Gå til innhold

Er matematikken på datateknikk ved NTNU overkommelig?

Anbefalte innlegg

Får 4 i R2( 3mx ) til sommern nå, men 5 på eksamen da jeg har jobbet knallhardt med integrering og differensiallikninger osv. Men jeg lurer på om matematikken på datateknikk ved NTNU er sånn 10 ganger vanskeligere enn R2? Er redd for å faile skikkelig og ha wastet et år eller to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg gikk der var det mange som slet, men de som jobbet hardt greide seg for det meste.

I min erfaring så er det to ting som spiller inn, naturtalent og selvdisiplin.

Jeg hadde endel av det første og lite av det andre og greide meg sånn noenlunde. Jeg seilte igjennom vgs med 5'ere og 6'ere uten å lese særlig. Når jeg så begynte på universitetsmatten merket jeg fort at om jeg skulle greie å henge med her måtte jeg lese og jobbe mye. Jeg leste og jobbet endel, men ikke mye, og greide meg sånn noenlunde. Karakterene jeg fikk går helt fra A til E alt etter om jeg likte og hadde anlegg for det bestemte mattefaget (de kan være ganske ulike). Jeg vil tro mattesnittet mitt lå rundt C(+) når jeg var ferdig, m.a.o., ikke glimrende.

Lenke til kommentar
Men du har fått deg jobb likevel ?

Bare lurer, da jeg gikk ut fra Bachelor i Informatikk fra Høyskolen med et middelmådig snitt på 2.9 og ennå ikke fått fast jobb ennå.

Jeg brukte vel 6mnd på å få jobb, men dette var mye pga at jeg var veldig bestemt på hvilken by jeg ville jobbe i, hadde vært enklere i Olso. Det vokste heller ikke jobber på trær da jeg avr ferdig, var vel på slutten av forrige tunge periode.

Når det er sagt snakker jeg her om mattekarakterene mine. Karakterene i datafagene de 2 siste årene + hovedoppgaven var Aer og Ber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...