Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei er det noe her som bruker "basic mode" på 40D.

brukte det en gang da jeg skulle bare ta noe raske bilder uten å bry meg om innstillinger,

bildene ble ganske uskarpe, lagrer bare i jpeg-format. ble litt skuffa, kanskje det er forhåndsinnstillingene fra canon.

Ellers i kreativ mode og manuelt, får jeg veldig bra og skarpe bilder, objektivet er helt ok.

noe som deler samme oppfatning?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fokuspunktene i søkeren indikerer hvor fokuset blir og ligge,så når du tar bilder er det viktig og se om de er der du vil ha fokus.

I de automatiske stillingene prøver kameraet og finne de beste justeringene på iso,blender og lukkertider,hvis du ser på de uskarpe bildene du har kan du se om det er for lang lukkertid noe som kan gi bevegelseuskarphet.

Jeg pleier og bruke P på programhjulet i situasjoner som ikke har tid til og vente på meg,men hvis jeg vet hvor/hvilken situasjon jeg skal fotografere tar jeg noen prøve bilder først for og finne de optimale innstillingene.

Her ikke brukt noe annet en P av de automatiske innstillingene men der få jeg helt greie bilder så lenge motivet ikke beveger seg alt for fort.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...