Edstro Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Slette denne tråden, jeg fant en annen som var startet!!! Hei. Sist jul var jeg oppe i sosialkunnskap og fikk fire. Denne gangen skal jeg prøve igjen og nå skal jeg gjøre alt for å få fem. I dag ble forberedelsesdelen publisert på udir.no Denne eksamen er i kunnskapsløftet og det er helt sikkert noen VG3 elever som har kommet opp i dette faget. Derfor kan denne tråden være nyttig for dere også. Oppgaven var som følger: Finn fram til og sett deg inn i kilder om • endringer i oppvekstmiljøet i det norske samfunnet fra 1970-årene og fram til i dag • vennegruppers rolle i sosialiseringen i tenårene • omfanget av narkotikabruk blant tenåringer i Norge • forebygging og behandling av narkotikamisbruk Normalt sett opplyser de om hovedområdet for eksamen. Da har de trukket ut to tema. Dette opplyser de ikke om denne gangen. Alikevell kan det leses ut ifra problemstillingene ovenfor hva som er viktig penum. For dere som bruker boken fokus - sosialkunnskap, vill det være relevant å lese på livsfasene. Dette dreier seg om oppvekstmiljø i familie og skole I tilegg er det smart å lese om sosiale problemer. Da er det et eget kapitel for rusmissbruk. Jeg prøver nå å samle inn mest mulig informasjon om de overnevnte problemstillingene. Håper noen av dere har noe å bidra med På forhånd takk! Endret 20. mai 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
heih Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Har du funnet noe om endringer i oppvekstmiljøet? Har lest i boken og på internett, men synes ikke det blir noe relevant. står litt fast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå