Gå til innhold

Antall nys; hvorfor? Endringer?

Anbefalte innlegg

Okei, dette er overhodet ingenting seriøst sånn sett, bare noe jeg er en smule nysgjerrig på.

Hvorfor er det slik at folk flest (nei, jeg har ikke spurt mange, men joda, en god del) nyser ett bestemt antall ganger når de nyser? Svarene jeg har fått er 1-3 ganger per gang.

Selv har jeg alltid (med noen få unntak nå og da) nyst 2 ganger. Kommer det ett nys så kommer det alltid ett til like etterpå. Dette har vært sånn så lenge jeg kan huske (23 år gammel nå), men de siste ukene så har dette plutselig endra seg. Jeg nyser bare 1 gang nå! Hver gang det kommer et nys, så blir jeg - av vane - stående med ansiktet vendt halvveis oppover for å hjelpe det neste på vei, men det kommer ikke lenger. Jeg har ikke en gang en følelse av å måtte nyse gang nr 2.

Så ja, fins det noen svar på dette? Nyser man ett bestemt antall ganger fra individ til individ? I såfall, hva kan det bety når mønsteret endrer seg? Er det annen artig informasjon rundt nysing folk kjenner til?

Ikke den mest seriøse tråden, men jeg kan da umulig være den eneste som er underlig nok til å lure på dette... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ene bestefar nøs sjelden, men når han først gjorde det så kom det som oftest hele tolv nys etter hver andre. Hadde vi en samtale var det derfor bare å telle til 12 nys før samtalen kunne fortsette. Det hendte det ga seg etter 10 nys, men sjelden færre.

Selv har jeg ingen faste antall, enten nyser jeg kun 1 gang, eller flere ganger.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...