/video offset". Du kan også prøve å dra lydsporet sideveis med musa.

Dette gjør du i Magix.

Endret av asoeli
Lenke til kommentar

Ok takk for svar. Har tidligere kommet så langt som Ungroup, og deretter forsøkt å dra lydsporet med musa, men klarer ikke å dra den dit jeg vil ha den. Skal forsøke den "Set audio/video offset" du nevner.

Lenke til kommentar
For å få til å forskyve lyd i forhold til bilde, må du først koble sporene fra hverandre. Det gjør du ved å markere sporene, og så klikke "Ungroup" eller trykke Ctrl+M. Når du så klikker i lydsporet, får du bl.a. valget "Set audio/video offset". Du kan også prøve å dra lydsporet sideveis med musa.

Dette gjør du i Magix.

Prøvde dette og det funket fint. Vel delvis. Oppsto et nytt merkelig problem, nemlig at når lyd og bilde er synkronisert i begynnelsen av filmen, så er det helt ute av sync allerede etter 2 minutter. Klippet er totalt på ca 4 minutter. Har prøvd å synkronisere det sånn ca midt i, men funker ikke det heller.

Håper dette var forståelig. For dere som kan dette, er det et vanlig problem? Bør jeg kutte opp filmen i flere deler å synke hver del osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...