Gå til innhold

BK: Flott sted for kunst

Anbefalte innlegg

... Ikke min kunst, riktignok. Men man kan ikke si noe særlig på lokasjonen for kunstverkstedet som ligger ved Akerselva på Kjelsås.

Nå er det forøvrig fryktelig lenge siden jeg har lagt inn noe her - har rett og slett ikke våget å dele noe av rasket jeg har tatt den senere tiden.

Canon EOS 5D Mark II

1 sec

f/22

iso 100

Canon EF 16-35mm f/2.8L IS USM @ 21

Tiffen 16x ND-filter

V1:

post-90782-1242895610_thumb.jpg

V2:

post-90782-1242842838_thumb.jpg

V3:

post-90782-1242895590_thumb.jpg

Endret av einaros
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Ikke min kunst, riktignok. Men man kan ikke si noe særlig på lokasjonen for kunstverkstedet som ligger ved Akerselva på Kjelsås.

Nå er det forøvrig fryktelig lenge siden jeg har lagt inn noe her - har rett og slett ikke våget å dele noe av rasket jeg har tatt den senere tiden.

Canon EOS 5D Mark II

Det var et nydelig bilde med flott speiling, fint komponert...(Mulig husene er en ørliten tanke u-fokus, eller det er synet mitt :innocent: )

RandiA

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort i fra at litt fokus har gått tapt i vinden, og at såpass liten blender byr på litt diffraksjons-blur. Men jeg håper det er såpass skarphet igjen at jeg i det minste kan gjøre canvastrykk av det.

Her er crop fra 100%-størrelse:

post-90782-1242839319_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Meget fint motiv og et fototeknisk bra bilde, men jeg klarer ikke helt bli komfortabel med hverken v.1 eller v.2...

Dessverre blir det i mine øyne noe merkelig med disse saturerte trærne og den litt skarpe, lyse himmelen bakom. På det originale ser jeg ikke noe av dette, så det er nok redigeringen jeg ikke helt får til...

Skulle jeg velge blir det v.2

Lenke til kommentar

kontroversiell og kontroversiell, hvertfall hard på spakene;)

Første blir for mye grønt skjær. Så for min del, av de to, blir det andre versjon. Men som sagt så syntes jeg det er dratt for hardt og har en smak som foretrekker litt roligere, ikke så skrikende etterbehandling. Som sagt tidligere, jeg syntes originalen er finest, både beskjæring og behandling (med unntak av treet)

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg mener med kontroversiell. Skal sies at det er gjort betraktelig mye mer enn trekking i spakene, men resultatet er i alle tilfeller sterke kontraster og kraftige fargeinnslag. Jeg liker denne typen bilder, og prøver langt i fra alltid å gjengi en fotorealistisk verden :)

Når det var sagt, slenger jeg med enda en versjon, som er litt .. mildere.

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at jeg foretrekker V1, ikke nødvendigvis på grunn av fargetonen, men fordi det er på dette bildet balansen mellom motivet og refleksjonen er best. På de to andre blir bildet topp-tungt på grunn av at refleksjonen er endel mørkere.

Fint sted dette, ante ikke at det fantes engang.

Lenke til kommentar

Jeg har sett meg nødt til å reflektere litt over bildet, de ulike versjonene, og hva som egentlig er kjernen i det jeg liker. Det er veldig fort gjort at man kan vingle i sin stil, når man leser andres inntrykk og meninger. Resultatet er at jeg stadig føler V1 er det som appellerer til meg.

V2 og 3 (hvor 3 er marginalt "mykere") er nærmere fotorealisme, og det er på ingen måte det jeg jager etter. Interessant i seg selv (og det er forsåvidt orginalen også, med unntak av å være grusomt skeiv), men har høyere verdi som dokumenterende bilde, enn noe jeg synes det er interessant å se på.

Jeg liker uvirkelige toner, sterke kontraster, brå overganger og myke partier. For meg blir det med dette noe fantasifullt over bildet, og det er der kjernen i min fotointeresse ligger. Jeg vil ta bilde av virkelige steder, personer eller ting, men vinkle det på en annerledes måte: Vise noe man *ikke* kan se hver eneste dag, uvilkårlig av hvor hardt man forsøker.

Den mest realistiske versjonen, forøvrig, ser man ved å ta beina fatt og dra opp dit en tur :)

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

V2 er den jeg likte best.

Du kunne gjerne gått enda hardere til verks og gjort den "mørkere".

Men hva er det oransje til høyre rett ved det ene vinduet!? En person!? I oransje fangedrakt som de bruker i USA!? Prøver han å bryte seg inn!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...