Coneunofax Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hei. Jeg driver en del med musikk. Før har jeg brukt breaks og MPC for å lage trommer (ofte blanding). Jeg begynner å bli litt lei av å jobbe på pads, kunne tenkt meg noe mer "hands-on" lyd. Jeg kan allerede spille relativt godt, men har aldri hatt trommer selv. Det jeg leter etter er et trommesett med skarptromme, hi-hat, 2 cymbaler (evt. bare crash) og 3 tom-toms. I og med at jeg bygger studio og fikser opp leilighet har jeg ikke alltfor mye penger å rutte med, og kunne tenke meg å få en lavest mulig pris (evt. brukt). Kvaliteten på lyden er ikke utrolig viktig, jeg jobber mye med dårlig lyd og finner løsninger. Dessuten gir det karakter. Men jeg er usikker på hva slags forskjell det er mellom et trommesett til 3000 og et trommesett til 5000. I og med at jeg flytter til en leilighet snart, er jeg nødt til å ha trommesettet hos mine foreldre. Der vil jeg bare ha muligheten til å bruke en portabel Zoom H2. Er det lite realistisk av meg å tro at jeg kan finne en løsning og et oppsett med dette for å få brukbar lyd til å jobbe videre med? 1. Er det noen her som kan peke meg i riktig retning for å finne et brukbart trommesett til riktig pris? 2. Er det noen her som har erfaring med opptak av trommer? Musikken jeg lager har tidligere vært alternativ hip-hop og nå beveger jeg meg inn i litt mer syre jazz og lignende. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Finn.no Til opptak er det lettaste å bruke triggers, å bruke mikrofonar er betraktelig dyrare og vanskeligare å får til. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Finn.no Til opptak er det lettaste å bruke triggers, å bruke mikrofonar er betraktelig dyrare og vanskeligare å får til. Jeg tenkte på det en stund, men jeg tror ikke jeg vil bli like fornøyd med det. Jeg kunne gjerne tenkt meg organisk lyd. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 med et trommesett til 4000 kr? : P Lenke til kommentar
edge Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Et Gretsch Catalina-sett burde vel kunne krype ned mot prisklassen din brukt. Helt ok trommer, som låter ganske streit når de blir korrekt stemt og stilt inn(underskinn m.m.)! Mikk opp basstromma, skarpen og resten med et par overhead kondiser så er du i boks! Vil du kunne mikse mer så setter du en mikk på hver av tommene i tillegg. Endret 24. mai 2009 av edge Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 med et trommesett til 4000 kr? : P yup Et Gretsch Catalina-sett burde vel kunne krype ned mot prisklassen din brukt. Helt ok trommer, som låter ganske streit når de blir korrekt stemt og stilt inn(underskinn m.m.)! Mikk opp basstromma, skarpen og resten med et par overhead kondiser så er du i boks! Vil du kunne mikse mer så setter du en mikk på hver av tommene i tillegg. takker:) får prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå