Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

startsperre toyota hiace 2002

Anbefalte innlegg

Har en toyota hiace 2002 modell som jeg nettopp har byttet motor i , motoren er av typen 2L-T 2,4 turbodiesel.

men den nye vil ikke starte .

jeg ringte til svindyre jæger minde bergen og de skulle bare ha 3000 kr for å bytte delen for meg i fra den ene motoren til den andre , det var visst en svart box på dieselpumpen , jeg spurte om det var mulig å koble fra hele startsperren men de sa det var umulig.

Da ringte jeg Toyota sotra og spurte de om det samme , og fikk et helt annet svar , det var ingen problem for de og koble den ut ,og det tok en 45 minutter og bytte den over fra den gamle sa han og de skulle ha 1000 kr for den samme jobben som jæger skulle ha 3000 for å gjøre.

Motoren i min 2002 mod var gått 122 000 da det smalt i motoren å ble hull i blokken , det var en bolt som holder

stempelstaget fast til veiven som var knekt rett over.

Har nå snakket med mange andre som har hørt om flere som har opplevd det samme med denne type motor,

men jæger hadde aldri hørt om at noe slikt kunne skje (liksom)

de skulle ha 11000 for å finne feilen , og 130 000 for å fikse det.

Trodde etter de ryktene jeg har hørt det ville være av deres innteresse å finne ut hvordan noe slikt kunne skje.

men neida det var visst bare slikt som kunne skje , Hørte en solskinns historie for en stund siden fra en selger som jobber hos jæger , at de hadde byttet en motor i en 8 år gammel bil uten at det kostet kunden en krone , lurer på hvor mange advokater som måtte til for å få det til:-(

Men toyota sotra hadde mye på seg , så de hadde ikke tid før om 2 uker (Greit nok) men jeg skulle ha fikset det før det , da jeg bruker den i jobb. måtte visst ha en spesial spesial nøkkel for å kunne bytte denne , så jeg lurte på om noen vet hvordan man kobler ut hele startsperren , det var godt å få lirt fra seg sinne:-)

Endret av brimseren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...