Tiresias Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg ser at mesteparten av USB flashmemory devices (kortlesere, nøkkelringminne og mp3-spillere) kun støtter windows og os x. Er det noen som vet av hvilke enheter som har støtte for linux? Evt. hvordan man kan bruke windows-støttede enheter i linux? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 De fleste er vel bare vanlig USB-Mass-Storage, så det er bare å plugge i og kjøre (hvilken distro har du?) Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har proevd aa faa til en thumbdrive paa min maskin (rh9) uten hell.. Maskinen finner den og jeg faar da heller ikke mounta den Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Forskjellig fra device til device. Noen bruker standard for USB-lagring og da vil de funke i Linux med USB mass storage, men enkelte krever drivere og vil da ikke fungere. Men bruk google litt før du kjøper så finner du sikkert ut hvilke som er støttet og hvilke som ikke er det. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Søkte med google etter thumbdrives som støtter linux 2.4.x! Resultater: - TREK Thumbdrive Smart * opp til 512 MB * Ingen sikkerhet. * USB 1.1 * 350 KB/s skriv. * www.thumbdrive.com.au * ulempe: vanskelig å få tak i. - USBDrive 1.1, 2.0 og Professional * opp til 2 GB * universal plug'n'play (ingen drivere) * 2.0: 6 MB/s les, 4 MB/s skriv (USB2.0) * boot support, passord autentisering * Professional: innebygd krypteringsprogram innebygd pop3/smtp-epost-lagring innebygd backup innebygd datamaskinlås * www.usbdrive.com * ulempe: smådyrt - DiskOnKey / DiskOnKey Pro * opp til 512 MB * universal plug'n'play * 1 MB/s les, 850 KB/s skriv * ulempe: passord autentisering kun i windows * www.diskonkey.com - DiskOnKey 2.0 * opp til 1 GB * universal plug'n'play * 4 MB/s les, 3 MB/s skriv * ulempe: passord autentisering kun i windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå