Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bestevennen min er rar


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Arne.

Jeg er en 19 år gammel gutt som har et problem med en av mine bestevenninner.

Hun har plutselig slutta å snakke med meg. Vi har vært bestevenner en veldig god stund og vet det aller meste om hverandre, men nå tar hun ikke tlf når jeg ringer, og har sletta meg fra facebook og andre sider. Ingen av vennene mine vet hvorfor hun er sånn mot meg.

Jeg har prøvd å ringe, sendt melding og mail. Og nå har jeg prøvd å gi henne tid, men det virker ikke som om det funker heller. I går, etter 3 ukers stillhet, møtte jeg henne ute og sa hei men da sa hun at hun ikke hadde tid til å snakke. :(

 

Jeg har skjønt at jenter er rare, men ikke såååå rare :p

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Arne.

Vel....en felles venn av oss har sagt at vi har kjempekjemi og at vi er "ment to be" :ermm: Vi har tulla mye med det. Har sagt at vi er kloninger av hverandre osv. Og for ca 1 mnd siden spurte han om jeg var over henne, og da sa jeg at det var ikke noe å komme over. Det er det eneste jeg kommer på som har skjedd.

Lenke til kommentar
Gjest Arne.

Haha, jeg tror jeg dropper beltet, ja :!: . Hun er bortreist (ifølge andre) denne helga, så hvis hun ikke gir lyd fra seg innen tirsdag tar jeg fram beltet :p

 

Jeg sitter og tenker på om det er noe annet jeg kan ha sagt eller gjort, men kommer ikke på noe.

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Arne.
Lurer litt om det er klassisk tilfelle av "gutter og jenter kan ikke være venner". Bare at dette var den sjeldne veien :)

 

Kort sagt (teori): Hun fikk følelser for deg og kunne ikke takle det.

 

Oi... :ermm:

Hva skal jeg gjøre da????

Lenke til kommentar
Jeg er en 19 år gammel gutt som har et problem med en av mine bestevenninner.

Hun har plutselig slutta å snakke med meg. Vi har vært bestevenner en veldig god stund og vet det aller meste om hverandre, men nå tar hun ikke tlf når jeg ringer, og har sletta meg fra facebook og andre sider. Ingen av vennene mine vet hvorfor hun er sånn mot meg.

Jeg har prøvd å ringe, sendt melding og mail. Og nå har jeg prøvd å gi henne tid, men det virker ikke som om det funker heller. I går, etter 3 ukers stillhet, møtte jeg henne ute og sa hei men da sa hun at hun ikke hadde tid til å snakke. :(

Alder er kanskje urelevant, men tok det med.

Trådstarter er gutt, hun er jente.

Man bygger opp et godt vennskap over en lengre tidsperiode. Vennskap skjer ikke over natta.

At de to vet "det aller meste om hverandre" sier mye. De er til og med nære venner. Det "meste om hverandre" kan tyde på at de har hatt lengre samtaler om sex. De vet iallefall intime detaljer om hverandre.

 

Men så kommer det en helomvending. Plutselig, uten grunn, og det er ikke bare fra trådstarter, men fra andre, at det ikke er noen synlig grunn til denne plutselige avvisningen.

 

Hun har gått så langt å slette trådstarter fra Facebook "og andre steder". Dvs, ikke bare fra et sted, men fra alle. Ringing, mailing, melding har ikke hjulpet fra. Trådstarter har prøvd alle skriflige medier. Han har til og med truffet henne i RL og prøvd å snakke med henne. Nok en gang - avvist.

 

Vel....en felles venn av oss har sagt at vi har kjempekjemi og at vi er "ment to be" :ermm: Vi har tulla mye med det. Har sagt at vi er kloninger av hverandre osv. Og for ca 1 mnd siden spurte han om jeg var over henne, og da sa jeg at det var ikke noe å komme over. Det er det eneste jeg kommer på som har skjedd.

Felles venn betyr at det er en som kjenner begge sidene. Kanskje også godt.

Kjempekjemi; Venner mellom to kjønn har kjempekjemi. (Nei, det må ikke...)

"Meant to be" og "tulla mye med det". Det er hva venner gjør. "Sjelevenner" er også et mye brukt uttrykk på det.

 

For 1 måned siden spurte denne mellommannen (felles venn) om trådstarter var over henne. Trådstarter ble perpleks og sa det som sant var. Kanskje denne felles vennen fortalte det tilbake? Kanskje denne felles vennen fikk i oppdrag om å sjekke ut ting? Kanskje denne bestevenninnen ikke fikk svaret hun ville ha? Husk at tre uker med null kontakt, så avvisingen skjedde etter den samtalen - fortsatt helt i tråd med det trådstarter skriver.

 

Det som er merka med grønt der, tror jeg trådstarter har helt rett i.

 

Pluss det som jeg ikke har sitert, nemlig det at hun kommer til å bli sur hvis han dukker opp på døra hennes. Hun vil ikke ha noe med trådstarter å gjøre - hun fikk følelser.

 

Når man hobbyforumanalyserer som det her, så er det viktig å analysere trådstarter minst like mye. Er det et troll? Er det sant? Finner vi hull i forklaringen? Er det vesentlig informasjon vi mangler? Er tidslinja riktig?

 

Vi alle håper på det beste, og at de blir venner som de var før. 3-4 uker er ikke lang tid, men jeg er litt spent på hva jenta har foretatt seg i mellomtiden.

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...