Gå til innhold

PC med vga utgang mot TV (Løst)

Anbefalte innlegg

Jeg har en 40 tommer Samsung TV og har satt skjerm nr 2 til 1920X1080 100Hz, men problemet er att windows starter som normalt men når den kommer til brukere/innlogging blir skjermen sort.

Jeg må logge inn på pc så skjer det noe men ikke får jeg opp oppgavelinje og skjermen er helt tom foruten bakgrunn.

Jeg har gjort alle valgene for TV og jeg har gjort valgene til skjermkort.

Hva er det jeg gjør galt?

Samsung er en 686 som var best i test i 2008 i lyd&bilde vet jeg

Skjermkort er et ATI radion X1300

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du sier du får et tomt bilde uten startlinje og ikoner?

har du bilde på PC-en?

du skal kunne velge moduser som "clone"(samme på begge skjermer) og du skal kunne sette TV-en(skjerm 2) som primerskjerm.

vist det ikke er dette så tror jeg ikke vgs støtter HD, men du fikk jo bilde? eller er dette "somet inn"?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Jeg får sort skjerm på innlogging til xp og når jeg logger inn på laptop får jeg skrivebordsbakgrunn men ikke noe mere på TV

I instruksjonen står det 1920x1080 60Hz TV støtter på VGA

Jeg har satt dette også på skjerm nr 2 på ati kortet

Men den kan ikke velges som primær skjerm.

Og har haket utvid skrivebord på skjerm nr 2

Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvordan det er med ditt kort, men alle Nvidia kort har i alle fall et eget kontrollpanel som blir tigjengelig ved høyreklikk på skrivebordet.

her får man mange flere muligheter og det virker gnerelt sett bedre.

bruk det som er tilsvarende for ditt skjermkort..

edit: at det er svart under oppstarte betyr fint lite så lenge du får logget inn og får bilde etter du er komt inn i windows(det er snakk om vindows?).

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du "utvider" skrivebordet ditt, da fungerer tv'en som skjerm nr.2 og du kan flytte ting over på den.

For at du skal få samme bilde på begge skjermene så må du inn i kontrollpanelet til skjermkortet ditt og forandre innstillingene så du "kloner" bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...