Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Olje på yamaha dt50r?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hallo, på mopeden min er oljetanken koblet ut, og jeg fyller olje bensintanken. er det best å gjøre som jeg gjør eller å bruke olje i oljetanken? går det an og ha begge deler, og hvordan kobler man til oljetanken igjen? :hmm:

 

jeg har også en yamaha dt50 r, en 1991 model

på den blander jeg olje i bensinen å fyller på olje...den ryker litt ekstra hvis du har i begge men det smører motoren godt, du trenger ikke koble til den andre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kobler til\fra oljetanken? for forrige eier sa at han hadde koblet fra oljetanken men jeg kan ikke se at han har jort det. det eneste jeg har sett er at den ene ledningen som det renner ut olje fra er koblet ut, den skal egentlig gå inn i forgasseren. Er det bare å koble til den så har jeg begge deler?

Lenke til kommentar
Du skal ha 2takts olje, helst helsyntetisk.

Kan jeg ikke ha denne da?

 

nei!! du må ha en spesiell totaktsolje, spør den gamle eieren om hvilken olje han brukte. man skal helst ikke bytte mellom ulike oljer...du trenger ikke å ha helsyntetisk, men hvis du har hatt det i en gang må du fortsette med det...men råder deg til å bruke den oljen som var før...

Lenke til kommentar
Du skal ha 2takts olje, helst helsyntetisk.

Kan jeg ikke ha denne da?

 

nei!! du må ha en spesiell totaktsolje, spør den gamle eieren om hvilken olje han brukte. man skal helst ikke bytte mellom ulike oljer...du trenger ikke å ha helsyntetisk, men hvis du har hatt det i en gang må du fortsette med det...men råder deg til å bruke den oljen som var før...

 

 

er denne hær god da?

 

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=397

Lenke til kommentar
Castrol sin olje er veldig god ja.

Om dere har Eik senter i nærheten så selger sikkert de.

Mobil1 olja er også god.

 

 

Har kjøpt den castrol`en fra speedoptions nå :D

 

Men hvor ofte bør jeg skifte olje?

 

 

Tusen takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei ikke til girolje. Den du linket til fra Castrol er helsyntetisk olje laget for å blande i bensinen til 2-takts motorer med nokså høyt turtall.

Til girolje holder det med vanlig, helst helsyntetisk, 10w-40 olje fra Biltema. Det brukte jeg. :)

Endret av W202
Lenke til kommentar
Nei ikke til girolje. Den du linket til fra Castrol er helsyntetisk olje laget for å blande i bensinen til 2-takts motorer med nokså høyt turtall.

Til girolje holder det med vanlig, helst helsyntetisk, 10w-40 olje fra Biltema. Det brukte jeg. :)

 

 

det står jo motorolje :cry:

Lenke til kommentar
Ja det er motorolje, men den er laget for å blandes i bensinen og bli forbrendt sammen med den.

10w-40 kan brukes som helårsolje i girkasser eller som vanlig motorolje på 4-taktere.

 

 

arhh, har de olje spessielt egnet til trimmede mopeder som skal helles i motorblokka på bensinstasjoner da?

Lenke til kommentar

Nei det spiller ingen rolle. Men det er enbefalt å bruke helsyntetisk olje. På moped kan du egentlig bruke det meste som smører som girolje, men jeg ville brukt helsysntetisk 10w-40 som du får kjøpt på nærmeste bensinstasjon eller Biltema som er mye billigere for samme olja.

 

Husk at du ikke skal bruke 2-takts olje som girolje.

Endret av W202
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...