jeyolf Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 multiplikator, eller haspesnelle... hvilken skal jeg kjøpe? hva er forskjellen? annet enn utforming. har lyst på en shimano tekota 600 lc skal brukes til å fiske i sjø mellom 100-300 m takk for svar. p.s. noen som kan anbefale en stang? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Fiske fra 100-300meter altså? Da er vel tyngre havfiske du skal bedrive med? Eg ville nå uansett gått for shimano TLD 15 eller 20 (str.20 og 25 har beltefeste) Dette er sneller som ikke er altfor dyre men som er kvalitetsneller som mange havfiskere er meget fornøyde med. Hadde eg hatt båt og kunne drive med havfiske hadde eg kjøpt meg denne snellen. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Multisnelle er det jeg liker best på slike dyp i alle fall. Har du ikke ekkolodd er det kjekt med telleverk på snella. Dersom den kun skal brukes til dette (noe en såpass grov snelle kun kan brukes til imo) er det bare å kjøpe multi. Merke og type er jeg ikke sikker på. Hør med butikken du kjøper i. Lenke til kommentar
jeyolf Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Fiske fra 100-300meter altså? Da er vel tyngre havfiske du skal bedrive med? Eg ville nå uansett gått for shimano TLD 15 eller 20 (str.20 og 25 har beltefeste) Dette er sneller som ikke er altfor dyre men som er kvalitetsneller som mange havfiskere er meget fornøyde med. Hadde eg hatt båt og kunne drive med havfiske hadde eg kjøpt meg denne snellen. jeg gikk for den du anbefalte, en tld, men 30 II a håper bare jeg får nok snøre på den, 500 m 30lb? vet ikke Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Fiske fra 100-300meter altså? Da er vel tyngre havfiske du skal bedrive med? Eg ville nå uansett gått for shimano TLD 15 eller 20 (str.20 og 25 har beltefeste) Dette er sneller som ikke er altfor dyre men som er kvalitetsneller som mange havfiskere er meget fornøyde med. Hadde eg hatt båt og kunne drive med havfiske hadde eg kjøpt meg denne snellen. jeg gikk for den du anbefalte, en tld, men 30 II a håper bare jeg får nok snøre på den, 500 m 30lb? vet ikke 30LB multi eller mono? 30 II er hvertfall stor nok til å få en del multi på ihvertfall. Vet ikke kor mye du får på en slik snelle og det varierer jo ka tykkelse du skal bruke på multien. Vet ikke om 30LB blir for tynt? 65LB tilsvarer 0.38mm og det tåler det meste men tror det skal holde med 40-50LB da. DEt kommer selfølgelig ann på ka du skal fiske etter og kor dypt. Er ingen kløper på havfiske egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå