Gå til innhold

Boote Windows fra USB


Anbefalte innlegg

Har prøvd MANGE ganger men klarer ikke få USB til å boote windows på laptopen. laptopen har ødelagt CD men USB boot funker (satt til første boot device i BIOS, har bootet linux fra USB så det funker) men uansett hva jeg gjør, så vill den ikke boote Windows XP (SP2, SP3 < original CD, ikke piratkopi) trenger hjelp :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP har en utility til å formatere USB pinner til Bootable, ligger link til den et eller sted på forumet her nå nylig, men husker den ikke.

 

Etterpå Kopierer du Windows CD'en innpå pinnen

 

Det etter i dos winduet går du til i386 katalogen og starter innstalasjonen med winnt.exe

Lenke til kommentar
hvordan får jeg xp cd'en i minne pennen?

 

Har du ikke en annen fungerende PC ? Kopiere innpå

 

Er det ikke en eller annen sikkerhet på CD når man skal kopiere? eller er det bare å flytte over?

Endret av kensil
Lenke til kommentar

Du kan laste ned verktøy her, (det er voldsomt med informasjon), men selve bootbar saken vil ikke kreve mer enn 1 time for å lage. Etter på vil det kanskje kreve 7-8 min.

 

det er over 1GB som lastes ned og så du må ha dog plass for å installere den og.

 

Ellers kan du prøve å laste fra nett, noe ala Vista recovery, men du vet ikke hva du får da!

 

Aik 1

 

Aik 0

 

slik at du kan lage bootbar USB, som du kan bruke til alt mulig på Window maskiner (xp-vista-win7)

 

-boote opp pc-en med winPE og installere Windows XP.

 

XP installalasjons filer kan være på USB, hvis den er stor nok, eller på nettverkshare som du har.

 

WinPE vil enable nettwork, slik at du kan kople opp på PC-em i din nettverk.

 

Når vi endelig har fått gratis verktøy fra MS, er helt unødvendig med google. Man blir bare forvirret.

 

Du vi sikkert trenger hjelp, eller du vil kanskje finne fram aleine. 

 

Uansett bare spør, når du står fast.

Lenke til kommentar
Du kan laste ned verktøy her, (det er voldsomt med informasjon), men selve bootbar saken vil ikke kreve mer enn 1 time for å lage. Etter på vil det kanskje kreve 7-8 min.

 

det er over 1GB som lastes ned og så du må ha dog plass for å installere den og.

 

Ellers kan du prøve å laste fra nett, noe ala Vista recovery, men du vet ikke hva du får da!

 

Aik 1

 

Aik 0

 

slik at du kan lage bootbar USB, som du kan bruke til alt mulig på Window maskiner (xp-vista-win7)

 

-boote opp pc-en med winPE og installere Windows XP.

 

XP installalasjons filer kan være på USB, hvis den er stor nok, eller på nettverkshare som du har.

 

WinPE vil enable nettwork, slik at du kan kople opp på PC-em i din nettverk.

 

Når vi endelig har fått gratis verktøy fra MS, er helt unødvendig med google. Man blir bare forvirret.

 

Du vi sikkert trenger hjelp, eller du vil kanskje finne fram aleine. 

 

Uansett bare spør, når du står fast.

 

Takker for svar!

 

BTW: Skal jeg laste ned Aik 0, hvis jeg har XP?

Endret av kensil
Lenke til kommentar

Det er det samme for deg.

 

Men skal du behandle Vista filer senere kanskje så er det best med Aik 1, hvor du har instruks om hvordan du installerer SP på vista, og hvordan du renser sp filene, samt mye annet.

 

 

 

Det er da PE tools som er interresant for deg og PE user quide.

 

For at du skal ikke miste mot kanskje fort, være da oppmerksom på at, når du kopierer commando linjer dierekte fra instruks og i Command prompt du kan få en del feil.

 

Typist er den ".  Det vil gi deg error.

 

Derfor du må behandle det meste av commandoer , i en text file, hvor du kan redigere path, redigere det ", dvs fjerne den for så å skrive den inn på nytt.

 

Derfor bearbeide alle commando i en text file, før du kopierer rett inn i PE command prompt.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...