Gå til innhold

BK: Diamant blad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til å være fargeblind tar du jammen flotte,fargerike bilder syns jeg :grin: .

Likte det godt og lurer på om det faktisk hadde kledd en enda tettere crop.Veldig bra fokus! :thumbup:

 

Haha, den kommentaren pleier å komme anderledes ut: "Er ikke det bladet grønt?" eller "... Snøen er turkis" eller lignende :p Så denne satt jeg pris på! Det var litt vind, og den lille dingsen på toppen der vinglet frem og tilbake vanvittig fort, så det tok litt tid for AFen å få den fast.

Lenke til kommentar

Beklager, men bilde fungeret ikke helt for meg! For at et slik bilde skal bli bra, så syntes jeg at bakgrunnen bør være mer nøytral. Var heller ikke helt fan av den skjeve komposisjonen=)

 

Men er uansett morsomt å observere hvordan folk her inne tyder bilder forskjellig, det er jo noe av det som gjør foto som morsomt :)

Lenke til kommentar
Ah, er det så stort krav da? :p

 

Tja... noen her er jo veldig kritiske til bilder, og det er jo BRA!! Men noen ganger så kan det jo være vanskelig å forsåt kritkken helt, siden man ofte har et litt annet syn på bildene sine, i tillegge til at folk har foskjellige syn=)

 

Målet er vell å lage sånn WOW bilder som feks Di Fuscia, det er jo som regel bilder som faller i smak hos de fleste :p

 

PS: en annen flink landskaps fotograf som er medlem av timecatcher gruppen. Hans stil er kanskje litt mer realistisk en feks Di Fuscia og Marc Adamus sin stil!!

 

http://www.adam-burton.co.uk/gallery/

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Haha, word!

 

Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid.

Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt :D

Lenke til kommentar
Haha, word!

 

Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid.

Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt :D

 

Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv)

Lenke til kommentar
Haha, word!

 

Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid.

Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt :D

 

Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv)

NDG og pol filter, overlapper ikke de hverandre?
Lenke til kommentar
Haha, word!

 

Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid.

Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt :D

 

Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv)

NDG og pol filter, overlapper ikke de hverandre?

 

Nei, vill ikke si det! NDG står for natural density gratuated, og er nyttig å bruke hvis man skal ha den ene halvdelen av et bilde også riktig eksponert, som feks ved solnedganger!

 

Polariserings filter derimot er hovedsakelig for å fjerne refleksjon, som feks fra vann! Det sørger også for bedre/sterker farger, siden det også fjerner refleksjon fra vegetasjon og liggnende!!

Lenke til kommentar
Haha, word!

 

Har fårresten snakt med Di Fruscia personlig, via mail. Han ga meg noen tips. Men han bruker jo for det meste filtere, vidvinkel, front-element, og lang lukkerhastighet for å få effektene sine. Og for all del være på rett sted til tid.

Det har jeg gjort èn gang selv, med Tanagerbrua bildet jeg la ut. Der fikk jeg faktisk mest positive tilbakemeldinger. Hadde venta meg ting som "Alt for mye svart", "Oversaturert" osv... Men det er det bare kommet noen få av. Og har fått mail av flere som ville ha bildet i full størrelse til bakgrunn. Er stolt :D

 

Jepp!! Er fem ting som er meget vikting innen landskaps foto; stativ, NDG filtere, polariserings filter, lang lukkerhastighet og ikke minst, bra lys!!!(og seff et ok motiv)

NDG og pol filter, overlapper ikke de hverandre?

 

Nei, vill ikke si det! NDG står for natural density gratuated, og er nyttig å bruke hvis man skal ha den ene halvdelen av et bilde også riktig eksponert, som feks ved solnedganger!

 

Polariserings filter derimot er hovedsakelig for å fjerne refleksjon, som feks fra vann! Det sørger også for bedre/sterker farger, siden det også fjerner refleksjon fra vegetasjon og liggnende!!

Den bryter også sollyset ifra vinkel.. men jeg skjøner GND er forskjellig fra pol... Bare en tanke jeg slengt ut for de tankelystne :p

 

Edit: men når det er sagt, vil ikke en slik GND effekt kunne legges på i fotosjåpp?

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...