Gå til innhold

Hjemmeside til legesenter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grøss og gru...

"Markup from hell"..

Tydlig at dette er generert av image-ready... Prøv å lær deg litt om html/css før du tar på deg oppdrag innen webutvikling/design... Dette var helt forferdelig.

Når det kommer til designet, så ser det ut som du nesten behersker det, Ting som du ikke helt har fått til er:

typografien

posisjoneringen

luft (Whitespace)

Men før du gjør noe som helst, lær deg litt html og CSS

Lenke til kommentar

Første jeg stusset på, var adressen, men det har vel egentlig med forkortelsen SMS.

Uansett. En fin side, og ren side. Eneste er nok at jeg ville flyttet den enda litt mer opp. Det som kan løse dette, er å forminske toppbildet slik at det ikke er 300 piksler høyt.

Det som sikkert også hadde passet bedre, var nok å rydde litt i CSS-kodingen, slik at de får litt mer beskrivende navn enn "Template XX".

Lenke til kommentar
Første jeg stusset på, var adressen, men det har vel egentlig med forkortelsen SMS.

Uansett. En fin side, og ren side. Eneste er nok at jeg ville flyttet den enda litt mer opp. Det som kan løse dette, er å forminske toppbildet slik at det ikke er 300 piksler høyt.

Det som sikkert også hadde passet bedre, var nok å rydde litt i CSS-kodingen, slik at de får litt mer beskrivende navn enn "Template XX".

Få teksten til å stå på linje. Akkurat nå er den hva skal jeg si skjev.

Lenke til kommentar
Grøss og gru...

"Markup from hell"..

Tydlig at dette er generert av image-ready... Prøv å lær deg litt om html/css før du tar på deg oppdrag innen webutvikling/design... Dette var helt forferdelig.

Når det kommer til designet, så ser det ut som du nesten behersker det, Ting som du ikke helt har fått til er:

typografien

posisjoneringen

luft (Whitespace)

Men før du gjør noe som helst, lær deg litt html og CSS

Jeg tok bare kjapt og exporta siden for web gjennom Photoshop for å demonstrere.

Men jeg skjønner ikke hva som er så gale med koden generert av Photoshop uansett da,

hadde gjordt noe lignende selv tror eg. Og visst du har tips til hvordan sette oppe DIV tags/CSS på en bedre måte please tell me ;)

Endret av krokeen
Lenke til kommentar

Litt for mye går med til "ingenting" på hovedsiden, det likte jeg lite. Et fåtall bryr seg i det hele tatt med å scrolle derfor er det viktig at det meste, av betydning, er synlig uten scrolling. Lite tekst er alltid bra. Jeg savner en lokal søkemotor. Menyen til venstre burde ikke flytte seg i den grad den nå gjør ved første klikk, det var litt forvirrende. Du bør ha en egen info side om NAV før du sender brukeren til en ekstern side direkte. Samt av og til så dukker det opp blå rammer rundt menyen. Oppe så linker du også direkte til ekstern side, optikeren. Linken til "senteret" under toppen burde være der hele tiden.

post-24640-1243444157.jpg

Utover det er det to linker i menyen som er død(gjelder den til venstre og under toppen)

http://www.sms-senteret.no/bedrifthelse.html (Øyelege klinikken)

http://www.sms-senteret.no/augelege.html (Ytre Sunnfjord...)

Angående de døde linkene, om de nå ikke er laget enda og du er klar over problemet så få heller opp noe midlertidig. Duplikat linker er et minus, jeg føler at banner menyen og den til venstre egentlig er samme meny. Jeg liker heller ikke det du bruker bilder i menyen, det gjør det umulig å se hva man allerede har klikket på. "Her finner du oss" bør være synlig hele tiden, en god del av besøkende er ute etter stedbeskrivelser og slik siden er nå krever det trykking. Hele den ruten går direkte til gulesider, inkludert den biten om at kan lese mer om senteret noe man ikke kan på gulesider. Under om senteret hvor man kan se bilder er bildene umulig å se. Under utviklingen av bygget stikker teksten for langt i forhold til designet. Kontakt informasjonen kan man ikke kopiere siden det er et bildet, lite brukervennlig. Få gjerne litt mer av informasjonen som står her, et kortfattet sammendrag selvsagt. Videre så bør du få kommunen til å linke til siden din, når den er moden for det. Hvordan er det med oppdatering av informasjon på siden? Brukere forventer at informasjonen de leser på nettet er relevant, f.eks spesielle åpningstider og "nyheter" relevant for besøkende.

Etter å ha lest litt på kommunen sine sider sliter jeg å se poenget med denne "ekstra siden", flertallet bruker google for å finne fram. Googler du Flora helsestasjon er første link på google til kommunens informasjon side om senteret. All nødvendig informasjon kan egentlig skrives der, eller så kan de eventuelt redirecte til denne siden her når den er ferdig.

(Jeg har et eget fag dette semesteret som handler om webside kritikk, så dette er ikke personlig eller noe.)

Lenke til kommentar
99.9% av informasjonen som vises på den siden er statisk. Det du bør tenke på er å ha en side hvor de forskjellige avdelingene kan logge inn og oppdatere/endre sin egen informasjonsside.

Det er akkurat det som er problemet for tiden ja. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, har sett på Lynda.com , men fikk ikke så mye ut av det synst jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...