Gå til innhold

Hjemmekino, 8 000 - 10 000 kr

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert så ut fra tittelen på tråden så er jeg ute etter et hjemmekinoanlegg til rundt 8 000 - 10 000 kr som i hovedsak skal brukes til film/spill via min PS3, selv har jeg ikke spesielt peiling på lyd.

Jeg har selv kikka på et anlegg:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345195

Mens en kompis av meg som så og si lever for lyd har anbefalt meg dette:

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...198&id=1292

Så det hadde vært kjempefint om noen av dere kunne gi meg noen tilbakemeldinger på de to anleggene jeg har nevnt ovenfor her eller anbefale meg noe annet.

Endret av LiQuID
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tenkte litt på det, men det er ikke bare og bare når jeg ikke har noe særlig peiling på hva som passer bra sammen og slikt. Derfor tenkte jeg å ta den enkle veien og velge noe jeg visste fungerte sammen.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tenkte litt på det, men det er ikke bare og bare når jeg ikke har noe særlig peiling på hva som passer bra sammen og slikt. Derfor tenkte jeg å ta den enkle veien og velge noe jeg visste fungerte sammen.

Kan nok være lurt å gå får det sikre. Ikke så mye vits i å spørre her på forumet for alle snakker kun om løskomponenter...

Lenke til kommentar

Vel joramo91, fortell meg en egenskap et all in box har som du ikke får med et løskomponent anlegg til samme pris. Og hva gjør du hvis feks dvdspillern i "all in box" løsningen ryker ? Bare for å sette det hele litt på spissen. Uansett trådstarter, det anlegget jeg linka til passer til hverandre ,og høyttalerne garanterer jeg at spiller fletta av _alt_ du finner i plastikk høyttalere i tillsvarende prisleie.

Lenke til kommentar
Vel joramo91, fortell meg en egenskap et all in box har som du ikke får med et løskomponent anlegg til samme pris. Og hva gjør du hvis feks dvdspillern i "all in box" løsningen ryker ? Bare for å sette det hele litt på spissen. Uansett trådstarter, det anlegget jeg linka til passer til hverandre ,og høyttalerne garanterer jeg at spiller fletta av _alt_ du finner i plastikk høyttalere i tillsvarende prisleie.

En egenskap? Hva med flere? Trådløse bakhøytallere, USB tilkopling, automatisk kalibrering av lyd.

Designet på løskomponentene er heller ikke det beste.

Endret av joramo91
Lenke til kommentar

uhm joramo91, automatisk romkalibrering har eksistert i flere år. Trådløse bakhøyttalere regner jeg ikke som noen fordel siden kvaliteten blir deretter også. Og USB tilkobling har du også flere forsterkere med mulighet for.

Lenke til kommentar
uansett så holder det i massevis for hvermansen med et alt i et anlegg. Dette anlegget gir mer en god lyd for ola nordmann.

joramo

Siden du tydeligvis har en eller annen agenda med å overbevise om alt-iett-plastikkanleggenes fortreffelighet. Hvorfor ikke komme med noen argumenter som angår lyden ? Ingen har vel benektet høy WAF, lav pris og enkel oppstilling.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hørte en del på alt-i-ett anlegg i tillegg til løskomponent når jeg skulle kjøpe. Kan bare si at lydmessig er det (ofte) STOR forskjell (med forbehold om at jeg selvfølgelig ikke har hørt alt av alt-i-ett, da jeg fort la dette på hylla etter å hørt litt på begge deler).

Vil derfor anbefale løskomponent av hele mitt hjerte. Yamaha og Onkyo er trygge valg, og er ikke de vanskeligste å matche har jeg fått inntrykk av. I tillegg er det nok av folk som vil hjelpe deg med glede her på forumet!

Glem heller ikke at det på disse er mulighet for oppgradering hvis du har lyst på noe annet siden (det kan både være designmessig at du ønsker/trenger annerledes type høyttalere, eller at du kanskje vil ha en bedre eller annerledes (trykk vs raffinert) lyd etterhvert). Mulighetene for tilpasning etter ønsket behov er så mye større med løskomponent.

Reciever: hva med Onkyo 607 ? En rykende fersk reciever som takler alt av nye HD-lydformater. Nok av innganger har den også, og du vil ha en forsterker i flere år! Onkyo er i tillegg gode på musikk. Jeg har forrige versjon (606) og er veldig fornøyd med den.

Ellers er Yamaha også likt av mange.

Kan anbefale å ta en titt på hifi-klubben også (når det kommer til høyttalere).

Lenke til kommentar
Hva med dette anlegget http://www.elprice.no/lyd-mp3/hjemmekino/p...-hjemmekinopk9#

Er det noe å satse på? Har maks grense på 6000.

Eller dette http://www.elprice.no/lyd-mp3/hjemmekino/t...no-hjemmekino14

Den er på tilbud til 6000 i elprice butikk. Ser at den ikke har sub...

Elektronikken i disse pakkene er kurante budsjettalternativer.

Er mer skeptisk til "no-name"-høyttalermerket Pure Acustics, men man kan jo bli positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hva tror du om http://www.surround.no/product/471305/Yama...akke_svart.html da?

Takk for tilbakemeldingene så langt forresten :)

Om jeg ikke tar feil, så er du fersk innen hjemmekino. Da er denne pakken glimrende fordi du mest sannsynligvis ikke kommer til å finne så mangler med en slik pakke. Går du for slike løskomponenter er situasjonen meget god med tanke på videre oppgradering. Ikke bli skremt av snakk om oppgradering allerede før du har kjøpt anlegget, men blir du hekta, så er du hekta. ;)

EDIT: Det eneste du kan legge litt mer penger i er receiveren. Støtte for "HD-lyd", er greit å ha når du først slår på stortromma.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...