Rodswinger Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Til å være fargeblind tar du jammen flotte,fargerike bilder syns jeg . Likte det godt og lurer på om det faktisk hadde kledd en enda tettere crop.Veldig bra fokus! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Veeeldig stilig! Hva er den "diamanten"? Enig med Rodswinger, tettere hadde ikke skadet. Fint bilde... Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Til å være fargeblind tar du jammen flotte,fargerike bilder syns jeg .Likte det godt og lurer på om det faktisk hadde kledd en enda tettere crop.Veldig bra fokus! Haha, den kommentaren pleier å komme anderledes ut: "Er ikke det bladet grønt?" eller "... Snøen er turkis" eller lignende Så denne satt jeg pris på! Det var litt vind, og den lille dingsen på toppen der vinglet frem og tilbake vanvittig fort, så det tok litt tid for AFen å få den fast. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Veeeldig stilig!Hva er den "diamanten"? Enig med Rodswinger, tettere hadde ikke skadet. Fint bilde... Takker! Likte den andre bedre selv, men er det noe slik du mener: Endret 20. mai 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Likte den andre bedre selv, men er det noe slik du mener: Syns det ble enda bedre... Men smak og behag :!: Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Bedre,nå ser jeg at den hadde fortjent en ramme. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Hmm... Ok, da. Er enig nå. Mer kritikk mottas med en kjærlig takk! Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Beklager, men bilde fungeret ikke helt for meg! For at et slik bilde skal bli bra, så syntes jeg at bakgrunnen bør være mer nøytral. Var heller ikke helt fan av den skjeve komposisjonen=) Men er uansett morsomt å observere hvordan folk her inne tyder bilder forskjellig, det er jo noe av det som gjør foto som morsomt Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Haha! For å være helt ærlig, er ikke dette et bilde som kommer på favoritt-veggen; det kommer såvidt på flickr. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) he he, men på bildekritikken på akam kom det! Endret 20. mai 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Ah, er det så stort krav da? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Ah, er det så stort krav da? Tja... noen her er jo veldig kritiske til bilder, og det er jo BRA!! Men noen ganger så kan det jo være vanskelig å forsåt kritkken helt, siden man ofte har et litt annet syn på bildene sine, i tillegge til at folk har foskjellige syn=) Målet er vell å lage sånn WOW bilder som feks Di Fuscia, det er jo som regel bilder som faller i smak hos de fleste PS: en annen flink landskaps fotograf som er medlem av timecatcher gruppen. Hans stil er kanskje litt mer realistisk en feks Di Fuscia og Marc Adamus sin stil!! http://www.adam-burton.co.uk/gallery/ Endret 20. mai 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Haha, word! Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid. Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Haha, word! Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid. Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Haha, word! Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid. Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv) NDG og pol filter, overlapper ikke de hverandre? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Haha, word! Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid. Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv) NDG og pol filter, overlapper ikke de hverandre? Nei, vill ikke si det! NDG står for natural density gratuated, og er nyttig å bruke hvis man skal ha den ene halvdelen av et bilde også riktig eksponert, som feks ved solnedganger! Polariserings filter derimot er hovedsakelig for å fjerne refleksjon, som feks fra vann! Det sørger også for bedre/sterker farger, siden det også fjerner refleksjon fra vegetasjon og liggnende!! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Haha, word! Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid. Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv) NDG og pol filter, overlapper ikke de hverandre? Nei, vill ikke si det! NDG står for natural density gratuated, og er nyttig å bruke hvis man skal ha den ene halvdelen av et bilde også riktig eksponert, som feks ved solnedganger! Polariserings filter derimot er hovedsakelig for å fjerne refleksjon, som feks fra vann! Det sørger også for bedre/sterker farger, siden det også fjerner refleksjon fra vegetasjon og liggnende!! Den bryter også sollyset ifra vinkel.. men jeg skjøner GND er forskjellig fra pol... Bare en tanke jeg slengt ut for de tankelystne Edit: men når det er sagt, vil ikke en slik GND effekt kunne legges på i fotosjåpp? Endret 20. mai 2009 av Inc Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Eller man kan bruke flere eksponeringer.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Edit: men når det er sagt, vil ikke en slik GND effekt kunne legges på i fotosjåpp? I teorien ja. Men i praksis så er svaret ofte nei, fordi den lyse delen av bildet (normalt himmelen) er utbrent. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå