Gå til innhold

Beste bildekvalitet: Olympus c-5050 eller casio 5700?

Anbefalte innlegg

Hei

Begge kameraene har 5 megapixler. Jeg har lest at hvis en bruker iso50 på casio 5700 får en bilder med svært lite bildestøy,og så leste jeg testen her på akamera at olympus har mye bildestøy i bildene sine. Jeg ønsker skarpe bilder men lite bildestøy(skal forstørre bilder en del) Autofokusen bør være forholdsvis god, ikke for treg,blitzen bør være grei, og det bør være enkelt å fokusere i mørke eller innendørs ved svak belysning. Hvilket kamera er best til dette formål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke så godt til Casio 5700, og kan ikke uttale meg om dette. Tradisjonelt har også Casio hatt en del støy i bildene sine, om dette gjelder 5700 også vet jeg ikke.

Etter de kriteriene du setter opp ville jeg imidlertid ikke anbefalt Nikon 5700, som Nikkor nevner.

Etter min mening er bildene til Olympus C-5050 betydelig skarpere enn Nikon 5700. CP 5700 har også mangelfull autofokus, og mangler hjelpelampe til fokusering i mørke forhold.

MLW

Lenke til kommentar

I det siste bladet til svenske Foto tester de akkurat de kameraene mot hverandre. De nevner også litt støy i mørke partier på Olympusen, men vurdere allikevel C5050 som er MYE bedre kamera (skarpere bilder) enn Casio. Men med Casio for man allikevel mye for de pengene man investerer. Men jeg ville kanskje tippet at C5050 er mer for deg i forhold til kriteriene du nevner. Når det gjelder bildestøyen på C5050 mener Foto at det kan ha en sammenheng med at "sharpening" er satt litt for høyt som standard på kameraet, og at dette vil forsvinne om man endrer dette i oppsettet.

Casio sin LCD skjerm skulle visstnok også være nesten ubrukelig, men bildene brukbare (med allikevel dårligere enn C5050.

Enig i at Nikon er håpløse. Det jeg tenker på da er autofokus i dunkel belysning og av motiver med liten kontrast. Da klarer ikke kameraet å fokusere automatisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...