Gå til innhold

Forsikring av båt/motor.


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny båt nå. En brukt 11fot RIB som jeg skal ha en Mariner 25hk 1999 modell på.

Dette er den første båten min, og jeg lurer på hvordan det er med forsikring og slikt..

 

Bør jeg forsikre båten og motoren? Evt. hvor mye vil dette koste?

 

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis "94" i nicket ditt står for fødselåret ditt har du vel egentlig ikke lov til å tegne en forsikring en gang vil jeg tro.

 

Du har heller ikke lov til å kjøre en slik båt. Hvis du har fyllt 16 år så har du lov, men kun frem til år 2010. Da må du ha båtførerbeviset.

 

Hvis du skulle få til å forsikre denne båten på deg selv, så tipper jeg det ikke blir direkte billig... Men å annslå pris er bare gjetting. Men regn med 10.000 kr. ++.

 

Setter du forsikringen på din far eller noe, vil det nok bli rimeligere.

 

Ja.. det er vanlig.

Du er ikke nødt, men en 1999 mod. 25HK'er er ikke akkurat vanskelig å ta med seg for den som vil det.

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg er 15år ja.. Men skal kjøre den sammen med faren min frem til Januar.. :)

Men hvis jeg kjøper en båt på Finn.no inkl. motor. Hva vil alt annet komme på da?

 

 

Forsikring av båten som ble nevnt tidligere i tråden, forsikring av motoren og andre ting. Hvor mye vil dette koste tilsammen cirka?

Lenke til kommentar
Takk for svar, jeg er 15år ja.. Men skal kjøre den sammen med faren min frem til Januar.. :)

Men hvis jeg kjøper en båt på Finn.no inkl. motor. Hva vil alt annet komme på da?

 

 

Forsikring av båten som ble nevnt tidligere i tråden, forsikring av motoren og andre ting. Hvor mye vil dette koste tilsammen cirka?

Lenke til kommentar

2mmy9: Det står jo faktisk: "Er du født 1.1.1980 eller senere". Og jeg er født i 1994. Så da har jeg vel ikke lov uansett.

Og om jeg ikke tar feil så må jeg ta båtførerbeviset for å kjøre over 9,9hk, kjøre fortere enn 10knop, lengre enn 25fot..

Lenke til kommentar

Joda. 10knop, 10hk og 25fot regelen gjelder kun for de som er under 16.

 

Nå som båtførerbeviset blir obligatorisk så gjelder det kun for de som skal kjøre større båter enn 8m med 25hk +. Så du slipper unna den regelen siden din båt er under 8m og med 25hk.

Lenke til kommentar

Åja, daså :) Takk for svar!

 

 

Men noe som gidder og svare på spørsmålet mitt?

Hvis jeg kjøper en båt på Finn.no inkl. motor. Hva vil alt annet komme på da?

 

 

Forsikring av båten som ble nevnt tidligere i tråden, forsikring av motoren og andre ting. Hvor mye vil dette koste tilsammen cirka?

Lenke til kommentar

Men noe som gidder og svare på spørsmålet mitt?

Hvis jeg kjøper en båt på Finn.no inkl. motor. Hva vil alt annet komme på da?

 

 

Forsikring av båten som ble nevnt tidligere i tråden, forsikring av motoren og andre ting. Hvor mye vil dette koste tilsammen cirka?

 

 

Det var veldig dødt her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...