Gå til innhold

Jeg er motstander av raseblanding - Er du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er alltid unntak, og med raseblandingsmotstanderne og innvandrerhaterne er det et mikroskopisk antall. Det er stort sett de isolerte nasjonene som klarer seg dårligst både veldferdsmessig og teknologisk. Det er en grunn til at nettopp USA og ikke Kina eller Japan leder an den teknologiske utviklingen.

 

Tøv. Variasjoner i erfaringer og oppdragelse er de mest relevante egenskapene i henhold til hvilken stilling man tar til innvandring.

 

Jeg kjenner noen og enhver som er i mot innvandring. En fellesnevner er at de aller fleste har opplevd en ubehagelig situasjon med mennesker av andre hudfarger som gjør at de er sinte og bitre, noe som igjen fører til en motstand mot innvandring.

Lenke til kommentar
Det er alltid unntak, og med raseblandingsmotstanderne og innvandrerhaterne er det et mikroskopisk antall. Det er stort sett de isolerte nasjonene som klarer seg dårligst både veldferdsmessig og teknologisk. Det er en grunn til at nettopp USA og ikke Kina eller Japan leder an den teknologiske utviklingen.

 

Tøv. Variasjoner i erfaringer og oppdragelse er de mest relevante egenskapene i henhold til hvilken stilling man tar til innvandring.

 

Jeg kjenner noen og enhver som er i mot innvandring. En fellesnevner er at de aller fleste har opplevd en ubehagelig situasjon med mennesker av andre hudfarger som gjør at de er sinte og bitre, noe som igjen fører til en motstand mot innvandring.

 

 

Tull. Noen mennesker har allerede lagt inn psykologiske skjema, og hver gang en innvandrer skiller seg ut forsterker det deres hat mot innvandrere. Distriktsidiotene som sitter og spammer VGD er et eksempel på rasister som ikke hr vært utsatt for noe som helst.

Lenke til kommentar
Tull. Noen mennesker har allerede lagt inn psykologiske skjema, og hver gang en innvandrer skiller seg ut forsterker det deres hat mot innvandrere. Distriktsidiotene som sitter og spammer VGD er et eksempel på rasister som ikke hr vært utsatt for noe som helst.

 

Dokumentasjon i søkk og kav, antar jeg?

 

Edit: Beklager, bare en ryggmargsrefleks som slo inn der, altså. Er intelligent og samtidig fra distriktene og ble veldig forvirret. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg er mer intelligent enn jeg er fra distriktene, så disregard det over. OK?

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Tull. Noen mennesker har allerede lagt inn psykologiske skjema, og hver gang en innvandrer skiller seg ut forsterker det deres hat mot innvandrere. Distriktsidiotene som sitter og spammer VGD er et eksempel på rasister som ikke hr vært utsatt for noe som helst.

 

Du har selv lagt inn et psykologisk skjema. Den eneste forskjellen er at din er rettet mot innvandringsmotstandere. Hyklerens logikk.

 

Hvordan kan du vite hvilke erfaringer andre har? Du har ingen kunnskap om hvilke motiver man har for å være motstander av innvandring.

Lenke til kommentar

Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. På bakgrunn av dette forsvant ’6’ innlegg. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Hold dere til temaet i tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Til Hamnli2:

 

"For decades, psychologists have focussed on raw intelligence as the most important variable when it comes to predicting success in life. Mischel argues that intelligence is largely at the mercy of self-control: even the smartest kids still need to do their homework."

 

http://www.newyorker.com/reporting/2009/05...currentPage=all

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Hmm; Om en svart man og en hvit kvinne får barn sammen er den svarte dominant utseene messig. Det vil altså si at den hvite/ariske rasen kan bli utryddet.

 

Jeg vil ikke at dette skal skje, ikke fordi jeg er rasist, ikke fordi jeg hater utenlendinger eller noe, men siden jeg vil at den ariske rasen som er en flott type menneske skal fortsette akkurat som alle andre flotte raser. Svarte synes jeg også burde gå sammen siden jeg synes dette er en flott rase også og vil ikke at den skal utryddes heller.

 

Jeg er halveis imot raseblanding. Så lenge det ikke er rasisme eller rasediskriminering inne i bildet.

Lenke til kommentar
Hmm; Om en svart man og en hvit kvinne får barn sammen er den svarte dominant utseene messig. Det vil altså si at den hvite/ariske rasen kan bli utryddet.

 

Jeg vil ikke at dette skal skje, ikke fordi jeg er rasist, ikke fordi jeg hater utenlendinger eller noe, men siden jeg vil at den ariske rasen som er en flott type menneske skal fortsette akkurat som alle andre flotte raser. Svarte synes jeg også burde gå sammen siden jeg synes dette er en flott rase også og vil ikke at den skal utryddes heller.

 

Jeg er halveis imot raseblanding. Så lenge det ikke er rasisme eller rasediskriminering inne i bildet.

 

 

Du er rasist. Hvis det er viktig for deg at en hudfarge ikke forsvinner er du rasist. Jeg er hvit og jeg kunne ikke brydd meg mindre om den hite "rase" forsvant idag, og vi alle ble brune eller svarte eller gule.

Lenke til kommentar
Du er rasist. Hvis det er viktig for deg at en hudfarge ikke forsvinner er du rasist. Jeg er hvit og jeg kunne ikke brydd meg mindre om den hite "rase" forsvant idag, og vi alle ble brune eller svarte eller gule.

Nei. En rasist knytter personlige egenskaper som pålitelighet og intelligens til fysiske kjennetegn som hudfarge og skalleform - og bruker det som begrunnelse for å gradere menneskeverdet til folk med sånn og slik hudfarge og skalleform.

 

Du foreslo å droppe mellomleddet - og simpelten gradere menneskeverdet etter de personlige egenskaper direkte, uten å gå veien om fysiske indikatorer.

 

Det var et forslag som jeg syntes bar preg av manglende forståelse av menneskeverd. Det kan ikke graderes - punktum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva skjer nå? Skal vi flexe screenshots fra online IQ-tester?

 

 

Min IQ er på 134. Det kan godt hende du har en høyere IQ enn meg, men vi hører begge til den intelligente rase. Akkurat som Bill Gates og Kjell Inge Røkke tilhører overklassen, selvom sistenevnte er langt "fattigere."

 

Den intelligente rase? Sammen med for eksempel Hitler, som hadde 141?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Skal vi komme noen vei, må vi først definere utrykkene vi bruker. Det er altfor mange av ordene som brukes om hveraandre. Jeg vil si at vi har kunnskap, logisk forståelse og inteligens. Kunnskap er hvor mye fakta vi kan. Logisk forståelse er hvor mye vi klarer å tenke i sammenhenger og inteligens er medfødte evner vi har.

 

Jeg vil hevde og mange undersøkelser er enig med meg at nesten alle har omtrent lik inteligens. Jeg tror folk som skylder på lav inteligens, prøver å finne en unnskyldning for deres mislykkete liv/karriere og at de har jobbet alt for lite. Jeg vil hevde at det aller viktigste er innsatsen du gir. Hvis du prøver hardt, bruker de riktige tipsene, trener riktig, vil du komme langt. Dermed er jeg også dypt uenig om at det er bare kunnskapsrike som bør føde barn, fordi dette har ingenting med arv og gjøre.

 

En annen ting vi må huske på at vi trenger alle slags mulige folk. Vi trenger ikke at alle tar doktorgrader. Vi trenger noen mennesker til å passe på barna i barnahegene. Vi trenger noen til å rydde gatene. De gjør en minst like viktig jobb som de kunnskapsrike personene.

Lenke til kommentar
Ser at flere her på forumet er imot raseblanding og innvandring. Det er jeg også, men jeg min definisjon på raser her er litt annerledes. Jeg skiller raser etter intelligensnivå og fysisk funksjonalitet.

 

Jeg vil ikke se dumme bimbomenn få barn med intelligente suksessfulle kvinner og vica versa.

 

Dette betyr at jeg vil heller se en intelligent suksessfull hvit kvinne med en iraner med doktorgrad enn en hvit lagermedarbeider....

 

Jeg hadde også foretrukket om folk uten vitnemål fra videregående eller andre mislykkede ikke fikk barn med likesinnede. Dette er det beste for menneskehetens utvikling. Det er tross alt barn av motiverte, suksessfulle og/eller visjonære som har skapt dagens samfunn.

Det var et pussig innlegg dette... :!: Du har nok misforstått en del som har med etnisitet å gjøre.... :no:

 

Det er ressursmenneker og visjonære som fører samfunnet fremover, uavhengig av "skoleflinkhet". Det er personlighetene som setter dagsorden, og hvor god på skolen man enn har vært,eventuelt hvor mye "nerd" man har vært, har selvsagt ingenting med hvor visjonær og motivert man skal bli . Og heller ikke hvor suskessfull man skal bli på det personlige plan. For hva hjelper det hvor god utdannelse man har, om livskvaliteten ikke holder mål

 

Må jo også si at jeg er meget skeptisk til folk som deg, som ikke er i stand til å forstå at lave karakterer på skolen kan skyldes VELDIG MANGE ting, og ikke nødvendigvis at man er mindre intelligent...

Lenke til kommentar
Hmm; Om en svart man og en hvit kvinne får barn sammen er den svarte dominant utseene messig. Det vil altså si at den hvite/ariske rasen kan bli utryddet.

 

Jeg vil ikke at dette skal skje, ikke fordi jeg er rasist, ikke fordi jeg hater utenlendinger eller noe, men siden jeg vil at den ariske rasen som er en flott type menneske skal fortsette akkurat som alle andre flotte raser. Svarte synes jeg også burde gå sammen siden jeg synes dette er en flott rase også og vil ikke at den skal utryddes heller.

 

Jeg er halveis imot raseblanding. Så lenge det ikke er rasisme eller rasediskriminering inne i bildet.

 

 

Du er rasist. Hvis det er viktig for deg at en hudfarge ikke forsvinner er du rasist. Jeg er hvit og jeg kunne ikke brydd meg mindre om den hite "rase" forsvant idag, og vi alle ble brune eller svarte eller gule.

 

Rasist my ass. Gidder ikke diskutere med en trygda fjott over nett.

 

Men jeg kan si det sånn; Jeg vil heller ikke at vår ulverase skal dø ut. Vi har en flott type gråulv her i Norge, den er diger, masse gode egenskaper etter at flokksystemet er lagt opp til at de sterkeste parrer de sterkeste. Ikke fordi jeg er rasist, men jeg liker å bevare ting som er her til lands. F.eks russiske ulver er mye mindre, og av en annen rase. De har andre egenskaper i forhold til sitt territorium, videre kommer det en del russiske ulver til Norge, noe som er kjempebra pga. altfor mye innavl. Men samtidig dør Canis lupus (gråulv) ut helt snart. Bare vent om 50-100 år, da er den norske ulven borte. Mange russiske ulver er gråulver, men fortsatt mindre. Jeg er ikke rasist siden jeg vil at den store stolte norske ulverasen skal leve videre i det "lille" miljøet den lever i nå.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
Det var et pussig innlegg dette... :!: Du har nok misforstått en del som har med etnisitet å gjøre.... :no:

 

Det er ressursmenneker og visjonære som fører samfunnet fremover, uavhengig av "skoleflinkhet". Det er personlighetene som setter dagsorden, og hvor god på skolen man enn har vært,eventuelt hvor mye "nerd" man har vært, har selvsagt ingenting med hvor visjonær og motivert man skal bli . Og heller ikke hvor suskessfull man skal bli på det personlige plan. For hva hjelper det hvor god utdannelse man har, om livskvaliteten ikke holder mål

 

Må jo også si at jeg er meget skeptisk til folk som deg, som ikke er i stand til å forstå at lave karakterer på skolen kan skyldes VELDIG MANGE ting, og ikke nødvendigvis at man er mindre intelligent...

 

Kunne vel ikke vært mere enig der.

 

Alle i et samfunn kan ikke være skapere. Vi trenger alle forskjellige former for intelligens. Og dersom det skulle skje, at en "elite"-rase ble skapt, ville denne rasen etterhvert faset seg selv ut. Se bare på "Adelen" feks. De ble etterhvert så opphengt i å bare blande sitt blod med andre som var av adelig slekt og resultatet ble etterhvert innavl og diverse "mangler" for å si det sånn.

 

For å opprettholde en god stamme i genstrukturen til menneskeheten trenger vi å blande litt.;)

 

GisleLarsen: Jeg kan bare bekrefte det du sier. Personlig så var jeg en "underyter" på skolen. Ga blaffen i det meste og prioriterte "feil", etter samfunnets normer velogmerke. Jeg trivdes ikke. Etter endt skolegang og ut i arbeidslivet så fant jeg endelig yrket for meg som jeg den dag idag trives veldig med. Jeg begynte på nytt å utdanne meg i den bransjen og alt ble plutselig lettere og karakterene på eksamener havnet på topp. I kontrast med hvor de var på skolen.

 

Jeg kjenner flere som har vært i samme situasjon.

 

Så, intelligens lar seg ikke måle etter samfunnets "standard". Det er bare tull å bedømme folk etter karakterer de får på videregående osv. Det å svare riktig på en prøve er ikke helt det samme som å "få det til" senere i samfunnet.

Jeg kjenner flere idioter som sitter på millioner av kroner og dermed har en enorm påvirkningskraft på samfunnet. Et samfunn som er skapt av "intelligente" mennesker.

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Så om en er lagermedarbeier, så er en automatisk ''mindre intelligent'' da eller?

Maken til generalisering og sneversynthet. Å være flink på skolen handler ikke i grunn så veldig mye om hvor smart du er, men heller av interesse og lært selvdisiplin, oppvekstvilkår osv. Interesse er av vesentlig betydning når det gjelder å gjøre det bra på skolen, for da lærer man stoffet mye lettere.

Lenke til kommentar
Ser at flere her på forumet er imot raseblanding og innvandring. Det er jeg også, men jeg min definisjon på raser her er litt annerledes. Jeg skiller raser etter intelligensnivå og fysisk funksjonalitet.

 

Jeg vil ikke se dumme bimbomenn få barn med intelligente suksessfulle kvinner og vica versa.

 

Dette betyr at jeg vil heller se en intelligent suksessfull hvit kvinne med en iraner med doktorgrad enn en hvit lagermedarbeider....

 

Jeg hadde også foretrukket om folk uten vitnemål fra videregående eller andre mislykkede ikke fikk barn med likesinnede. Dette er det beste for menneskehetens utvikling. Det er tross alt barn av motiverte, suksessfulle og/eller visjonære som har skapt dagens samfunn.

 

Hvilken rase ser du på deg selv som? Hvis du blir forelsket i en jente gutt, ber du da om vitnemålet hennes hans før du gjør alvor av forelskelsen? Om det skulle vise seg at hun han har høyere utdanning enn deg, ville du gjort det slutt med henne ham?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

'26' innlegg utenom trådens tema er slettet fra tråden. Innlegg med trolling, fjas og andre usakligheter er også fjernet. Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. Glem ikke å også ha respekt for den eller de med et annen erfaring enn en selv. Kommenter og still spørsmål ved det man ikke forstår, men da på en saklig og skikkelig måte

 

Usakligheter opphører her. Ytterligere overtredelse vil medføre reaksjoner i grove tilfeller.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...