Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Urgent, null kontakt med HDMI

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt pc-en i 4 måneder nå, registrerte ikke at det var HDMI utgang på pc-en før nå nylig, har før brukt én DVI til HDMI adapter som jeg har koblet inn i pc-en.

Fra adapteret har jeg koblet HDMI kabel rett inn i skjermen. (Samsung SyncMaster T260HD).

Nå prøver jeg å koble til via HDMI så jeg kan få lyd ut av tv-høyttalerne også.

Problemet er at jeg har jo kun den ene kabelen, og om jeg plugger HDMI kabelen rett i HDMI utgangen på pc-en er det svart og ingenting skjer på skjermen, hvordan skal jeg få pc-en til å sende signalene ut HDMI utgangen?

Om det er til hjelp har jeg Vista Home Edition og skjermkortet er Nvidia GTX 295

Takker for raske svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

samme problem her også!

Selv har jeg også NVIDIA GTX 295 og Windows Vista Home prem 64, og skjerm fra samme serie (Samsung Syncmaster T240).

Jeg har prøvd nesten alt! Fra å sette inn kabelen på mange forskjellige måter, oppdatere driveren, hatt HDMI som primærkabel via innstillinger, men ingenting fungerer. Det blir rett og slett ikke noe bilde :(

Håper noen har en finfin løsning på dette irriterende problemet :)

Hilsen Kristian

Lenke til kommentar
Heisann!

samme problem her også!

Selv har jeg også NVIDIA GTX 295 og Windows Vista Home prem 64, og skjerm fra samme serie (Samsung Syncmaster T240).

Jeg har prøvd nesten alt! Fra å sette inn kabelen på mange forskjellige måter, oppdatere driveren, hatt HDMI som primærkabel via innstillinger, men ingenting fungerer. Det blir rett og slett ikke noe bilde :(

Håper noen har en finfin løsning på dette irriterende problemet :)

Hilsen Kristian

Hmm... Skal prøve å ta kontakt med Pcstyling for å finne løsning på problemet, fant denne linken som ikke jeg fikk noe ut av, men kanskje noen andre?

Lenke til kommentar

Leste forresten her ut at Gigabyte og Zotac har det problemet. En person tok kontakt med EVGA og fikk dette i svar;

"Dear Customer,

Thank you for contacting the EVGA Customer Service Team.

My name is David Yakinian and I will be answering your question today.

Answer:

Sir that is how the GTX295 functions. The HDMI port is made more for

adding a second display such as a television. For a main monitor you

want to use the DVI port. So as my coworker said if you want to use an

HDMI monitor or television and see the POST screen you will need to use

a DVI to HDMI connector. EVGA Technical Support"

Tror nok at vi sliter, men skal virke, bortsett fra oppstarten som ikke vil være synlig, da med BIOS innstiller o.l.

Lenke til kommentar

Har lest meg frem til at man må koble til via DVI kontakt til skjermen, samtidig få koblet HDMI til en annen skjerm, deretter sette HDMI som primærskjerm.

Vet ikke om det virker eller om man må ha en skjerm nummer to eller om det fungerer på samme skjerm, men noen som har mulighet til å teste? Har alle kablene mine liggende et annet sted så har ikke mulighet for test før om en ukes tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...