einaros Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) ... Ikke min kunst, riktignok. Men man kan ikke si noe særlig på lokasjonen for kunstverkstedet som ligger ved Akerselva på Kjelsås. Nå er det forøvrig fryktelig lenge siden jeg har lagt inn noe her - har rett og slett ikke våget å dele noe av rasket jeg har tatt den senere tiden. Canon EOS 5D Mark II 1 sec f/22 iso 100 Canon EF 16-35mm f/2.8L IS USM @ 21 Tiffen 16x ND-filter V1: V2: V3: Endret 21. mai 2009 av einaros Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 ... Ikke min kunst, riktignok. Men man kan ikke si noe særlig på lokasjonen for kunstverkstedet som ligger ved Akerselva på Kjelsås.Nå er det forøvrig fryktelig lenge siden jeg har lagt inn noe her - har rett og slett ikke våget å dele noe av rasket jeg har tatt den senere tiden. Canon EOS 5D Mark II Det var et nydelig bilde med flott speiling, fint komponert...(Mulig husene er en ørliten tanke u-fokus, eller det er synet mitt ) RandiA Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Eneste jeg har å si, er at jeg ville prøvd å unngå auraen rundt trærne og husene pga. oppskarping. Ellers var det bare skjønnhet. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Skal ikke se bort i fra at litt fokus har gått tapt i vinden, og at såpass liten blender byr på litt diffraksjons-blur. Men jeg håper det er såpass skarphet igjen at jeg i det minste kan gjøre canvastrykk av det. Her er crop fra 100%-størrelse: Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Eneste jeg har å si, er at jeg ville prøvd å unngå auraen rundt trærne og husene pga. oppskarping. Jeg var litt i lateste laget til å gjøre den jobben der skikkelig Burde være hakket bedre nå. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jepp. Ser det enda, men kun når jeg ser nøye etter Å det er ikke det første noen som ser på et bilde på et A4 ark ser etter... Nå vil jeg si det er så å si perfekt. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 For the sake of comparison, her er orginalen, som den ble tatt: Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Er det noen som har innspill på hvilken fargemetning/justering som fungerer best av de to versjonene i toppen? Min smak er litt .. sær; så jeg foretrekker V1, men jeg er veldig interessert i å høre andres mening. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 syntes originalen fungerer godt og, hvertfall med en klonejobb for å fjerne treet oppe til venstre;) Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Synes egentli det er to relativt forskjellige bilder. v1 er mer gammeldags, litt middelaldrene mens v2 er mer moderne... Vet ikke hvordan jeg skal si det. Men jeg foretrekker også v1 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Meget fint motiv og et fototeknisk bra bilde, men jeg klarer ikke helt bli komfortabel med hverken v.1 eller v.2... Dessverre blir det i mine øyne noe merkelig med disse saturerte trærne og den litt skarpe, lyse himmelen bakom. På det originale ser jeg ikke noe av dette, så det er nok redigeringen jeg ikke helt får til... Skulle jeg velge blir det v.2 Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Etterbehandlingen er nok forholdsvis kontroversiell. Jeg har merket stor forskjell på min - og andres - smak på lignende bilder. Fint med innspill i hvertfall Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 kontroversiell og kontroversiell, hvertfall hard på spakene;) Første blir for mye grønt skjær. Så for min del, av de to, blir det andre versjon. Men som sagt så syntes jeg det er dratt for hardt og har en smak som foretrekker litt roligere, ikke så skrikende etterbehandling. Som sagt tidligere, jeg syntes originalen er finest, både beskjæring og behandling (med unntak av treet) Lenke til kommentar
einaros Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Det er nettopp det jeg mener med kontroversiell. Skal sies at det er gjort betraktelig mye mer enn trekking i spakene, men resultatet er i alle tilfeller sterke kontraster og kraftige fargeinnslag. Jeg liker denne typen bilder, og prøver langt i fra alltid å gjengi en fotorealistisk verden Når det var sagt, slenger jeg med enda en versjon, som er litt .. mildere. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg legger merke til at jeg foretrekker V1, ikke nødvendigvis på grunn av fargetonen, men fordi det er på dette bildet balansen mellom motivet og refleksjonen er best. På de to andre blir bildet topp-tungt på grunn av at refleksjonen er endel mørkere. Fint sted dette, ante ikke at det fantes engang. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Jeg har sett meg nødt til å reflektere litt over bildet, de ulike versjonene, og hva som egentlig er kjernen i det jeg liker. Det er veldig fort gjort at man kan vingle i sin stil, når man leser andres inntrykk og meninger. Resultatet er at jeg stadig føler V1 er det som appellerer til meg. V2 og 3 (hvor 3 er marginalt "mykere") er nærmere fotorealisme, og det er på ingen måte det jeg jager etter. Interessant i seg selv (og det er forsåvidt orginalen også, med unntak av å være grusomt skeiv), men har høyere verdi som dokumenterende bilde, enn noe jeg synes det er interessant å se på. Jeg liker uvirkelige toner, sterke kontraster, brå overganger og myke partier. For meg blir det med dette noe fantasifullt over bildet, og det er der kjernen i min fotointeresse ligger. Jeg vil ta bilde av virkelige steder, personer eller ting, men vinkle det på en annerledes måte: Vise noe man *ikke* kan se hver eneste dag, uvilkårlig av hvor hardt man forsøker. Den mest realistiske versjonen, forøvrig, ser man ved å ta beina fatt og dra opp dit en tur Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 V2 er den jeg likte best. Du kunne gjerne gått enda hardere til verks og gjort den "mørkere". Men hva er det oransje til høyre rett ved det ene vinduet!? En person!? I oransje fangedrakt som de bruker i USA!? Prøver han å bryte seg inn!? Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 haha, det la jeg ikke merke til før nå! Nå som Guantanamo er nedlagt må de jo ta til takke med det som er.. Han ser sikkert på det som en oppgradering;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå