fcuk_IT Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 http://www.kamerabild.se/nyheter/kameror/N...er-1.52105.html Nikon Nordic bekräftar att Nikon D60 är slutsåld och utgår ur sortimentet. För Nikon D300 ser framtiden lite annorlunda ut. Vi tittar in i kristallkulan. Vid vår månatliga uppdatering av rekpriserna på marknaden fick vi beskedet att Nikon D60 är slutsåld och att D300 utgått. Vi ringde upp Björn Nordgren på Nikon Nordic för att få detta bekräftat. – Ja det stämmer. D60 är slutsåld. Vi kommer att få in en skvätt med D300:or och sen är den också slut. Holdt på å si, er dette gammelt nytt? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 D60 er ikke overraskende - D5000 er lansert. Er ikke så overrasket angående D300 heller. Det passer at de har sluttet med produksjonen - jeg tipper en D400 elns blir lansert i august. Og de trenger noe tid å bygge om produksjonslinjene. Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Det er synd å si det, men er litt skeptisk til hvor vidt Canon sine crophus klarer å konkurrere mot nikon sine... Hvordan er D300 vs 50D idag? Når det er sagt så er begge merkene mer enn gode nok for mine behov Endret 22. mai 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Begge er mere enn gode nok. Men selv foretrekker jeg ergonomien/menyene hos Nikon. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Begge er mere enn gode nok. Men selv foretrekker jeg ergonomien/menyene hos Nikon. Vel... jeg falt for plasseringen av knapper og slik + optikken til Canon Lenke til kommentar
El chico Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Enig med Tomsi42. D400 kommer nok i august. Produksjonen har nok startet (eller starter snart) slik at de har et visst antall til utsendelse like etter lansering. Har veldig lyst på HD-video på speilrefleksen noe D400 helt sikkert kommer med. Kanksje også med autofokus? Avlyser nok et evt kjøp av eget HD-kamera. Selv frister det med FX neste gang, så kanskje en D750 eller D800 (eller hva det nå etterfølgeren til D700 vil hete) vil være tingen. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 http://www.kamerabild.se/nyheter/kameror/N...er-1.52105.html Nikon Nordic bekräftar att Nikon D60 är slutsåld och utgår ur sortimentet. För Nikon D300 ser framtiden lite annorlunda ut. Vi tittar in i kristallkulan. Vid vår månatliga uppdatering av rekpriserna på marknaden fick vi beskedet att Nikon D60 är slutsåld och att D300 utgått. Vi ringde upp Björn Nordgren på Nikon Nordic för att få detta bekräftat. – Ja det stämmer. D60 är slutsåld. Vi kommer att få in en skvätt med D300:or och sen är den också slut. Holdt på å si, er dette gammelt nytt? Tja - det er litt overraskende at det slutter så fort med D300, ville tippa et par mndr lengre levetid. Det betyr trolig at vi kan få lansering av nestemann før august? Nikon har offentliggjort budsjetter som også peker i den retningen. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Er spent på hva de kommer til å fokusere på fremmover. Håper på bedre dynamisk rekkevidde på crop kamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå